شاهزاده اردنی پشت سر خود حمایت کشورهای مهمی را ثبت کرده از آن جمله می توان به فرانسه، آلمان، ژاپن، عربستان، قطر، نیجریه، آفریقای جنوبی، اتریش، آمریکا و آرژانتین اشاره کرد.

گروه ورزشی مشرق - انتخابات فیفا در راه است و بسیاری از کشورهای عضو فیفا تلاش می کنند از این فضای پر از ابهام و پیچیدگی نهایت ماهیگیری اعم از استفاده و سوء استفاده را انجام دهند.

در ظاهر چند نفر از مقامات فیفا برای داشتن پست ریاست این سازمان بزرگ و قدرتمند نامزد شده اند و قرار است با هم مبارزه کنند اما در پشت پرده ماجرا گویا همه کشورهای جهان در این مبارزه انتخاباتی سهمی دارند و با همه وجود برای گرفتن حق خود تلاش می کنند.

در واقع بازارچه ای متشکل از غرفه های تودرتو شکل می گیرد و خرید کردن از این بازار هم هنر می خواهد، کشوری مثل ایران به شرط بازی تدارکاتی قبول می کند که از کره جنوبی در بخش هیات اجرایی حمایت کند و کشوری مثل قطر نامه ای به بلاتر می فرستد و می گوید: اگر قرار بر میزبانی صددرصدی ما باشد روی حمایت مالی ما هم حساب کن!

چندین و چند کشور آفریقایی هم با هم متحد می شوند و البته بعد از رسوایی قبلی این بار چراغ خاموش و مملو از احتیاط پیش می روند تا دوباره با یک افشاگری تا مرز میله های زندان پیش نروند.

با وجود انتقاد بسیاری از اهالی فوتبال و رسانه‌های جهان، سپ بلاتر 77 ساله قصد دارد در انتخابات فیفا در سال 2015 شرکت و برای پنجمین بار شانس خود را جهت تصاحب صندلی ریاست اصلی‌ترین نهاد دنیای فوتبال امتحان کند.

علت حمایت قاطع اسپانیا از گزینه اردنی ریاست فیفا

از طرفی نامزدها یکی پس از دیگری کناره‌گیری می‌کنند و هر چه بیشتر زمان می‌گذرد بهتر متوجه می شوند که بهتر است با آقای رئیس وارد مبارزه نشوند!

ژینولا که بعد از بازنشستگی، تقریباً از فوتبال کناره گرفته بود، به تازگی با راه ‏اندازی یک کمپین برای جمع آوری 3 میلیون یورو بودجه لازم برای شرکت در انتخابات فیفا، قصد داشت ‏در این انتخابات نامزد شود، اما یک روز بعد از اینکه او به کمپینش پایان داد، اعلام کرد که در انتخابات ریاست فیفا حضور پیدا ‏نخواهد کرد. ‏در بیانیه او آمده است:" باید تایید کنم که نمی توانم شرایط لازم برای حضور در جمع 5 نامزد نهایی ‏انتخابات فیفا را پیدا کنم و متاسفانه نمی تواند کاندیدا شوم. برخلاف بعضی گزارش ها، من کناره گیری ‏نکردم. من مانند زمان بازی، تا سوت پایان تمام تلاشم را کردم."

چندی پیش نیز رسانه های پرتغالی نوشتند: احتمال دارد که لوئیز فیگو، ستاره سابق تیم ملی پرتغال در انتخابات ریاست فیفا رد صلاحیت شود. از طرفی خود فیگو گویا قصد کناره گیری رسمی از این مبارزات انتخاباتی را دارد.

در آن سوی میدان نیز پلاتینی در نشست خبری خود در شهر موناکو اعلام کرد نمی خواهد برای ریاست فدراسیون بین‌المللی فوتبال اقدام کند و به این ترتیب جدی‌ترین رقیب بلاتر از ریاست فیفا کنار کشید تا شانس مرد سوئیسی برای ماندن در سمتش بیشتر شود. پلاتینی در نشست خبری خود عنوان کرد می خواهد کارش را در یوفا ادامه دهد و در انتخابات فیفا نامزد نخواهد شد.

اما حمایت کشور اسپانیا از گزینه اردنی این انتخابات تعجب همگان را برانگیخته است، نمی شود به راحتی قبول کرد که صحبت تنها بر سر چند میلیون یورو است چرا که فدراسیون فوتبال اسپانیا با چنین مبلغی میدان را خالی نمی کند و به ریسک در افتادن با بلاتر تن نمی دهد!

حمایت اسپانیا از گزینه اردنی فیفا

علی بن حسین، شاهزاده اردن پشت سر خود حمایت کشورهای مهمی را ثبت کرده از آن جمله می توان به فرانسه، آلمان، ژاپن، عربستان، قطر، نیجریه، آفریقای جنوبی، اتریش، آمریکا و آرژانتین اشاره کرد، انگلیس نیز که از منتقدان بزرگ سپ بلاتر به شمار می آید هنوز تصمیم قطعی نگرفته  منتظر واکنش بلاتر نسبت به ورود اسپانیا به این میدان مانده است!

اسپانیا با حمایت قاطع از گزینه اردنی به دنبال چیست؟ آیا پیروز شدن گزینه اردنی در انتخابات فیفا برای اسپانیا اهمیت دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال بد نیست در قدم نخست به سراغ همین گزینه اردنی برویم، شاهزاده ثروتمندی که در سواحل مایورکا مالک 3 رستوران بزرگ و معروف، دو فروشگاه زنجیره ای معتبر و 4 شرکت ساخت و بهره برداری ویلا و ساختمان است.
مرد ثروتمندی که خریدار شماره یک منزل مسکونی نادال در شمال شهر مادرید است و دلال این خرید رویایی تا مرز 24 میلیون یورو به او قول داده تا پایان تابستان آینده پس از نقل مکان کردن نادال به نیویورک، مالکیت باغ بزرگ او را در کنار  منزل مسکونی وی به او تحویل دهد.

اسپانیا به فکر میزبانی جام جهانی است و برای پیروزی در این مهم برای سال‌های آینده نیاز به یک مهره قوی دارد و چه کسی بهتر از این گزینه اردنی که با کسر چند درصدی مالیات خود در خاک اسپانیا حاضر به هر گونه خوش خدمتی خواهد بود.

از طرفی فدراسیون فوتبال اسپانیا به کمک باشگاه رئال مادرید وام بدون بهره 44 میلیون یورو به فیفا داده و این وام از سال 2001 تا کنون هرگز طبق اقساط وعده داده شده باز گردانده نشده است و منطقی به نظر می رسد که طرف اسپانیایی دل خوشی از بلاتر لااقل در حوزه مالی نداشته باشد.

اعطای میزبانی جام ملت‌های اروپا به فرانسه نیز دلخوری شدید اسپانیا را به همراه داشت و بلاتر باید برای چنین روزهایی جهت تغییر عقیده پلاتینی بیشتر تلاش می کرد.

انتخابات ریاست فیفا در مراسم شصت و پنجمین سالگرد آن در پایان ماه می در زوریخ برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس