وزارت دفاع انگلیس از فروش برخی املاک و تجهیزات نظامی انگلیس برای تامین بودجه نیروهای ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس امروز(چهارشنبه) از لزوم اقدام دولت این کشور برای فروش بناها و زمین‌های تحت تملک این وزارت‌خانه جهت تامین بودجه نیروهای نظامی انگلیس خواهد گفت.

 وزیر دفاع انگلیس امروز چهارشنبه طی سخنرانی در موسسه خیریه‌ای برای دولت انگلیس، لزوم فروش برخی فرودگاه‌های تحت تملک ارتش، سربازخانه‌ها و وسایل حمل و نقل نظامی را به اطلاع عموم خواهد رساند.

وی طی سخنرانی روز چهارشنبه در موسسه خیریه‌ای به نام «موسسه‌ای برای دولت» از دلایل فروش املاک و ادوات تحت تملک وزارت دفاع انگلیس من جمله نیاز به تامین بودجه نیروهای نظامی انگلیس خواهد گفت.

وی هم‌چنین پیش از این یکی از دلایل نیاز وزارت دفاع انگلیس به بودجه را عدم حمایت «دیوید کامرون» نخست وزیر از اختصاص 2 درصد بودجه کشور به نیروهای نظامی عنوان کرده و می‌گوید با وجود کاهش تعداد نیروهای نظامی به یک پنجم تعداد قبل، هم‌چنان وزارت دفاع انگلیس قادر به تامین بودجه نیروهای خود نبوده و باید تعدادی از املاک و ادوات خود را به فروش برساند.

به گفته فالن وزارت دفاع انگلیس تا کنون با فروش بخشی از املاک خود در دیگر کشورها مبلغی معادل 53 میلیون پوند کسب درآمد کرده و چنین رویکردی تا کنون معادل 380 میلیون پوند درآمد برای وزارت دفاع این کشور داشته است.

فالن هم‌چنین پیش از این گفته بود، فروش ادوات و تجهیزات نظامی و وسایل نقلیه ارتش انگلیس به دیگر کشورها هم‌چون ارتش لتونی مبلغی معادل 40 میلیون پوند درآمد برای انگلیس به همراه داشته است.

دولت ائتلافی دیوید کامرون با کاهش بسیار هزینه‌های نظامی در طول چهار سال و نیم گذشته باز هم قادر نیست بودجه نظامیان خود را تامین و قصد دارد با فروش تعدادی از دارایی‌های وزارت دفاع، بخشی از این کمبود را جبران کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس