کد خبر 388094
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: از طرفی می‌دانیم با دست تنگ و بدون بودجه کار کردن در عرصه دفاعی چه اندازه مشکل است ولی همین شرایط باعث نوآوری می‌شود؛ لذا با این ایده‌ها می‌توان تحولات جدی در کشور به وجود آورد.

به گزارش مشرق، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌‌جمهور در مراسم گرامیداشت حماسه‌سازان پدافند هوایی در عملیات والفجر 8 طی سخنانی اظهار داشت: پدافند هوایی با جسارت و ریسک‌پذیری پرسنل خود در صحنه عملیات موفق شد و در حال حاضر نیز اقتصاد کشورمان نیاز به ریسک‌پذیری و جدی گرفتن جوانان دارد.

وی افزود: ما باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم زیرا ظرفیت‌های ما در مغزهای جوانان‌مان است نه در زیر زمین.

ستاری تأکید کرد: ما باید از همه ابزارها برای کشف اهداف هوایی بهره ببریم زیرا دنیا پیشرفت کرده و دیگر قرار نیست هواپیمایی بالای سر ما بمب بیندازد بلکه در حال حاضر کیلومترها آنطرف‌تر اقدام می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: از طرفی می‌دانیم با دست تنگ و بدون بودجه کار کردن در عرصه دفاعی چه اندازه مشکل است ولی همین شرایط باعث نوآوری می‌شود؛ لذا با این ایده‌ها می‌توان تحولات جدی در کشور به وجود آورد.

ستاری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: باید روش و فرهنگ زندگی خود را عوض کنیم، پول نفت ما را معتاد کرده و اگر نفت نباشد اقتصاد ما می‌خوابد لذا باید این اعتیاد را ترک کنیم و ما در دولت به دنبال این هستیم.

وی در پایان اظهار داشت: ما باید بدانیم استراتژی طرف مقابل چیست و آن را حدس بزنیم و راه مقابله را بدانیم، در گذشته نیز دلیل موفقیت ما در عملیات‌های دفاع مقدس نوآوری و خلاقیت بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    منظورت رو میفهمم که چون وضع اقتصادی جالب نیست بودجه کم شده، ولی کمبود بودجه باعث عقب‌ماندگی هم میشود البته.
  • افشین تهران ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    عجب توجیهی فرمودند جناب معاون!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس