مرکز ارتباطات دولتی انگلیس به دلیل نگرانی درباره افشای برخی اسرار این سازمان در کمیسیون تحقیق پارلمانی آلمان درباره جاسوسی های آمریکا، برلین را تهدید به قطع همه همکاری های اطلاعاتی کرد.

به گزارش مشرق، مرکز ارتباطات دولتی انگلیس (GCHQ) آلمان را تهدید به خاتمه دادن به همه ارتباطات و مناسبات کرد. این مرکز جاسوسی انگلیس نگران است که در کمیسیون بررسی تحقیقات پارلمانی آلمان درباره جاسوسی های آمریکا برخی اسرار این سازمان جاسوسی نیز آشکار شود.

به گزارش نشریه "فوکوس"، سازمان اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس دولت آلمان را تهدید به توقف همه ارتباطات و مناسبات با سازمان های امنیتی آلمان کرده است. این سازمان جاسوسی انگلیسی نگران این مسئله است که در کمیسیون تحقیق پارلمانی آلمان درباره جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا NSA، اطلاعات حساسی درباره هماهنگی های جاسوسی آلمان- انگلیس بر ملا شود.

"گرهارد شیندلر"، رئیس سازمان اطلاعات امنیت آلمان (BND),  چهار شنبه شب از تیرگی مناسبات سازمان های اطلاعاتی آلمان و انگلیس خبر داد. ظاهرا مسئله  توقف مناسبات بخصوص در زمینه مبادله اطلاعات در زمینه اقدامات ضد تروریستی و ضد جاسوسی مطرح است.

مرکز ارتباطات دولتی انگلیس نگران این مسئله است که از طریق افشای سوابق کاری اش در کمیسیون تحقیقات پارلمانی آلمان درباره جاسوسی های آمریکا برخی جزئیات محرمانه این سازمان در زمینه رمز نگاری و کاربرد فن آوری ها افشا شود.

کمیسیون تحقیقات پارلمانی آلمان درباره جاسوسی های آمریکا که به منظور شفاف سازی مسئله جاسوسی های آمریکا تشکیل شده است امروز پنج شنبه برای اولین بار به مسئله همکاری سازمان اطلاعات امنیت آلمان با سازمان سیای آمریکا می پردازد. اخیرا همچنین همکاری های اطلاعاتی گسترده سازمان اطلاعات امنیت آلمان با آژانس امنیت ملی آمریکا موضوع کار این کمیسیون تحقیق بوده است.

اخیرا نشریه دی سایت گزارش داده است که سازمان اطلاعات امنیت آلمان روزانه 220 میلیون مکالمه تلفنی و ارتباط اس ام اسی را جاسوسی کرده و آن را به آژانس امنیت ملی و سازمان سیای آمریکا می داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن توکلی ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    اینا چه جوری 220 میلیون پیامو در یه روز بررسی میکنن؟ مگه چند تا کارمند دارن؟ اگه کسی در این مورد اطلاعی داره بگه ببینیم قضیه از چه قراره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس