این روزنامه به توجیه حمله چند روز اخیر این رژیم علیه نیروهای مقاومت که منجر به شهید شدن چند نیروی حزب‌الله و یک سردار ایرانی شد پرداخته و این حمله را به چند دلیل متفاوت ارزیابی می‌کند.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد. واضح اینکه، رصد خط رسانه‌ای خارج از کشور و خنثی کردن و پدآفند رسانه‌ای به جریان‌سازی‌های احتمالی بر روی موضوعات خاص، از جمله ضرورت‌ها در فضای رسانه‌ای کشور است؛ گرچه مروری بر این اخبار برای عموم مخاطبان نیز خالی از لطف و فایده نیست.

***

ایران و حزب‌الله

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست در ادامه خط ضدایرانی خود با پرداختن به تحولات اخیر در پرونده هسته‌ای ایران و همچنین حزب‌الله لبنان می‌نویسد: جبهه شمالی کشور با تهدیدی علیه امنیت ملی مواجه است. اما تصور کنید که اگر محور ایرانی-سوری- حزب‌الله توسط ایران مجهز به توانمندی هسته‌ای نیز حمایت شود چه اتفاقی برای رژیم صهیونیستی و تعدادی از کشورهای سنی‌نشین منطقه رخ خواهد داد.

ایران و حزب الله

­­­

این روزنامه به توجیه حمله چند روز اخیر این رژیم علیه نیروهای مقاومت که منجر به شهید شدن چند نیروی حزب‌الله و یک سردار ایرانی شد پرداخته و این حمله را به چند دلیل متفاوت از عملیات‌های قبلی ارزیابی می‌کند. نخست، رژیم صهیونیستی در این عملیات موفق به شهادت چند نیروی بلندپایه حزب‌الله و ایران شد. دوم، این حمله تهدیداتی را نیز علیه رژیم صهیونیستی ایجاد خواهد کرد. حزب‌الله و ایران به‌راحتی شهادت نیروهای نظامی خود را فراموش نخواهند کرد چرا که آنها عدم مقابله به مثل را به مثابه ضعف خود در برابر دشمن در نظر خواهند گرفت. مقامات اسرائیلی باید قبل از انجام چنین عملیاتی به این مسائل توجه می‌کردند. به نظر می‌رسد تحلیل مقامات اسرائیلی این است که ایران و حزب‌الله آنقدر در جبهه سوریه و عراق درگیر هستند که نتوانند دست به اقدام تلافی‌جویانه بزند.


ایران امیدی به کاهش تولید نقت اپک ندارد

به گزارش کویت‌تایمز، ایران امید چندانی به اپک برای کاهش سطح تولید نفت ‌به‌منظور کنترل قیمت نفت ندارد. اخبار چند روز اخیر نشان می‌دهد که به‌رغم رایزنی‌های گسترده ایران و ونزوئلا، دیگر 12 عضو کشورهای صادرکننده نفت (اپک) تمایلی به کاهش سطح تولید خود ندارند. در چند ماه اخیر قیمت نفت به سبب عرضه بیش از نیاز بازار و امتناع کشورهای تولیدکننده در کاهش تولید به زیر 50 دلار به ازای هر بشکه رسیده است.

ایران و حزب الله


مذاکرات هسته‌ای با ایران در مسیر امیدبخشی گام بر می‌دارد

به گزارش روزنامه گلوبال تایمز، با آغاز دور جدید مذاکرات ایران و گروه 5+1 ، جامعه بین‌الملل منتظر شنیدن خبرهای مثبتی از محل مذاکرات است. اگرچه حل‌ و‌ فصل مشکل پرونده هسته‌ای ایران با دست‌یابی به یک توافق میسر به نظر نمی‌رسد، اما تمامی طرفین امید فراوانی به حل دیپلماتیک مشکلات پیش‌رو دارند. به‌عنوان مثال، اوباما بسیار مشتاق است تا توافق هسته‌ای با ایران را بعد از اعلام از‌ سر‌گیری روابط با کوبا در فهرست میراث دیپلماتیک خود ثبت نماید.

ایران و حزب الله

درنهایت، باید به این نکته توجه شود که اگر حتی طرفین توافق‌نامه نهایی را نیز امضاء نمایند، این توافق شکننده همیشه می‌تواند قربانی اختلافات سیاسی ایران و آمریکا شود.


آغاز مذاکرات نظامی ایران و روسیه

روزنامه مسکو تایمز در گزارش اخیر خود به سفر وزیر دفاع روسیه به ایران پرداخته و می‌نویسد: در سفر سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه به ایران، قرار است طرفین درباره افزایش همکاری‌های دفاعی و همچنین خرید‌و‌فروش تسلیحات بحث و تبادل نظر نمایند. برغم اینکه این اولین سفر وزیر دفاع روسیه پس از 15 سال بشمار می‌آید، اما تا کنون بصورت رسمی خبری چندانی درباره محورهای مذاکره منتشر نشده است.

ایران و حزب الله

اما باید به این مساله توجه کرد که شروع هرگونه مذاکره جدید ابتدا نیازمند فیصله دادن به پرونده قرارداد 800 میلیون دلاری است که مطابق آن مسکو قرار بود 5 دستگاه سامانه دفاعی اس-300 را در اختیار ایران قرار دهد. این قرارداد در سال 2010 توسط دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور وقت روسیه به‌علت فشارهای غرب به‌حالت تعلیق درآمد. گفته می‌شود، حال که روسیه به‌سبب بحران اوکراین از جانب غرب تحت فشار است، بیش از پیش برای اجرایی نمودن این قرارداد مصمم است.


کوبا و ایران: دوره جدیدی برای دیپلماسی آمریکایی؟

پایگاه هافینگتون پست به تحلیل سیاست‌های اخیر در قبال ایران و کوبا پرداخته و می‌نویسد: اوباما با اتخاذ رویکردهای دپلماتیک صبورانه و مجزا در قبال دو دشمن دیرینه آمریکا خود را در مظان اتهام و هشدار از جانب کنگره قرار داده است. او به‌دنبال آن است تا سیاست‌هایی که تا کنون نتیجه‌ای دربر‌‌نداشته است را با سیاست‌های بهتری جایگزین نماید.

منافع امنیتی آمریکا در ایجاد برداشت جدیدی از این دو کشور به‌شدت متفاوت است. اوباما در مصاحبه با شبکه NPR در این‌باره گفت: درحالی‌که کوبا کشور نسبتاً کوچکی است و تهدید نسبتاً اندکی برای ایالات‌متحده دارد، ایران کشوری بزرگ و پیشرفته است که می‌تواند برای آمریکا چالشی بزرگی باشد.

درخصوص کوبا، اوباما کار چندان مشکلی در پیش نداشت. وی فقط برخی اقدامات و تحریم‌هایی قدیمی که از زمان جنگ سرد وجود داشته و تاثیر خود را نیز از دست داده بودند را ملغی کرد. اما اوباما درباره ایران با چالش‌های بیشتری روبروست.

ایران و حزب الله

نویسنده این مقاله در ادامه مدعی می‌شود، تغییر سیاست‌های آمریکا در قبال ایران نیازمند تغییرات اساسی در سیاست‌ها و اقدامات تهران است. ایران از اولین سال پیروزی انقلاب‌اسلامی در آن کشور تهدیدی برای امنیت ملی واشنگتن محسوب شده است. فضای بی‌اعتمادی مانع تماس مقامات دو کشور با‌هم شده است. به همین خاطر، برقراری ارتباط دوطرفه منظم بین دو کشور به سال‌ها وقت نیاز دارد.

اگر ایران و آمریکا نتواند در بحث هسته‌ای به توافق دست یابند، نتایج آن می‌تواند برای هر‌دو طرف سنگین باشد. به همان میزانی که ادامه سیاست‌های واشنگتن در قبال هاوانا احمقانه به‌نظر می‌رسد، به همان نسبت و حتی بیشتر، ادامه سیاست‌های واشنگتن درقبال تهران می‌تواند به‌ضرر منافع آمریکا باشد. عدم موفقیت کاخ سفید در دستیابی به توافق جامع هسته‌ای با ایران می‌تواند باعث تضعیف جایگاه آمریکا در صحنه جهانی شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    به نظر من ايران بجاي خريد اسلحه از روسيه بايد تكنولوژي تسليحاتي از روسيه بخرد يا اينكه روسيه را وادار كند در طرحهاي نظامي ايران سرمايه گذاري كند
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    خرید؟ تحریم میفهمی چیه؟ نگاه نکن میان با ما ملاقات میکنن روسیه ای ها دارن با امریکا یی ها معامله میکنن و کااشون هم ما هستیم اونوقت تو میگی بریم دانش ازشون بگیریم؟ زهی خیال باطل اخوی ...
  • افشین تهران ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    ناشناس امریکایی این تحریمهایی که میگی برای روسیه هم هست .وخوبیش اینه که امروز روسیه و امریکا با هم مشکل اساسی دارن.روسیه درسته که کاسبه اما امریکا پولی برای خریدهای بزرگ نداره.حتی روسیه در مسئله سوریه هم نمی خواد کوتاه بیاد.
  • محمد ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    تا تنور داغه باید اس 400 را بچسبانن
  • ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    روسيه را وادار كند در طرحهاي نظامي ايران سرمايه گذاري كند!!!!باشه حتما وادارشون میکنیم:))
  • سیستانی ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    دقت کنیم!رژیم صهیونیستی،فعلیت حزب الله وایران درسوریه را،درتضادبامنافع رژیم جعلی وبرخی ازکشورهای سنی نشین دانسته است!چه اتفاقی افتاده است که رژیم جعلی نام خودش رادرکناربرخی ازکشورهای عربی منطقه قرارمیدهدومنافع انهاراباخواسته های خودش یکسومعرفی میکند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس