در هفته‌های گذشته شبه‌نظامیان شیعه متحد با ایران، کنترل یمن را به دست گرفته‌اند. ایران به تقویت رژیم بشار اسد در سوریه ادامه می‌دهد. یک ژنرال ایرانی در نزدیکی مرز اسرائیل، سرگرم آماده‌سازی زمینه عملیاتی تهاجمی با حزب‌الله مشاهده شد. ایران یک توافق دفاعی تازه با روسیه امضا کرد و همچنان به رفتار شرم‌آورش با خبرنگار ‌آمریکایی دربند خود ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، تام کاتن سناتورجمهوریخواه ایالت آرکانزاس در مقاله در روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد: یک ایران دارای توانمندی هسته‌ای، بزرگ‌ترین تهدیدی است که امروز پیش روی آمریکا قرار دارد. مذاکرات هسته‌ای دولت اوباما با ایران که به مذاکرات 1+5 موسوم است، قرار بود شتاب ایران به سمت دستیابی به بمب هسته‌ای را متوقف کند. متاسفانه آنچه با یک قمار غیرمعقول شروع شد، به یکسری امتیاز دادن‌های خطرناک و بی‌پایان رسید و به این علت است که اکنون زمان اقدام کنگره است.  «طرف» مذاکره ما یعنی ایران، یک طرف منطقی و صلح‌جو نیست بلکه یک حکومت استبدادی تندرو و اسلام‌گراست که قانون اساسی آن صراحتا حکم جهاد می‌دهد. آیت‌الله‌های ایران با افتخار یادآوری می‌کنند که ایران بیش از 3 دهه است سرگرم کشتن آمریکایی‌هاست. ایران در 1982 به تامین مالی و هدایت بمبگذاری سفارتخانه آمریکا و پادگان تفنگداران دریایی در بیروت کمک کرد و صدها نظامی آمریکایی و کارکنان دیپلماتیک و اطلاعاتی را کشت. ایران همچنین شریک بمبگذاری‌های برج خُبَر در 1996 بود که 19 سرباز آمریکایی مستقر در عربستان سعودی را به کام مرگ فرستاد.

در اقدامی تازه‌تر، ایران مسؤول کشتن و معلول کردن هزاران سرباز آمریکایی در عراق و افغانستان بوده است. ایران مرگبارترین بمب‌های کنار جاده‌ای را علیه نیروهای ائتلاف به کار برد. این بمب‌های ایران، تجهیزاتی بودند که خودروهای زرهی ما توان مقابله با آن را نداشتند.
ایران همچنین به ایجاد رعب و وحشت در جهان متمدن ادامه می‌دهد. ایران طبق آمار وزارت خارجه پرزیدنت اوباما، بدترین کشور حامی تروریسم روی زمین است. ایران حامی اصلی و تامین‌کننده اصلی اسلحه برای حماس، حزب‌الله، جهاد اسلامی فلسطین و سازمان‌های تروریستی است که به نابودی اسرائیل، کمر بسته‌اند. ایران و نایبان آن همچنین عادت هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها در سراسر دنیا - از آمریکا تا بلغارستان و اسرائیل- را دارند.
در هفته‌های گذشته نیز شبه‌نظامیان شیعه متحد با ایران، کنترل یمن را به دست گرفته‌اند. ایران به تقویت رژیم غیرقانونی بشار اسد در سوریه ادامه می‌دهد. یک ژنرال ایرانی در نزدیکی مرز اسرائیل، سرگرم آماده‌سازی زمینه عملیاتی تهاجمی با حزب‌الله مشاهده شد. ایران یک توافق دفاعی تازه با روسیه امضا کرد و همچنان به رفتار شرم‌آورش با خبرنگار ‌آمریکایی دربند خود ادامه می‌دهد.
پرزیدنت اوباما با اشاره به حساسیت مذاکرات هسته‌ای و ادامه مشارکت ایران، از کنگره خواسته است لایحه تحریم‌های جدید علیه این کشور را به تعویق بیندازد. باید این سوال را پرسید که اگر این همکاری است که در ازای خویشتنداری ما حاصل شده است، آیا آمریکا باید بهای همکاری بیشتر با ایران را بپردازد؟
پاسخ منفی است. ماهیت رژیم ایران این است که آمریکایی‌ها را بکشد، صادرکننده رعب و وحشت باشد، خاورمیانه را بی‌ثبات کند و انقلاب اسلامی در سطح جهان برانگیزد. اگر ایران اکنون این جرائم را علیه غرب مرتکب می‌شود، تصور کنید در صورتی که به چتر هسته‌ای دست یافته باشد، ‌چه خواهد کرد.
مذاکرات هسته‌ای به یکسری امتیاز دادن‌های بی‌پایان به ایران تبدیل شده است. چنانچه روشن است، مذاکره‌کنندگان آمریکایی به حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم - که ایران هیچ نیاز موجهی به آن ندارد- تن دادند. مذاکره‌کنندگان همچنین رآکتور تولیدکننده پلوتونیوم ایران و حفظ یا توسعه هزاران سانتریفیوژ پیشرفته آن را پذیرفتند. در مقابل، ایران میلیاردها دلار از کاهش تحریم‌های خود بهره‌مند شده است.
کمیته بانکداری سنای آمریکا به منظور پایان دادن به این روند، لایحه‌ای را برای تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت حاصل نشدن توافق در ضرب‌الاجل تعیین شده، تصویب کرد. بسیاری از دموکرات‌ها مخالف این لایحه هستند و با پرزیدنت اوباما هم نظر هستند که چنین لایحه‌ای ممکن است موجب «دور شدن» ایران از مذاکرات شود. باید توجه داشت تحریم‌ها ایران را پای میز مذاکره آورد و تهدید تحریم‌های بیشتر نمی‌تواند چنین تاثیری داشته باشد. رژیم تهران می‌تواند به سادگی با رسیدن به معامله، از خطر تحریم‌های بیشتر رها شود.

شاید دولت اوباما چندان به درستی آیت‌الله‌ها را درک نکرده باشد. کنگره باید از آمریکا در برابر هر توافق بدی- یعنی هر توافقی کمتر از خلع سلاح کامل هسته‌ای ایران- ایستادگی کند. آمریکا نمی‌تواند با یک ایران هسته‌ای به سر برد، خواه این امر از طریق یک توافق رسمی حاصل شده باشد یا حرکتی تدریجی در خلال مذاکراتی بی‌پایان. برخی دموکرات‌های سنا ادعا می‌کنند در هدف متوقف کردن ایران مسلح به سلاح هسته‌ای، با جمهوریخواهان مشترک هستند. آنها اکنون فرصت دارند این ادعا را با حمایت از این لایحه زمانی که وارد سنا می‌شود، اثبات کنند.


منبع: وطن امروز
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس