کد خبر 386161
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استمداد از هنرمندان گفت: مردم حرف هنرمندان را گوش می دهند و آنان می توانند نقش مهمی در پیشگیری و مبارزه با سرطان ایفا کنند.

 به گزارش مشرق، سید حسن قاضی زاده هاشمی در همایش پویش ملی در مبارزه با سرطان با اشاره به این که کشور با مشکلات مختلفی در حوزه بهداشت و درمان دست به گریبان است،افزود: خوشبختانه یکی از اولویت های دولت در امر سلامت جامعه است.

وی دلیل این اولویت دولت را پایبندی به قانون اعلام کرد و گفت : دولت با امکانات موجود پا در این عرصه گذاشته است.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به قدرشناسی و خشنودی مردم گفت: این فعالیت های دولت سبب رضایت مندی مردم در مناطق محروم شده است.

وی با بیان این که رییس جمهوری در مورد سلامت مردم در دولت تاکیدات بسیاری دارد، افزود: دولت در این راه مشکلات زیادی دارد که بر کسی پوشیده نیست.

وی آلودگی هوای تهران را یکی از مشکلات عنوان کرد و افزود: محیط زیست یکی از دغدغه های اصلی رییس دولت یازدهم است.

وی گفت که سالانه 90 هزار نفر به سرطان مبتلا می شوند که این رقم در 15 سال اینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی در عین حال با بیان این که سرطان در ایران سونامی نیست، تاکید کرد: عوامل سرطان زا در ایران همچون بسیاری از کشورهای دیگر مشخص است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه همت سیاست گذاران و مجلس و دولت را برای کاهش این بیماری خواستار شد.

هاشمی ادامه داد، ایجاد حساسیت به سلامت در میان اقشار جامعه یکی دیگر از عواملی است که می تواند سبب کاهش مبتلایان به سرطان در کشور شوند.

وی گفت: هنرمندان و ورزشکاران می توانند در این امر در خصوص آموزش به دولت کمک کنند.

بالاترین مقام اجرایی وزارت بهداشت با اعلام این که نظام بیمه در کشور کارآمد نیست، گفت: امیدواریم روزی برسد که دفترچه های بیمه همچون اوراق بهادار ارزشمند تلقی شود.

هاشمی با بیان اینکه 9 میلیون نفر از مردم درخواست دفترچه بیمه سلامت داشته اند، افزود: این نشان می دهد که قشر زیادی از مردم کشور تاکنون داشتن هیچ بیمه ای را نداشته اند.

وی در پایان گفت: امیدواریم که بخش خصوصی و افراد نیکوکار به عرصه سلامت وارد شوند، زیرا هیچ دولتی در جهان قادر به تامین تمام نیازهای جامعه نیست.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس