کد خبر 383429
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

همزمان با دهه مبارک فجر اردوی راهیان نور دریایی اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به منطقه خلیج فارس برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، مهندس محمدرضا بستجانی دبیر ستاد راهیان نور سازمان بسیج اساتید کشور با اعلام این خبر گفت: این اردو طی روزهای سیزدهم تا شانزدهم بهمن ماه با حضور اساتید بسیجی دانشگاه ها، فرماندهان شبکه های جنگ نرم، مسؤلین حلقه های صالحین بسیج اساتید صورت می گیرد.

وی افزود: هدف از برگزاری این اردوها را " آشنایی بیشتر اساتید و دانشگاهیان با موقعیت استراتژیک منطقه خلیج همیشه فارس، تنگه هرمز و آشنایی با شهدای دریا و شهدایی که شناخته شده نیستند اما ظرفیت شناخته شدن و مطرح شدن را دارند و نیز آشنایی اساتید با توانمندی های نظام در مقابله با دشمن، است.

مهندس بستجانی در خصوص ضرورت برگزاری این قبیل اردوها و لزوم شناخت وسیع تر اساتید از جایگاه و اهمیت منطقه خلیج فارس و بسترسازی برای ارائه و طرح مباحث کلیدی و استراتژیک منطقه، بیان داشت: به عنوان مثال جزیره خارک به تعداد روزهای جنگ تحمیلی بمباران شده است و نخستین برخورد با دشمن در منطقه خلیج فارس، نخستین ترابری عملیات دریایی و انواع نبردهای دریایی شامل رزم سطحی و نبرد مستقیم با آمریکا به وسیله رزمندگان استان بوشهر انجام شده است.

وی ادامه داد: لذا نیاز است که نسل های امروزی با حضور در اردوهای راهیان نور دریایی، از نزدیک شاهد رشادت ها و ایثارگری‌های شهدا باشند.

دبیر ستاد راهیان نور سازمان بسیج اساتید کشور اردوی راهیان نور دریایی بسیج اساتید را فرصت مناسبی برای انتقال ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس و مسائل مبتلابه منطقه و نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی پیرامون خلیج همیشه فارس، عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: بازدید از جزیره ابوموسی، بندرلنگه، هرمز، مناطق تاریخی و صنعتی و مزار شهدای گمنام و نیز برپایی همایش یکروزه «خلیج فارس» بخشی از برنامه های پیش بینی این اردوی دریایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس