غرب تلاش می‌کند تا با استفاده از دروغ و پروپاگاندای وسیع این پیام مهم را به حاشیه برده و ایران و اسلام را دشمن غرب معرفی نماید.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***

زمان آن رسیده تا ایران با غرب خداحافظی کند

پایگاه گلوبال ریسرچ در گزارشی به تحولات داخلی آمریکا در پرونده هسته‌ای ایران واکنش نشان داده و می‌نویسد: آنچه از ظواهر امر پیدا است این است که مذاکرات اوباما با ایران مراحل پایانی خود را سپری می‌کند. کنگره تحت تسلط جمهوری‌خواهان آمریکا که از لابی صهیونیستی بهره می‌برند با دعوت از نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی درصدد آن است تا مانع از حل صلح‌آمیز پرونده ساختگی هسته‌ای ایران شود.

ایران در رسانه‌های جهان؛

نویسنده این مقاله با تمجید از تلاش رهبر انقلاب برای صحبت کردن با جوانان غربی با انتشار نامه‌ای در فضای مجازی می‌گوید: غرب تلاش می‌کند تا با استفاده از دروغ و پروپاگاندای وسیع این پیام مهم را به حاشیه برده و ایران و اسلام را دشمن غرب معرفی نماید. از طرفی دیگر، سازمان‌های جاسوسی غرب حملات تروریستی را با نام اسلام برای سیاه‌نمایی اسلام انجام می‌دهند.

نویسنده این مقاله به ایران توصیه می‌کند بجای آنکه به غرب چشم بدوزد، سعی کند از آن فاصله گیرد چراکه فرصت زمانی برای غرب از دست رفته است. غرب به دولتی پلیس تبدیل شده است که دیگر به قانون و مردم پایبند و پاسخگو نیست. ایران نباید بدنبال آن باشد که توسط غرب پذیرفته شود چرا که زمانی این امر محقق می‌شود که ایران به عروسک دست غرب تبدیل شود. پرونده هسته‌ای ایران ساختگی است. اگر این پرونده نباشد، غرب موضوعات دیگری را مطرح می‌کند.

مقامات تهران باید درک کنند که مشکل اصلی این است که ایران مستقل از آمریکا و سیاست‌های اقتصادی آن است. اگر ایران می‌‌خواهد به حیات خود بعنوان کشوری مستقل ادامه دهد باید به غرب پشت کند و در عوض با روسیه، چین، هند و دیگر کشورهای بریکز (BRICS) هم‌پیمان شود.


سفیر رژیم صهیونیستی سخنرانی نتانیاهو در کنگره را وظیفه‌ای مقدس خواند

به گزارش روزنامه جروزالم‌پست، ران درمر سفیر رژیم‌صهیونیستی در آمریکا با دفاع از تصمیم نتانیاهو مبنی بر سخنرانی در کنگره آمریکا، آن را وظیفه مقدس وی برای دفاع از موجودیت این رژیم خواند.

ایران در رسانه‌های جهان؛

وی اظهار داشت: دست‌یابی به توافق‌نامه هسته‌ای محتمل با ایران، این کشور را به یک قدرت هسته‌ای تبدیل خواهد کرد، چیزی که رژیم‌صهیونیستی آن را نمی‌پذیرد. وی افزود: نخست وزیر بدنبال بی‌احترامی به اوباما نیست و یا نمی‌خواهد دعوای سیاسی در آمریکا ایجاد کند. توافق‌نامه‌ای که قدرت‌های بزرگ دنیا بدنبال آن هستند توانمندی هسته‌ای ایران را نابود نمی‌کند، بلکه به این کشور کمک می‌کند تا بعنوان یک قدرت هسته‌ای خود را معرفی نماید. وی همچنین نگرانی شدید خود از در معرض خطر بودن رژیم‌صهیونیستی از جانب ایران هسته‌ای اعلام داشت.


وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی: ایران بدنبال جبهه‌ای در بلندی‌های جولان است

به گزارش روزنامه جروزالم پست، موشه یالون در جریان بازدید از صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران در حال ایجاد جبهه جدیدی در بلندی‌های جولان سوریه علیه این رژیم است. وی که مدتی پس از تجاوز هوایی به حریم هوایی سوریه و شهید کردن جمعی از فرماندهان حزب‌الله و ایران سخن می‌گفت، تلاش کرد تا این حمله را بخاطر جلوگیری از تحرکات ایران در این منطقه توصیف کند.

ایران در رسانه‌های جهان؛

وی با ابراز نگرانی از افزایش قدرت ایران در سطح منطقه مدعی شد: قدرت تهران در افغانستان، سوریه، عراق و یمن مشهود است. ما نباید به ایران اجازه دهیم تا بر بلندی‌های جولان بعنوان موقعیتی راهبردی تسلط پیدا کند.


آیا نتانیاهو می‌تواند مانع از بهبود روابط ایران و آمریکا شود؟

روزنامه گالف‌نیوز تصمیم نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره آمریکا با هدف برهم‌زدن مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 را مثبت ارزیابی کرد و نوشت: واقعیت این است که روابط آمریکا و رژیم‌صهیونیستی بخاطر منافع مشترک‌شان آنقدر مستحکم است که هیچ‌کس نمی‌تواند خللی در آن ایجاد نماید.

ایران در رسانه‌های جهان؛

از سویی دیگر، این رژیم ابزار دست آمریکا در اعمال سیاست‌های منطقه‌ای واشنگتن محسوب می‌شود. اما بر کسی پوشیده نیست که روابط شخصی خوبی بین اوباما و نتانیاهو برقرار نیست. نتانیاهو به تبعیت از سیاست‌های رژیم‌صهیونیستی مخالف سرسخت تهران محسوب می‌شود و می داند که در حال حاضر اکثریت کنگره آمریکا در اختیار جمهوری‌خواهانی است که با رویه ضدایرانیشان شناخته می‌شوند. وی نیز دارد از دشمنی بین این گروه از نمایندگان کنگره و اوباما کمال استفاده را کند.


قانون‌گزاران ایرانی و آمریکایی بدنبال کنترل پرونده ‌هسته‌ای

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به واکنش قانون‌گزاران ایرانی و آمریکایی در قبال مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 پرداخته و می‌نویسد: در حالی که مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در اقدامی هماهنگ بدنبال ورود به پرونده هسته‌ای ایران هستند، خبری از مجلس ایران نیز به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه نمایندگان محافظه‌کار ایرانی نیز بدنبال تصویب طرحی هستند که طبق آن آزادی عمل تیم مذاکره در کاهش تولید سوخت هسته‌ای را محدود ‌کنند. نمایندگان سنای آمریکا درصدد هستند تحریم‌های بیشتری را بر علیه ایران وضع کنند تا با کاهش درآمدهی نفتی، فشار بیشتری بر این کشور وارد آورند. از سویی دیگر، نمایندگان مجلس ایران نیز قصد دارند تا از دولت بخواهند تا سرعت غنی‌سازی اورانیوم را بیش از پیش افزایش دهد.

ایران در رسانه‌های جهان؛

حال کار بجایی رسیده است که هر دو طرف دیگری را به عدم‌پایبندی به توافق ‌نامه موقت متهم می‌کنند. این توافق‌نامه از یک سو غرب را از اعمال تحریم‌های جدید منع می‌کرد و از سویی دیگر، مانع افزایش توان غنی‌سازی تهران می‌شد. بنظر می‌رسد هر دو طرف قصد دارند دیگری را واردار نمایند که مفاد این توافق‌نامه را نقض نماید.


ایران بدنبال محاصره کردن خلیج فارس و رژیم‌صهیونیستی

موسسه گیت‌استون در تحلیلی به دیپلماسی فعال ایران در منطقه پرداخته و مدعی می‌شود: ایران با داشتن پایگاه‌هایی در لبنان، سوریه، یمن و عراق تمامی حوزه‌های نفتی خلیج‌فارس را محاصره کرده است. این محاصره با قدرت هسته‌ای ایران تحکیم می‌شود. ایران از وجود نیروهای حزب‌الله در نزدیکی مرز رژیم‌صهیونیستی سود می‌برد. حال، تهران بدنبال آن است تا حماس را نیز تحت کنترل خود درآورد تا از آن برای تحت فشار قرار دادن این رژیم استفاده کند.

ایران در رسانه‌های جهان؛

درحالی‌که، اوباما مشغول برطرف کردن موانع بر سر راه مذاکرات هسته‌ای با ایران است، تهران با تمام قدرت این هدف خود را پیش می‌برد. اگر چه روابط ایران و حماس در پی عدم همراهی این گروه با ایران برای دفاع از حکومت بشار اسد دچار خدشه شد، اما تهران و حماس بشدت به هم نیاز دارند چرا که تهران در سطح منطقه متحد سنی چندانی ندارد و حماس هم نیاز به حمایت خارجی دارد.


قرارداد هسته‌ای ایران و روسیه اولویت دو کشور در سال 2015

به گزارش پایگاه اسپوتنیک، مسکو و تهران برنامه‌ای برای امضاء قراردادهای جدید در بحث استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ندارند. مهدی صانعی سفیر ایران در مسکو گفت: دو کشور در حال کار بر روی قراردادی هستند که طرفین در سال 2014 برای ساخت فاز دوم و سوم نیروگاه بوشهر به امضاء رسانیدند. وی افزود: اولویت همکاری‌ها در سال 2015 در اجرایی کردن قراردادهای پیشین است.

ایران در رسانه‌های جهان؛


دیدگاه ایران درباره مذاکرات هسته‌ای با گروه 5+1

به گزارش پایگاه نشنال اینترست، درحالی‌که چند ماه به آغاز دور نهایی مذاکرات باقی مانده است، دو سوال مقامات غربی را گیج کرده است: ایران چه می خواهد؟ و چه کاری برای رسیدن به خواسته خود انجام می‌دهد؟

ایران در رسانه‌های جهان؛

بررسی دقیق اظهار نظرهای مقامات ایرانی به ما فهمی از افکار آنها می‌دهد: ایران خود را رو به صعود می‌داند. چنین تفکری ریشه در سیاست ایران دارد. حال، ایران می‌تواند با صدای بلند فریاد بزند که چند پایتخت عربی را در کنترل خود دارد. در سوریه؛ حکومت بشار اسد با کمک ایران توانسته است علی‌رغم فشارهای‌ بین‌المللی کنترل خود را بر بخش‌های گسترده‌ای از کشور حفظ کند. در لبنان، حزب‌الله قدرت بسیاری در سیاست داخلی این کشور ایفاء می‌کند. در عراق، ایران در بحث مقابله با داعش کمک‌های بسیاری به دولت اعراق انجام داده‌است. در یمن نیز، حوثی‌های طرفدار ایران کنترل صنعا و مراکز راهبردی کشور را در اختیار دارند.

همچنین، ایران درباره مذاکرات هسته‌ای نیز احساس پیروزی می‌کند. ایران با امضاء توافق‌نامه موقت توانست بخشی از تحریم‌ها را کاهش داده و در نتیجه جان تازه‌ای به اقتصاد خود ببخشد. از طرفی دیگر، مقامات ایرانی مذاکرات هسته‌ای غرب با ایران را نشانه ضعف غرب می‌دانند. به‌عنوان مثال، آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی گفتند: آمریکا و کشورهای غربی سعی کردند ما را به زانو درآورند، اما نتوانستند. در آینده هم نخواهند توانست.


سناتورهای دموکرات مهلتی را برای اوباما در بحث مذاکرات با ایران تعیین کردند

به گزارش پایگاه هیل، نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید هشدار دادند که در صورتی‌که ظرف دو ماه آینده دولت نتواند به پرونده هسته‌ای ایران فیصله دهد، از وضع تحریم‌های جدید علیه این کشور حمایت خواهند کرد.

ایران در رسانه‌های جهان؛

در بخشی از این نامه آمده است: به احترام دغدغه شما درباره تصمیم کنگره برای اقدام علیه ایران در این برحه زمانی، ما تا قبل از 24 مارس به این لایحه رای نخواهیم داد. اما پس از این تاریخ، درصورتی‌که طرفین نتوانند به توافق جامع دست یابند، ما به لایحه افزایش تحریم‌ها علیه ایران رای مثبت می‌دهیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    1 0
    یک کلام : با شیطان نمیتوان مذاکره کرد ... من قبلا موافق مذاکره بودم اما هربار غرب گستاخانه تر با ایران برخورد میکنه ... پس با شیطان نمیتوان طرح دوستی ریخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس