با وجود جنجال‌های واشنگتن درباره هک کردن سونی پیکچرز توسط پیونگ یانگ، یک روزنامه آمریکایی خبر داد که آژانس امنیت ملی آمریکا از ۲۰۱۰ در حال هک رایانه‌های کره شمالی است.

به گزارش مشرق، یک روزنامه آمریکایی از نفوذ و حمله سایبری آژانس امنیت ملی این کشور به شبکه‌های رایانه‌ای کره شمالی از سال 2010 خبر داد.

روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد: «آژانس امنیت ملی آمریکا از سال 2010 به سیستمهای رایانه‌ای کره شمالی نفوذ کرده است. این سازمان با استفاده از  بدافزار، به شبکه های چینی که شبکه های کره شمالی را به جهان مرتبط می‌کنند، نفوذ کرده و آنها را هدف قرار دادند».

این روزنامه در گزارش خود مدعی می‌شود که بر اساس اسناد به تازگی منتشرشده آژانس امنیت ملی آمریکا، با استفاده از این بدافزارها بود که آمریکایی‌ها توانستند به رایانه‌های هکرهای شرکت «سونی پیکچرز» مرتبط شوند که این کار با کمک کره جنوبی و دیگر متحدان واشنگتن میسر شد.

دراین گزارش ادعا شده که حدود 6000 هکر در کره شمالی فعال هستند که اکثر آنها تحت فرماندهی سرویس اطلاعات مرکزی این کشور کار می‌کنند.

آمریکا بارها کره شمالی را به حملات سایبری به این کشور و دیگر کشورها متهم کرده و به همین بهانه تحریمهایی هم علیه پیونگ یانگ وضع کرده است؛‌اتهامهایی که مقامات کره‌ای آن را رد کرده و بی اساس خوانده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس