کد خبر 38314
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴

سخنگوي شرکت ملي گاز با اشاره به تغيير آرايش در شبکه ملي گاز از تامين گاز مشترکان خانگي و صنايع با وجود انفجار در 3 خط لوله گاز خبر داد و گفت: تا مشخص شدن نتايج گروهاي کارشناسي نمي توان اظهار نظري در خصوص دليل اين حادثه گازي مطرح کرد.<BR>

به گزارش مشرق، مجيد بوجارزاده در گفتگو با مهر با اشاره به انفجار در خطوط انتقال گاز در استان قم، گفت: هم اکنون با حضور گروه هاي کارشناسي در سطح منطقه حادثه دلايل انفجار در خطوط لوله انتقال گاز طبيعي در حال بررسي است.

سخنگوي شرکت ملي گاز ايران با تاکيد بر اينکه تا مشخص شدن نتايج گروه‌هاي کارشناسي نمي توان اظهار نظر دقيقي در خصوص دليل اين حادثه گازي مطرح کرد، اظهار داشت: در شرايط فعلي تمامي تجهيزات، ماشين آلات، کالا و لوله هاي مورد نياز براي ترميم و بازسازي خطوط لوله گاز آسيب ديده در سطح منطقه آماده شده است.
وي با تاکيد بر اينکه امکان بازسازي لوله هاي گاز آسيب ديده در مدت 48 ساعت وجود دارد، اظهار داشت: عمليات تعمير و بازسازي خطوط لوله گاز با به پايان رسيدن بررسي هاي گروههاي کارشناسي بلافاصله در سطح منطقه آغاز خواهد شد.
اين مقام مسئول در خصوص تامين گاز مورد نياز مشترکان خانگي، تجاري و صنايع همزمان با انفجار در اين خطوط لوله گاز، بيان کرد: هم اکنون با هماهنگي بخشهاي ديسپچينگ ملي گاز، شرکتهاي انتقال و گازهاي استاني مشکلي در تامين گاز مشترکان وجود ندارد.
بوجارزاده با بيان اينکه با اقدامات انجام شده آرايش در شبکه ملي گاز و خطوط لوله اصلي انتقال انجام شده است، تاکيد کرد: با وجود وقوع اين حادثه هيچ گونه افت و يا قطعي گاز در سطح شبکه سراسري حاصل نشده است.
سخنگوي شرکت ملي گاز ايران با اعلام اينکه براي تامين گاز مورد نياز مشترکان خانگي و صنايع محدوديتهايي در ارسال گاز طبيعي به نيروگاهها اعمال شده است، بيان کرد: در حال حاضر برخي از نيروگاههاي شمال کشور از فرآورده هاي نفتي به عنوان سوخت جايگزين گاز طبيعي استفاده مي کنند.
 بامداد امروز 19 فروردين ماه سه رشته خط لوله 56 اينچي انتقال گاز طبيعي ايران در استان قم به دلايل نامشخصي منفجر شده است.
مسئوليت اصلي اين خطوط لوله انتقال گاز طبيعي از پالايشگاههاي جنوب کشور همچون مجتمع گازي پارس جنوبي، پارسيان و فجرجم به استانهاي شمال و شمالغربي ايران است.
در حال حاضر تيمهاي امداد، عمليات و بازرسي شرکت ملي گاز ايران و برخي از دستگاههاي دولتي در محل انفجار اين خط لوله گاز طبيعي در حال بررسي دلايل اين حادثه هستند.
اين انفجار در 74 کيليومتري جاده دليجان به قم به وقوع پيوسته است که مسئولان شرکت ملي گاز در اولين اقدام مشغول به تخليه گاز طبيعي از خطوط لوله هستند.
در همين حال بهمن ماه سال گذشته در 25 کيلومتري شمال منطقه سلفچگان استان قم سه خط لوله يکهزار پوندي انتقال گاز منفجر شده بود. انفجار همزمان خطوط لوله شهر قم را لرزاند و آسمان بخش وسيعي از جنوب غربي اين شهر را به شدت قرمز کرده بود.
با وجود انفجار در مسير اين خطوط لوله در يک عمليات ضربتي به منظور جلوگيري از قطع و يا افت فشار گاز طبيعي در استاهاي شمالي کشور تعميرات خطوط لوله آسيب ديده در مدت 72 ساعت توسط شرکت ملي گاز انجام شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس