عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهاراتش به صحبت‏ های نخست وزیر اسبق ایتالیا اشاره و در همین باره گفت: نخست وزیر اسبق ایتالیا که نظریه‏ پرداز توسعه و استاد دانشگاه به حساب می ‏آید در دیداری که با من در تهران داشت، گفت که اهمیت انقلاب‏تان در این است که شما علاوه بر مقاومت، موفق به پیشرفت هم شده‏اید.

به گزارش مشرق، دکتر سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به مناسبت فرا رسیدن ایام الله فجر انقلاب اسلامی در مسجد جامع ابوذر سخنرانی کرد با بیان این که انقلاب اسلامی اجابت مردم به دعوت خدا بود، اظهار داشت: در طول تاریخ مستکبران صاحب قدرت همواره از این نگران بودند که قدرت و مسیر غلط‏شان که بر مبنای آن حکمرانی می‏ کردند توسط افرادی از بین برود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، با استناد به قرآن کریم، افزود: فرعون می‏دانست که اگر موسی پیدا شود، نظام استکباری‏ اش درهم خواهد شکست؛ همه فرعون‏ها، در همه دوران‏ها این مسئله را دنبال می‏کردند.

جلیلی تأکید کرد: زمانی که پدیده مبارک انقلاب در ایران شکل گرفت،فرعون‏ های زمان از ده‏ها سال قبل مانع از شکل‏گیری موسی شده بودند.

دبیر سابق شورای امنیت ملی گفت: غرب از ابتدای قرن بیستم حرکت سنگین و فراگیری را در جهان اسلام شروع کرد تا مبادا موسایی به وجود بیاید و منافع آن‏ها را از بین ببرد.

جلیلی اظهار داشت:البته در سال ۵۷ افرادی هم به ظهور موسی امیدوار بودند؛ غربی‏ها به خیال خودشان تصور می‏کردند که در جلوگیری از رویش چنین مولودی موفق شده‏اند و بابت همین مسئله بسیار خوشحال بودند.

وی افزود: تعابیری که غربی‏ها درباره ایران و در منطقه استفاده می‏ کردند، تعابیری همچون "جزیره ثبات” و "ژاندارم منطقه” بود. در سال ۵۶ رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران آمد و گفت که ایران امروز در منطقه برای ما تبدیل به جزیره ثبات شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: عظمت دهه فجر در تولد موسایی بود که دیگر نگفت شاه صرفاً باید برود و حمله بعدی خود را متوجه رأس استکبار کرد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: در همین راستا امام خمینی (ره) به تسخیر لانه جاسوسی که در سال ۵۸ به وقوع پیوست، عنوان انقلابی جلوتر از انقلاب اول را نسبت دادند.

وی با اشاره به این که حضرت امام خمینی (ره) متوجه شدند که فرعون اصلی چه کسی است، گفت: در سالیان اخیر، حرکت‏ های انقلابی در کشورهایی همچون مصر و لیبی شکل گرفت اما به دلیل این که آن‏ها رأس استکبار را هدف قرار نداده و دچار اشتباه در تحلیل شده بودند، شاهد بودیم که در نهایت فرجام انقلاب‏هایشان به چه نقطه‏ ای منجر شد.

جلیلی تأکید کرد: هر زمان که پیامبران حرکتی را آغاز کردند، شیاطین در مقابل آرمان‏ های آن‏ها ایستادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهاراتش به صحبت‏ های نخست وزیر اسبق ایتالیا اشاره و در همین باره گفت: نخست وزیر اسبق ایتالیا که نظریه‏ پرداز توسعه و استاد دانشگاه به حساب می ‏آید در دیداری که با من در تهران داشت، گفت که اهمیت انقلاب‏تان در این است که شما علاوه بر مقاومت، موفق به پیشرفت هم شده‏اید.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان این که مردم سالاری دینی در ایران با دموکراسی در غرب متفاوت است، گفت: در ایران و در یک محله ما شاهد تقدیم چهار هزار شهید به انقلاب هستیم؛ قرآن کریم می‏ گوید که به این چهار هزار شهید عنوان مرده را اطلاق نکنید؛ کشورهای غربی از همین مسئله نگرانند و آن‏ها را متوجه مولودی می ‏کند که برای مقابله با آن با تمام توان به میدان خواهند آمد. غرب می‏داند که به برکت انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی در ایران حاصل شده است.


وی در ادامه افزود: تحلیل گران غربی فهمیده‏اند که قدرت ایران قابل انکار نیست و ایران بدل به قدرت منطقه‏ ای شده است که می‏ تواند موفقیت ‏های بزرگ را رقم بزند.

جلیلی تأکید کرد: آیا واقعاً برای شش قدرت دنیا که خودشان صدها کلاهک هسته‏ ای دارند مهم است که یک کشوری همچون ایران چند سانتریفیوژ آن هم تحت نظارت آژانس داشته باشد؟ آیا آن‏ها نگران همین چند سانتریفیوژ هستند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آن‏ها می ‏دانند که قضیه چند سانتریفیوژ مطرح نیست، بلکه موضوع دفاع یک ملت از حقوق حقه خویش است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در اظهاراتش گفت: در دهه فجر، همه قدرت‏های جهان اراده کرده بودند که شاه در ایران بماند و ملت اراده کرد که شاه برود و در نهایت دیدیم که شاه رفت و اراده ملت پیروز شد.

وی تأکید کرد: در دفاع مقدس پشتیبان صدام همین کشورهایی هستند که امروز در ردیف تحریم‏ کنندگان ایران قرار دارند؛ اما شما ببینید که صدام کجاست و ملت ایران در چه جایگاهی قرار دارد.

جلیلی با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی ایران علاوه بر پیروزی توانسته تکثیر نیز بشود، گفت: امروز حزب الله در لبنان از حقوق خود دفاع می‏ کند و در دهان رژیم صهیونیستی می ‏زند اکنون این رژیم نمی ‏تواند حرف بزند، چرا رژیم صهیونیستی در مقابل این تودهنی خفه شده است؟ این غیر این است که یک قدرتی ظهور کرده که فرعون و همه حامیان فرعون باید در برابر آن زانو بزنند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این رژیم صهیونیستی همان رژیمی است که اگر اراده می‏ کرد صحرای سینا را به اشغال خود در می آورد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که گزینه نظامی اولین گزینه دشمن است، اظهار داشت: غرب می‏داند که اگر جنگی شکل بگیرد پیروزی با انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که ایران توانسته است با وجود همه تحریم‏ها و با اراده خود هسته ‏ای شود، ابراز کرد: در جریان هسته‏ ای شدن ایران، همین جوانان و دانشمندان پیروز شدند؛ غربی ‏ها بیشتر از غنی ‏سازی، نگران چند دانشمندانی هستند که جان خود را در این راه فدا کردند.

جلیلی با عنوان این نکته که عزت ملت ایران محصول اندیشه ناب محمدی(ص) است که امام خمینی (ره) به همراه ملت برای ما به ارمغان آورده است، گفت: غرب می‏ داند که با گزینه‏ های روی میز و زور نمی‏ تواند در برابر ملت ما ایستادگی کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهاراتش و با بیان این که اسلام آمریکا که در دو قالب کار خود را پیش می‏ برد، گفت: اسلام لیبرال، اصل مبارزه را زیر سوال می ‏برد و با بزرگ نشان دادن هزینه‏ های مبارزه در پی آن است که اثر مثبتی که به خاطر مبارزه برای ملت ما حادث شده است را کنار بگذارد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان این که هدف دیگر اسلام امریکایی انحراف در مبارزه است، گفت: اسلام امریکایی اگر نتواسته اصل مبارزه را از بین ببرد، در پی آن است که تحت عنوان اسلام تکفیری در مبارزه انحراف ایجاد کند. جنگ میان شیعه و سنی و عرب و عجم از جمله این انحرافات است.

وی با بیان این که باید نسبت به هدف و برنامه‏های دشمن هشیار بود، گفت: مقامات گستاخ امریکایی می‏گویند که موضوع هسته ‏ای تازه مسئله اولیه است و مسائل دیگری پیش روی ما قرار دارد.

جلیلی با اشاره به این مطلب که مردم باید خیمه شب‏ بازی‏ های میان اوباما و کنگره را درک کنند، گفت: اعلام زور و فشار، انکار حقوق یک ملت و فقدان منطق در طرف مقابل از کجا نشأت می ‏گیرد؟ همین که غربی‏ ها در داشتن اهرم فشار خود تأکید می ‏کنند یعنی منطق ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که نترسیدن از دشمن باعث است که سحر تحریم‏ها کارساز نشود، گفت: ما اگر می‏گویم شهدا زنده ‏اند و نمرده‏ اند، این عین عبارت قرآن است، نترسیدن از دشمن در مقابل حربه شیطان که ترسیدن است، قرار دارد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در ادامه اظهاراتش و با استناد به تحلیل‏ های یک نویسنده مصری گفت: یک نویسنده مصری در تحلیل ‏های خود می‏ گوید که ما چند ماه قبل از پیروزی انقلاب در ایران، با امضای قرارداد” کمپ دیوید” متحد آمریکا شدیم و ایران در مقابل آمریکا قرار گرفت و امروز ما می‏ بینیم که در مصر دو میلیون نفر در قبرستان‏ها می‏ خوابند و ایران به فضا موشک ارسال می‏ کند.

وی گریزی هم به حوادث و فتنه به وجود آمده در سال ۸۸ زد و گفت: ولی فقیه اجازه نمی‏ دهد که رأی مردم وتو شود؛ در ایران الگوی جدیدی در حال شکل گرفتن است؛ امروز اسلام ناب محمدی که در ولایت مطلقه فقیه تجسم دارد در حال ظهور پیدا کردن است.

جلیلی با بیان این که دهه فجر یک کار تشریفاتی نیست، بلکه یک کار حقیقی است، گفت: امروز انقلاب ما در سالگرد ۳۶ سالگی خود و با همه موفقیت‏ها و دستاوردهایی که داشته، بدل به جوانی برومند شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که رمز موفقیت ما ایمان و وحدت حول ولایت فقیه بوده است، تأکید کرد: دشمن می ‏خواهد که ایمان و وحدت ما را نشانه بگیرد؛ تجربه ۳۶ ساله انقلاب اسلامی نشان می‏ دهد که ما هر چقدر به اسلام ناب محمدی نزدیک شده‏ایم توانسته‏ ایم موفقیت‏ های بزرگ را رقم بزنیم.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: اگر ما موارد دل‏نشینی همچون دفاع مقدس را سراغ داریم، به دلیل این است که ایمان و عمل صالح در کنار هم قرار گرفته است و هر جا که از ایمان و عمل صالح فاصله گرفتیم، نارسایی‏هایی به وجود آمد.

منبع: رجانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید مهدی ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    زنده باد جلیلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس