فیلم‌های هالیوودی در کنار آن‌ که ایران‌هراسانه، اسلام‌هراسانه هم هستند به این معنا که تصویرسازی هالیوود از اسلام سیاسی و اعراب و مسلمان‌ها اغلب بسیار منفی‌بافانه است.

گروه جنگ نرم مشرق- صنعت فیلم‌سازی آمریکا موسوم به هالیوود، "ایران‌هراسی" را یکی از اولویت‌های اصلی در سیاست‌های خود می‌داند و باید اعتراف کنیم که این صنعت به عنوان یکی از قوی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای واشنگتن تا حد زیادی توانسته تصویر جعلی و مخدوش مدنظر خود را از ایران در دنیا رواج دهد. به عبارت دیگر، هالیوود به عینکی تبدیل شده که دنیا ایران را از پشت آن می‌بیند، اما این عینک، در حقیقت شیشه نیست، بلکه پرده‌ای است که به هیچ عنوان واقعیت را نشان نمی‌دهد.

آنچه در این گزارش خواهید خواند:

- هالیوود، بازوی قدرت نرم آمریکا

- نقد و بررسی فیلم بدون دخترم هرگز

- نقد، بررسی و نگاهی متفاوت به فیلم آرگو

رویکرد ضدایرانی هالیوود
هالیوود پرده‌ای مقابل چشم مخاطبین است که به هیچ عنوان واقعیت را نشان نمی‌دهد

وقتی بحث از قدرت نرم می‌شود، اغلب کارشناسان، صنعت قدرتمند فیلم‌سازی آمریکا را منبع جذابیت ایدئولوژیک این کشور می‌دانند. این صنعت به نوعی مکمل قدرت سخت ابرقدرت‌های غربی است. فیلم‌های آمریکایی تنها ابزار سرگرمی یا محصولات هنری نیستند، بلکه روش‌های پروپاگاندا هستند که تصویر دوگانه "آمریکایی‌های خوب مقابل دیگران خشونت‌طلب" را به مخاطبین خود القا می‌کند، دیگرانی که آمریکا در لیست دشمنان خود قرار داده است.

فیلم‌های سینمایی در جوامع امروزی، ابعاد مهم فرهنگ عمومی را شکل می‌دهند و از طریق بازآفرینی عقاید و دیدگاه‌های خاص، ساختارهای قدرتی را تبلیغ می‌کنند که مدنظر سیاستمداران دولت هستند. هالیوود را باید فراتر از یک صنعت چند میلیارد دلاری دانست. این صنعت ابعاد گسترده پروپاگاندا دارد و برای گسترش یک رویکرد خاص از طریق "تصویر" از آن استفاده می‌شود. پروپاگاندا را نوع خاصی از پیام‌رسانی تعریف می‌کنند که هدف خاص ترویج یا نهادینه‌سازی یک فرهنگ، فلسفه، نقطه‌نظر یا حتی یک شعار بخصوص را در نظر دارد.

ده‌ها سال است که ایران اولین کشور در لیست دشمنان آمریکاست، بنابراین هالیوود بر حسب وظیفه ذاتی خود، فیلم‌های بی‌شماری را ساخته که تصویر ایران را به عنوان "دشمن" بازسازی می‌کنند. علت تهاجم و تبعیض هالیوود در تصویرسازی‌های دروغین درباره ایرانی‌ها و هویت جمعی آن‌ها، در عمیق تاریخ نهفته است.

رویکرد ضدایرانی هالیوود
"بن افلک" (سمت چپ) کارگردان و بازیگر فیلم "آرگو" روی لباسش نوشته است: "محمد علی"

تصاویری که صنعت فیلم‌سازی آمریکا از ایران در عصر مدرن ارائه می‌دهد، اغلب این کشور را به حمایت سازمان‌یافته و دولتی از تروریسم متهم می‌کند. اخیراً هم ایران‌هراسی آمریکایی رنگ و بوی "ایران تهدیدی برای جامعه جهانی" را به خود گرفته است. فیلم‌های تاریخی هم در کنار فیلم‌های معاصر، ایرانی‌ها را ذاتاً و نژاداً خطرناک و خشونت‌طلب توصیف می‌کنند.

در فیلم "به درون شب" از یکی از شخصیت‌های اصلی پرسیده می‌شود بزرگ‌ترین مانع تحریک او چیست. وی جواب می‌دهد: "فارس‌ها." در فیلم "صلح‌جو" ساخته "استیون اسپیلبرگ" کارگردان مطرح هالیوودی، "جورج کلونی" یکی از مشهورترین بازیگران هالیوود، وقتی می‌خواهد به ایران اشاره کند از زشت‌ترین کلمه انگلیسی استفاده می‌کند. همین "کلونی" در فیلم "سیریانا" ایرانی‌ها را در مرکز شهر تهران منفجر می‌کند و از نتیجه کارش لبخند می‌زند.

در همه این فیلم‌ها، تصویر منفی که ایران را "دیگر" معرفی می‌کند مشهود است و تم اصلی، این است که ایرانی‌ها مردمی احساسی و ضدغربی هستند. موضوع استفاده امریالیسم غرب از قدرت هنری خود برای ارائه ایرانی ضعیف و خشونت‌طلب موضوع جدید نیست. کمک به منافع قدرت‌طلبانه دولتمردان غربی می‌طلبد که مفهوم و ماهیت انقلاب اسلامی ایران مورد هجمه قرار بگیرد، چرا که این کشور خود را آغازکننده حرکتی اسلامی می‌داند که اکنون در سراسر خاورمیانه گسترش یافته است.

رویکرد ضدایرانی هالیوود
جامعه ایران در فیلم‌های هالیوودی، جامعه‌ای کلیشه‌ای و سراسر منفی نشان داده می‌شود

اکنون می‌خواهیم دو محصول ضدایرانی هالیوود را از پشت لنزی انتقادی با هم مقایسه کنیم. پیش از این کار، لازم است بگوییم که میان این دو فیلم، 20 سال فاصله وجود داشته است. با این حال، به نظر نمی‌رسد دیدگاه مطرح شده درباره ایران در این بیست سال تفاوت چشم‌گیری کرده باشد.

فیلم "بدون دخترم هرگز" محصول سال 1991 یک اقدام واضح پروپاگاندا برای سوءاستفاده از تفاوت‌های فرهنگی میان آمریکا و ایران و پاشیدن بذر تنفر میان دو ملت است. این فیلم به کارگردانی "برایان گیلبرت"، فیلم‌نامه‌نویسی "دیوید رینتلز" و بر اساس کتابی نوشته "بتی محمودی" ساخته شده است. نکته مهم این‌جاست که فیلم‌برداری اغلب بخش‌های این فیلم در اسرائیل بوده است. "سالی فیلد" بازیگر نقش "بتی" است، زنی بدخلق و حتی احمق.

بنا به داستان این فیلم، در سال 1994 شهروندی آمریکایی به نام "بتی محمودی" با دختر و همسر خود "دکتر محمودی" که متولد ایران است، برای دیدار با خانواده "محمودی" به تهران سفر می‌کنند. فیلم، فضای ایران را به گونه‌ای نشان می‌دهد که بنیادگرایی خشونت‌طلبانه مذهبی و محافظه‌گرایی اجتماعی در آن مثل اکسیژن در هوا جریان دارد. "دکتر محمودی" هم بلافاصله این ویژگی‌ها را پیدا می‌کند. بعد از مدتی مشخص می‌شود که تعهد وی مبنی بر این‌که پس از دو هفته به میشیگان آمریکا برخواهند گشت، دروغی بیش نبوده است. بنابراین "بتی" عملاً در خانه همسر خود، به گروگان گرفته می‌شود و مجبور است از جایی که آن را "این کشور عقب‌مانده پس‌رو" توصیف می‌کند، فرار کند.

رویکرد ضدایرانی هالیوود
از چپ به راست: "دکتر محمودی"، "بتی محمودی" و "مهتاب" در فیلم "بدون دخترم هرگز"

حتی منتقدین آمریکایی هم این فیلم را یک شکست کامل هنری دانستند. از آن‌جایی که شخصیت‌های فیلم، فوق‌العاده تک‌بعدی هستند، محصول شرکت "مترو گلدوین مایر" نه تنها غیرواقعی است، بلکه از ابتدا تا انتهایش به شکلی عجیب، ترسناک است. ابتدای فیلم، شخصیت پدر، با بازیگری "آلفرد مولینا"، یک شخصیت خوب نشان داده می‌شود و به دخترش می‌گوید: "من بعد از بیست سال زندگی در این کشور، به اندازه "پای سیب" (یکی از نمادهای آمریکا)، آمریکایی شده‌ام."

همین شخصیت، خیلی زود، رفتارها و ویژگی‌هایی از خود نشان می‌دهد که در قالب فیلم ساده "بدون دخترم هرگز"، مخاطب را به یاد تأثیر جادویی طلسم می‌اندازد، از جمله به قرآن قسم یاد می‌کند کاری انجام ندهد که امنیت جانی خود و همسرش به خطر بیفتد. در فیلمی آماتور که از نژاد برای پردازش شخصیت‌هایش استفاده می‌کند، نفوذ یک دین خارجی به "پای سیب" آمریکایی نشانه‌ای واضح از دردسر و چالش است.

وقتی "بتی" و "دکتر محمودی" به تهران می‌رسند، به نظر می‌آید "دکتر محمودی" محصول خالصی از فرهنگ ایرانی خود است: یک شرقی مرموز و متنفر از زنان. در یک آن، ماهیت واقعی خود را بازمی‌یابد: زنش را کتک می‌زند و به اجازه نمی‌دهد از تلفن استفاده کند یا بدون او از خانه خارج شود. همه اعضای خانواده‌اش و حتی معلم "مهتاب" دخترشان، هم از این رفتارهای او حمایت می‌کنند.

رویکرد ضدایرانی هالیوود
دکتر محمودی بعد از آن که به همسرش سیلی می‌زند، می‌گوید: ما همین‌جا در ایران می‌مانیم

حتی وقتی یکی از شخصیت‌های داستان، خانواده محمودی را "شهرستانی و افراطی‌تر از اکثر مردم" توصیف می‌کند، این حرف صرفاً برای رد مسئولیت دست‌اندرکاران ساخت فیلم و کاملاً بی‌معنی است، چرا که در محتوای فیلم، افراط‌گرایی، ویژگی ملی ایرانی‌ها نشان داده می‌شود. در جایی از فیلم، "پلیس اخلاقی" با خودرویی که تصاویر امام خمینی روی آن چسبانده‌اند، ظاهر می‌شود. زن و مردی که نماد افراط‌گرایی هستند، با کلاشنیکف به بتی حمله می‌کنند، چرا که این زن آمریکایی کمی از موهایش از زیر روسری بیرون آمده‌اند.

"بدون دخترم هرکز" پر از گاف‌های ساده‌لوحانه است، یک پروپاگاندای ضدایرانی و دیگر هیچ. کاملاً مشخص است که در اوایل دهه 1990، فقط می‌خواسته‌اند هرچه سریع‌تر فیلمی ایران‌هراسانه بسازند تا اهداف سیاسی‌شان تأمین شود. اگر اندکی در فیلم دخل و تصرف می‌شد، می‌توانست به یک فیلم کمدی خنده‌دار تبدیل شود و شاید حتی در‌امد خوبی هم عاید سازندگانش می‌کرد. "سالی فیلد" به خاطر حضور در همین فیلم، نامزد دریافت جایزه "تمشک طلایی" بدترین بازیگر زن در سال 1991 شد.

"بورسو هایسون" فیلم‌ساز و منتقد، معتقد است: "وقتی یکی از بازیگران نقش اول فیلم، نامزد دریافت جایزه بدترین بازیگر می‌شود، یعنی فیلم ارزشی نداشته است. فیلمی که 22 میلیون دلار بودجه داشت، آن هم نه امروز، بلکه 22 میلیون دلار سال 1991، نتوانست حتی 15 میلیون دلار فروش داشته باشد. این یعنی نه تنها فیلم ضعیفی بود، بلکه مردم هم آن را دوست نداشتند. وقتی سایت "گوجه‌های فاسد" را نگاه می‌کنید که مرجعی برای منتقدین است، می‌بینید که فیلم حتی 50 درصد هم نظر منتقدان را جلب نکرده است. اگر بودجه فیلم را امروز حساب کنید، حدود 66 میلیون دلار می‌شود که می‌توان با آن یک فیلم عالی ساخت."

رویکرد ضدایرانی هالیوود
"پلیس اخلاقی" با کلاشنیکف به "بتی" حمله می‌کند، چون موهایش از زیر روسری بیرون است

انقلاب ایران در سال 1977 از دل اعتراضات مردم به محمدرضا پهلوی، شاه این کشور آغاز شد و سال 1978 شدت گرفت. شاه 16 ژانویه 1979 از ایران فرار کرد تا در تبعید زندگی کند. دو هفته بعد، آیت‌الله خمینی که 15 سال قبل به خاطر مخالفت‌هایش با شاه از کشور تبعید شده بود، به ایران برگشت و رهبر کشور شد. مردم خواهان بازگشت شاه به کشور و برگزاری دادگاهی برای بررسی جنایات او علیه ملت ایران بودند و روز به روز از آمریکا عصبانی‌تر می‌شدند، چرا که به شاه اجازه داده بود تا برای مداوای پزشکی به این کشور برود و حاضر نمی‌شد او را بیرون کند.

این عصبانیت اوج خود را ماه نوامبر سال 1979 و زمانی نشان داد که دانشجویان ایرانی به سفارت آمریکا در تهران هجوم بردند. فیلم هالیوودی "آرگو" به تصویرسازی "بحران 1979" اختصاص دارد، حادثه‌ای که در ایران به "تسخیر لانه جاسوسی" مشهور است. در این حادثه، 52 آمریکایی به مدت 444 روز و در اثر هجوم جمعیت انقلابی به سفارت این کشور، دستگیر شدند. 6 آمریکایی موفق شدند از سفارت فرار کنند و در خانه سفیر کانادا در تهران مخفی شوند. این افراد بعداً در قالب عملیات مشترک سیا و دولت کانادا با نام رمزی "آرگو"، به عنوان فیلم‌سازان کانادایی، از ایران گریختند.

"بن افلک" کارگردان فیلم آرگو که نقش "تونی مندز" مأمور سیا را هم بازی می‌کند، ادعا می‌کند این فیلم صادقانه هر آن‌چه را اتفاق افتاده، به تصویر کشیده است. با این حال، بررسی اتفاقات آن روزها نشان می‌دهد که "آرگو" چیزی جز تحریف آشکار تاریخ نیست و صرفاً هم‌جهت با پروپاگاندای مدنظر سیا ساخته شده است. ایرانی‌ها در این فیلم، جانی و خشونت‌طلب معرفی می‌شوند. بسیاری از واقعیت‌ها در فیلم حذف شده که از جمله آن‌ها دلایل آغاز به اصطلاح "بحران گروگان‌گیری" است. تنها یکی از این دلایل، دخالت دولت آمریکا در کودتای سال 1953 بود که دولت منتخب ایران را برکنار کرد و به جای آن، شاه را نشاند.

رویکرد ضدایرانی هالیوود
تصاویر هجوم دانشجویان ایرانی به سفارت آمریکا در تهران در فیلم "آرگو" نمایش داده می‌شود

"آرگو" به همان اندازه که فیلمی ضدایرانی است، به نفع سیا هم هست، تا جایی که نیوزلند قطعنامه‌ای علیه این فیلم تصویب کرد، چرا که نقش دیپلمات‌های این کشور، در فیلم "بن افلک" کاملاً تحریف شده بود. البته از این نکته هم نباید گذشت که صحنه‌های آغازین فیلم، درباره درگیری‌ها و اختلافات میان دو کشور و به ویژه سرنگونی دولت دموکراتیک ایران و جانشینی یک نظام پادشاهی بی‌رحم و فاسد به دست آمریکا اشاره می‌کند.

اگرچه این کار، قدمی رو به جلوست، اما با حمله به ایران در ادامه فیلم همین قدم هم چند برابر جبران می‌شود. در طول فیلم، بارها رویدادهای بعد از انقلاب، نمود منفی پیدا می‌کند و تصاویری روتین از مقابله آمریکایی‌های خوب و معصوم با جمعیت معترضین ایرانی در خیابان، بازار، فرودگاه و جاهای دیگر به تصویر کشیده می‌شود.

نکته دیگری که غیبت آن در فیلم به چشم می‌آید، هم‌دردی، درک و دلسوزی واقعی نسبت به رنج‌هایی است که یک ملت در قالب جنگ به آن دچار شدند: جنگ عراق علیه ایران در همان زمانی آغاز شد که آمریکایی‌ها در ایران بازداشت بودند. صدام حسین با حمایت آمریکا دست به حمله‌ای دردناک به ایران زد که واشنگتن به دلایل مختلف نمی‌توانست مستقیم انجام دهد. آن‌چه در فیلم نمایش داده می‌شود، صرفاً تلاش قهرمانانه مأمورین سیا است که تلاش می‌کنند عده‌ای آمریکایی را از دست انقلابیون جنایت‌کار ایرانی آزاد کنند. فرار نهایی این افراد هم به طور کامل توسط سازندگان فیلم، تخیل شده است.

رویکرد ضدایرانی هالیوود
صحنه اکشن فرار از ایران در فیلم آرگو، حاصل تخیل سازندگان فیلم است

"ثریا سپه‌پور-اولریش" کارشناس دیپلماسی عمومی درباره اهدای جایزه اسکار بهترین فیلم به آرگو، این‌گونه توضیح می‌دهد: "فیلم، اطلاعات کاملاً اشتباهی به مخاطب می‌داد. با این وجود، آن‌چه بیش‌تر من را متعجب کرد، این بود که جایزه اسکار این فیلم را "میشل اوباما" همسر باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا اهدا کرد که به وضوح نشان می‌داد کاخ سفید در تولید این فیلم دست داشته است. تا جایی که من به خاطر دارم و می‌دانم، هیچ فیلم دیگری به این شکل مورد تقدیر قرار نگرفته است."

وی ادامه می‌دهد: "آرگو واقعیت‌ها را تحریف کرد. نه تنها سیا را پر زرق و برق نشان می‌داد، بلکه واقعیت را هم تحریف می‌کرد. مهم‌تر این‌که این فیلم از ژانری تخطی کرد که ادعا داشت به آن تعلق دارد. فیلم تاریخی و بر اساس واقعیت، قرار است حقیقت‌ها را نشان دهد، اما آرگو با دشمن نشان دادن ایرانی‌ها و تقدیر از آمریکایی‌ها و سیا، به خوبی توانست این واقعیت را مخفی کند که دانشجویانی که کنترل سفارت آمریکا در تهران را به دست گرفتند، اسنادی را پیدا کردند که نشان می‌داد شرکت "لاکام" اسرائیل با استفاده از تجهیزات آمریکایی در سفارت، از ایران جاسوسی می‌کرده است."

این کارشناس آمریکایی می‌گوید: "اگر من یک آمریکایی میهن‌پرست بودم که می‌خواست فیلمی درباره اشغال سفارت بسازد، این اطلاعات، مرتبط‌ترین اطلاعاتی بود که به مردم آمریکا می‌دادم. با این حال، این اطلاعات در فیلم به راحتی جا می‌ماند و مردم از دانستن آن منع می‌شوند. اتفاقاً فیلم آرگو اندگی قبل از برگزاری مذاکرات هسته‌ای با ایران عرضه شد تا ایرانی‌ها به عنوان دشمن آمریکایی‌ها نشان داده شوند."

رویکرد ضدایرانی هالیوود
صحنه‌ای از فیلم آرگو که ادعا می‌کند مردم ایران شعار "مرگ بر سازمان سیا" می‌داده‌اند

سپه‌پور-اولریش بر سیاست طولانی‌مدت تصویرسازی منفی از ایران در دولت آمریکا هم اشاره می‌کند: "زمانی که اشغال سفارت اتفاق افتاد، مردم آمریکا دیدگاهی بسیار منفی نسبت به ایرانی‌ها پیدا کردند. این دیدگاه با گذشت زمان و بروز بحران‌های دیگر مثل جنگ سرد و جنگ عراق، کم‌رنگ‌تر شد. اکنون که مذاکرات هسته‌ای در جریان بود، باید فیلمی ساخته می‌شد تا بار دیگر وجهه ایرانی‌ها را در نظر مردم آمریکا تخریب کند و بگوید ایران، دولتی و ملتی نیست که ما بخواهیم با آن تعامل کنیم، اما چون ما آمریکایی هستیم و خیلی متمدن هستیم، باز هم می‌خواهیم با آن‌ها مذاکره کنیم. پیام‌های مخفی زیادی هم در خود فیلم و هم در زمان عرضه آن وجود داشت."

مقایسه انتقادی فیلم‌های "بدون دخترم هرگز" و "آرگو" به ما نشان می‌دهد که زمان در غرب، کاملاً منجمد شده است. به نظر می‌رسد با وجود فاصله‌ای بیست ساله میان دو روایت مختلف از "فرار آمریکایی‌ها از ایران"، هالیوود در این بیست سال هیچ چیز جدیدی یاد نگرفته و کماکان غرب در آرمان ایدئولوژیک خودبزرگ‌بینی آمریکایی است که در فیلم‌های دیگر هم دیده می‌شود. هر دوی این فیلم‌ها مملو از اسلام‌هراسی هستند و به خاطر ژانر سنتی، فیلم‌نامه قابل پیش‌بینی و عدم خلاقیت، ارزش بررسی حرفه‌ای و تخصصی ندارند، مشکلی که به بیماری امروز هالیوود تبدیل شده است.

"استفان سیمانوویچ" عضو کمپین "مخالفت با تحریم‌ها و دخالت نظامی در ایران" تصریح می‌کند: "فیلم‌های هالیوودی در کنار آن‌ که ایران‌هراسانه هستند، به معنای گسترده‌تر، اسلام‌هراسانه هم هستند به این معنا که تصویرسازی هالیوود از اسلام سیاسی و اعراب و مسلمان‌ها اغلب بسیار منفی‌بافانه است. در فیلم‌های اخیر درباره ایران مثل "آرگو" و "300" می‌بینید که چگونه از ایرانی‌های انقلاب سال 1979 گرفته تا پارسی‌های دوران باستان، مورد حمله رسانه‌ای صنعت فیلم‌سازی آمریکا هستند."

رویکرد ضدایرانی هالیوود
رویکرد ضدایرانی هالیوود از "بدون دخترم هرگز" (بالا) تا "آرگو" تغییری نکرده است

وی در ادامه می‌گوید: "این نشان می‌دهد که دخالت و پیام‌های سیاسی تا چه اندازه در هالیوود و علیه دشمنان آمریکا وجود دارد. این دشمن در هر دوره تاریخی متفاوت بوده است: قبلاً آلمان نازی و کمونیست‌ها و امروز ایران. تصویرسازی کلیشه‌ای هم در هالیوود بسیار رایج است. یک صفت را در نظر می‌گیرند و آن را به همه مردم ایران نسبت می‌دهند، به جای این‌که جزئیات یک ملت را نشان دهند. این روش نشان‌دهنده برخورد فرهنگ‌های دو کشور است، اما در عین حال، می‌تواند شکل‌دهنده عینکی باشد که کشورها، ملت‌ها و سیاست‌های مختلف دیده می‌شوند. به نظر من، باید این واقعیت را بدانیم و خیلی تحت تأثیر آن قرار نگیریم."

رویکرد ضدایرانی هالیوود - دانلود


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    3 1
    بااین چیزها نمیتونی ماروازهالییود دل زده کنی
  • پانته آ ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 2
    تنها راه مبارزه در برابر این قماش فیلم های هالیودی این است که این سلاح را از دست دشمن بگیریم و در راه اسلام و انقلاب استفاده کنیم و نسل های جوان ما نیروهای ارزشی و انقلابی با کار شبانه روزی و با توکل به خدا فیلم هایی درمقوله جنایات سبعانه امریکا و اسرائیل تولیدکنند درخصوص مسئله نفاق و ویزگی های منافقین فیلم ساخته شود که امروز ساختن این سنخ فیلم ها از اوجب واجبات است ومصداق بارز نصرت خداست که میفرماید ان تنصرالله ینصرکم
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    تو فیلم آرگو روی ماشین پلیس ها آرم نیروی انتظامی درچ شده درحالی که نیرو انتظامی سال 70 تشکیل شد و آن موقع پلیس دست کمیته و ژاندارمری بود , این نشون می ده که کارگردان آرگو حتی تحقیقات اولیه درستی برای فیلم انجام نداده و فقط یک چهره منفی نقاشی کرده هرچه زشت تر بهتر
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    شتر در خواب بیند پنبه دانه مرگ بر استعمار
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    فیلم بدون دخترم هرگز طبق ادعی شما فیلمی شکست خورده است اما همین فیلم شکست خورده را بسیاری از مردم غرب دید اند...
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    متأسفانه تأثیرگذاری هالیوود بر افکار عمومی جهان بسیار بالاست البته ما نیز نباید با رفتارهای غیر منطقی به یانکی ها بهانه بدهیم.
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    فقط میتونم بگم خاک . . .
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    لیاقت همون خالی وود است
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    بابا فیلم های ایرانی صد بار بدتر از فیلم های هالیوود یکی جلوی داخلی ها رو بگیره هالیوود رو ولش! همین جشنواره فیلم غرب(فجر) دیدی چه فیلم هایی داشت!
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    خداوكيلي نظرتون راجع به صدا وسيماي خودمون چيه؟
  • محمد ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    پس پیوندت با هالیوود مبارک. میگن روز قیامت هرکسی با اون چیزی که دردنیا بهش علاقه داشته محشور میشه
  • محمد ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    چه ربطی داره
  • حسین ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    این جریان تیشرت بن افلک چی بود؟
  • محمد ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    اول باید بودجه مفت رو از شبه هنرمندای داخلی گرفت محلشون نذاشت تا التماس کنن برا عکس و مصاحبه
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    اکثر فیلم هایی که مابرای خنثی کردن این توهمات میسازیم در ایران ونهایتا چند کشور محدود نمایش داده میشه وشاید برای غربی ها زیاد باور پذیر نباشه .یکی از دست اندرکاران سینما پیشنهاد خوبی داده بود .میگفت همین هزینه ای رو که میخواهیم برای ساخت فیلم بکنیم ، بدیم به یه فیلمساز هالیودی و سفارش فیلم بدیم.همون کاری که صهیونیست ها دارن بی سرو صدا انجام میدن .ما باید از حربه خودشون علیه خودشون استفاده کنیم. این جماعت سرمایه دار برا پول هر سفارشی رو قبول میکنند
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    شما دلت سیاهه
  • سیروس ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    ای آقا، آرگو سرشار از اینجور اشتباهات فاحش هست. تو آرگو ماشین پلیسهای ایران همه آمریکایین! تاکسیها پژو 504! اماکن مجهز به کولر گازی اسپلیت! خیابانها سنگفرش! فرودگاه مهرآباد هم که . . . این یکی دیگه بماند!!!!
  • علی ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    اینجا باید برای کارگردان ها وبازیگرای ایرانی تاسف خورد که تواین جنگ سینمایی هیچ کاری ازشون برنمیاد وفقط دنبال تجملات و پول حروم گرفتن هستن. واقعا ما این پولایی که درسینمای ایران سرمایه گذاری میکنیم حرومه.خجالت اوره واقعا...
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    بس که .....
  • راد ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    1 1
    آقاجان بعضی از اینا عمدیا... یه جور ایجاد شرطی شازیه.... خوبه مشخصه که اصلا به واقعیت توجه ندارناااا!
  • فاطمه ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    1 0
    واقعا متاسفم برا کسانی که فقط اسم چشمشونو پر میکنه یک خواننده بسیار معروف آمریکایی ضد نژادپرست م ج چند تا آهنگ در مورد هالیوود خونده و تو مصاحبه هاش آشکارا از شخصیت های هالیوودی نقد کرده و خودش رو کاملا سوا دونسته خوبه آدم کمی فکرش رو بکار بندازه
  • پسر ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    1 0
    افتضاح با شبکه های بی محتوا که میسازن بعد حذفش میکنن
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    1 0
    سیمین ونادر ..!
  • میلاد ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 1
    متخصص چقد فکر کردی به این نتیجه رسیدی. اصلا عقلیم داری. مثه این میمونه که به شیطان پول بدیم بگیم درباره خدا تبلیغ کن. هالیوود دست صهیونیستهاست اینا خوده شیطانن بعد تو میخوای به اینا پول بدی علیه خودشون فیلم بسازن. من نمیدونم تو چ فکری پیش خودت کردی. ما چن تا مثه امثال شماها داشته باشیم مملکت و به... میکشن. دیگه نیازی به هالیوود و ... نیست. لطفا بچاپ ممنون
  • آسمان ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    1 0
    اگر ایران هیولاست پس چرا قسمت اعظم داعشی های از صدتا حیوون خونخوار پست تر رو اروپایی ها تشکیل می دهند ؟ ! ....
  • فاطمه ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 1
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/390901 خداییش خوبه ما به ارزشهای دینی مذهبیم توجه کنیم خدایی در این زمینه با کنجکاوی مطالعه کنیم مثلا تو گشیمون برنامه غرالحکم درالحکم امام علی رو بریزیم و بخونیم که امام علی چه گفتند تو چه زمینه هایی و باور داشته باشیم که واقعا چه گوهرهای نابی نداریم این خودباوری خییییییلی مهم هست الان دنیا به اینایی که ما داریم تشنست و اگر بشناسن به این سمت هجوم میارن مثل ضد نژاد پرستی محبت اخلاق عدالت کمک و برادری گذشت و خیلی چیزهای دیگر الان مایکل جکسون تو دنیا محبوبترین خواننده است شاید تو آمریکا این طور نباشه به دلایل تخریب شخصیت اش با شایعه و اتهاماتی که بر او زدند یا در ایران به دلیل شناخت از روی ظاهر اما دلیل این محبوبیت حتی بعد از مرگش نه فقط رقص منحصر بفردش بلکه مفهوم بشر دوستانه و عدالت خواهانه و اعتراض گونه به بی عدالتی ها و تبعیضات و نژاد پرستی در غرب به خصوص آمریکاست. ما باید بدانیم پیامبرمان و اهل بیت اش ضد نژاد پرستانه بودنند و چقدر در رفتار ئ اعماشان لطافت داشتند که دشمن این را می داند و می خواهد این نور را خاموش کنند.
  • علی ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    1 0
    راه حلتون چیه ؟! بشینیم فیلم های تکراری آی فیلم و شبکه نمایش رو ببینیم ؟ والله !!! رو هم خوب چیزیه ! یه شبکه تماشا داشتیم که همه فیلماش عالی و باکیفیت و جدید بود که اون هم زدن نابودش کردن چون طرفدار داشت ! آخرشم نگفتن واسه چی این کارو کردن ؟!! حالا دیگه همه کانال ها به درد نخور هست مردم با این سیاست باید به یوتیوب مراجعه کنن نه صدا و سیما !
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 1
    با مرگ بر فلانی و خدا فلانشون کنه هیچ کاری انجام نمی شه. سینمای هالییود خوب و حرفه ای کار می کنه، می دونه مخاطبش و می شناسه و قوی کار می کنه (جدا از این که چه ‍پیامی و داره می گه) ما هم 36 سال همین حرف ها و واسه خودمون می زنیم که آی اینها فلانن، بله هستن شما چه کاری کردید در این مدت؟ سینما که مبتذل و جای آدم های خود فروخته غربی، صدا و سیما چقدر تونسته تصویر خوبی از ایران در جهان نشون بده؟
  • مهسا ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 2
    چرا دعوا میکنین ..در اینکه آمریکا نمیخواد ایران و ایرانی و اسلامی باشه شکی نیست..دراینکه هرجا پای آمریکا اسراییل و انگلیس باشه یه فاجعه ای رخ میده شکی نیست ... به جای چه کنم چه کنم بهتره فیلمسازای ایرانی به جای اینکه سریالا وفیلمای بی محتوا بسازن یا تو سریالا مثل آقای سهیلی زاده فقط به روابط دختر و پسر بپردازن و فقط جوونارومتهم کنن یکم فکر کنن و فیلمای جهانی بسازن توایران فقط فیلم میسازن تا جای عریضه خالی نباشه تا شبکه ها وقتشون پرشه ..همین البته سریالایی مثل مدارصفر درجههههههههههههههههههه . در چشم باد و... واقعا عالی بودن اما زیاد بهشون بهاداده نشد ودیگه باموضوعات اصلی که ایران در سطح جهان درگیرش هست نساختن..در جواب اونهمه توهین و تحقیر و ایران و اسلام هراسی..کارگردانای ایرانی و مسلمان چی ساختن ؟؟از بس بی غیرت و بی فکرن..پس در نتیجه امثال آمریکا خوب کاری میکنه میزنه تو سر ما.. چون خودمون بهشون میدون دادیم. حالا باز برن وخروس جنگی و بانویی دیگرو ... مزخرفات بسازن.
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 1
    حرفت با اینکه تلخه اما حقه زمانی که سریالی از مهران مدیری پخش میشد، هربرنامه ای که کانالهای ماهواره ای میدادن دیده نمیشد اون ساعت... این باعث میشد اونا ساعت برنامه هاشونو با ما تنظیم کنن... اما تو ایران کم داریم کارگردانهایی رو که بتونن برنامه های جذاب بسازن؟! اما اتفاقی که داره میقته چیه؟! جز اینکه حتی سریالهای پخش خانگی هم از کیفیت پایینی برخوردارن؟! مثل 2سریالی که این روزا داره تو شبکه پخش خانگی پخش میشه حالا انتظار دارین افراد دانلود رایگان فیلمهای خارجی رو کنار بگذارن و بیان 3000 تومن پول بدن برای یه ساعت فیلم بی کیفیت و بی مزه؟! چند درصد حاظرن همچین معامله ای رو انجام بدم؟!
  • احمد عابدی ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 1
    هالیود به غیر از فاسد کردن جا معه ...ودرست کردن فیلم های فاسد ...وغیر اخلاقی چیزی دیگه نمی تونه اموزنده باشه ....
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 1
    برژینسکی: دعوت نتانیاهو ننگین است، می‌خواهد جنگ را به ما تحمیل‌کند
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 1
    بالاخره هر کس نسبت به چیزی که میپرسته تعصب داره و به این سادگی ها ازش دست نمیکشه. البته بنظرم مخاطب مشرق شما نبودی مخاطب مشرق بیشتر انسانهای ازاداندیش بودند تا دگر اندیش.
  • احمد ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 1
    یکی گفت: «دور زمین 200 هزار کیلومتره، میگی نه؟خوب متر کن.» «بسیاری از مردم غرب دیده اند» یعنی چی؟ این بسیاری رو از کجا در اوردی؟ لااله الا الله... دهن آدمو وا میکنی عدد بده عزیزم اون هم با ذکر منبع.
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    1 0
    بله فیلم سازان ما هم درخواب هستن برن جدایی نادر از سیمین بسازن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس