کد خبر 386904
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵

بی بی سی نوشت: سازمان خیریه تحقیقاتی سرطان در بریتانیا، با استفاده از یک متد بررسی جدید، به این نتیجه دست یافته است. براساس تخمینهای قدیمی‌تر تصور می شد که کمی بیش از یک نفر در هر سه نفر در این کشور ممکن است به نوعی از این بیماری مبتلا شوند.

به گزارش مشرق، جیمز گالگر دبیر بخش سلامت و بهداشت بی‌بی‌سی گفت که بر اساس بررسی‌های تازه، افزایش نرخ امید به زندگی به این معنی است که افراد بیشتر عمر می کنند و تعداد بیشتری از آنها تحت تاثیر این بیماری قرار خواهند گرفت.

اما همین گزارشها می‌گویند که روش زندگی بهتر مانند کاهش وزن و سیگار نکشیدن، می‌تواند تاثیر مهمی در عدم ابتلا به این بیماری داشته باشد.

در همین رابطه به گفته این سازمان خیریه بریتانیایی، خبر خوب این است که موارد بهبودی از این بیماری نیز افزایش یافته است.

در بررسی‌های تازه معلوم شده که یکی از دلایل پیش‌بینی افزایش تعداد مبتلایان به سرطان افزایش دسترسی به روشهای پیچیده و در عین حال دقیقتر در تحلیل خطرات ابتلا به سرطان است.

همچنین کاهش نرخ مرگ و میر بر اثر بیماریهای قلبی و یا عفونی، به مفهوم این است که افراد بیشتری به سنین بالاتر می‌رسند و امکان دارد که در این مدت مبتلا به سرطان بشوند.

اما به هرحال، چه بررسیهای گذشته و چه تحقیقات تازه نشانگر یک نتیجه بلند مدت است: افزایش خطر ابتلا به سرطان در طول زندگی.

بر اساس بررسیهای تازه، خطر ابتلا به سرطان در مردان حدود ۵۴ درصد و در زنان کمتر از ۴۸ درصد است.

اما به گفته پروفسور پیتر سیسیانی، از دانشگاه "کویین مری" که مدیریت بررسی‌های جدید را برعهده دارد، افزایش موارد سرطان "اجتناپ ناپذیر نیست." او می‌افزاید: "کارهای زیادی است که می‌توانیم برای جلوگیری از ابتلا به سرطان انجام دهیم."

اشاره او به عواملی در زندگی روزمره مانند چاقی، مصرف گوشت قرمز و یا استفاده از دخانیات است که خطر ایجاد و رشد تومور را افزایش می‌دهد.

منبع: رجا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دانشجو پزشکی ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    اگر آمار و ارقام صحیحی از مستعد بودن مردم ایران به سرطان ارائه کنن اونوقته که میگید ای کاش ما هم مثل انگلیس فقط 1/3 مردممون مستعد سرطان بودن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس