کد خبر 385866
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

در شرایطی که طی ماه های اخیر نشانه های مثبتی از احتمال گفت وگوی سئول و پیونگ یانگ و تلاش برای آغاز مجدد مذاکرات شش جانبه در حال نمایان شدن است، تشدید حضور نیروهای نظامی آمریکا در شبه جزیره کره، تحقق این نشانه ها را عملا با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش مشرق، در تازه ترین اقدام تخریبی آمریکا در شبه جزیره کره، این کشور یک فروند زیردریایی اتمی خود را عازم کره جنوبی کرد تا در رزمایشی مشترک با نیروهای نظامی این کشور شرکت کند.

 یک فروند زیردریایی جنگی کلاس لس آنجلس موسوم به یو.اس.اس الیمپیا (SSN.717) صبح امروز (دوشنبه) با 120 ملوان نیروی دریایی ارتش ایالات متحده در بندر «جین هایی« واقع در 400 کیلومتری جنوب سئول پهلو گرفت.

براساس این گزارش، حضور این زیردریایی بر اساس برنامه از پیش تعیین شده برای رزمایش مشترک با نیروهای کره جنوبی صورت گرفته که قرار است از روز پنجشنبه هفته جاری به مدت سه روز برگزار، شود.

یک افسر نیروی دریایی کره جنوبی که خبرگزاری رسمی این کشور به نامش اشاره ای نکرد در این باره گفت؛ حضور زیردریایی اتمی آمریکا در شبه جزیره کره و شرکت در رزمایش مشترک، در چارچوب افزایش قابلیت های همکاری نظامی سئول و واشنگتن صورت گرفته است.

در حالی که حرکت ناوهای نظامی و زیردریایی های مجهز به تسلیحات اتمی ارتش آمریکا در مناطق مختلف جهان از جمله شرق آسیا، خلیج فارس و آبهای آزاد عموما از سوی کارشناسان مسائل بین الملل به عنوان اقدامی نامناسب در حوزه تحولات جهانی یاد می شود، این مقام کره جنوبی حضور زیردریایی اتمی یو.اس.اس الیمپیا در آبهای این کشور را 'امری عادی' توصیف کرده است و می گوید، حضور زیردریایی های با قدرت اتمی در کره جنوبی امری غیرمعمول نیست و ما سال گذشته نیز شاهد حضور زیردریایی اتمی یو.اس.اس کلمبیا در سواحل کشورمان بودیم.

نیروی دریایی ارتش ایالات متحده هنوز درباره حضور این زیردریایی هفت هزار تنی با قابلیت حمل تسلیحات اتمی در سواحل کره جنوبی اعلام موضع نکرده است.

در عین حال اعلام شده این زیردریایی که به دعوت نیروی دریایی ارتش کره جنوبی به آبهای سرزمینی این کشور وارد شده، در حال حاضر به تسلیحاتی اتم مسلح نبوده و تنها حامل موشک های جنگی مافوق صوت موسوم به 'تاماهاک' است.

تاماهاک نوعی از موشک کروز است که قابلیت استفاده در تمام شرایط آب و هوایی و توانایی حمل کلاهک هسته ای را دارد.

در شرایطی که طی ماه های اخیر نشانه های مثبتی از احتمال گفت وگوی سئول و پیونگ یانگ از یک سو و تلاش های بین المللی به منظور آغاز مجدد مذاکرات شش جانبه از دیگر سو با هدف تثبیت ثبات در آسیای شرقی در دستور کار کشورهای مختلف قرار گرفته، حضور نیروهای آمریکایی با تسلیحات سنگین نظامی در آبهای کره جنوبی می تواند ضمن ارسال علائم منفی به فضای مذکور، نتایجی نه چندان خوشایند را برای روابط کشورهای این حوزه در پی داشته باشد.

این در حالی است که به تازگی بهانه تهدیدات سایبری، زمینه جدیدی را فراهم آورده است که کاخ سفید حضور خود در منطقه را بیش از پیش ضروری دانسته و بیش از هر زمانی بر طبل دخالت در امور کشورهای این حوزه بکوبد.

آمریکا هم اکنون با دارا بودن بیش از 28 هزار نیروی نظامی و رزمایشهای متنوع سالانه با کره جنوبی، شبه جزیره کره را به محل رزمایشهای مکرر و آزمون تسلیحاتی خود مبدل کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    0 0
    آمریکا موافق توافق کره شمالی و جنوبی نیست ، برای اینکه با فروش سلاح به کره جنوبی سالانه سود سرشاری از این راه تامین میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس