فرمانده ارتش آمریکا در اروپا گفت، نیروهای ارتش ایالات متحده قرار است در غرب اوکراین مستقر شوند و به آموزش گارد ملی این کشور بپردازند.

به گزارش مشرق،  ونسا هیلمن، سخنگوی پنتاگون به گفت: آموزش گارد ملی اوکراین توسط سربازان آمریکا در منطقه آموزشی «یاووریف» نزدیک شهر «لویف» صورت می‌گیرد. البته هنوز تعداد سربازان ارتش آمریکا مشخص نشده است. این اقدام بخشی از برنامه کمک به اوکراین برای تقویت توانایی‌ها و ظرفیت‌های ارتش و پلیس این کشور، اجرای مقررات و دفاع ملی است.

در مه 2014، دولت کی‌یف به تشکیل یک گارد ملی 60 هزار نفره رای داد که بودجه آن از محل کمک‌های مالی 19 میلیون دلاری صندوق ذخیره امنیتی جهان و با هدف کمک به آموزش و تجهیز سربازان تامین می‌شود.

روزنامه کی‌یف پست نیز نوشت: سفارت ایالات متحده آمریکا در اوکراین نیروهای گارد ملی را با خودروی زرهی «کوزاک» ساخت اوکراین که نمونه سبک‌تر خودروی زرهی ضدمین آمریکایی است، مجهز کرده است.

مقام‌های آمریکایی نیز در بیانیه‌ای آورده‌اند: تا به امروز، آمریکا ده‌ها دستگاه کامیون و ون را به نیروی گارد ملی داده و خودروی زرهی کوزاک نیز برای تامین امنیت بیشتر نیروهای مذکور در اختیار اوکراین گذاشته شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس