کد خبر 381179
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲

بر اساس اسناد محرمانه منتشرشده اسنودن،‌ ائتلاف 5 چشمی آمریکا،‌انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزیلند درباره جنگها در آینده که در آن اینترنت نقش حساسی ایفا می‌کند، برنامه ریزی می‌کنند. هدف از این جنگها فلج کردن شبکه های رایانه ای دیگران با استفاده از اینترنت است که بر اساس آن احتمالا همه زیرساختهای شامل برق، آب،‌کارخانه ها،‌فرودگاه ها و نقل و انتقال پول به کنترل در می‌آید.

به گزارش مشرق ،اسناد ادوارد اسنودن نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا به منظور آماده و تجهیز این کشور برای جنگهای بزرگ دیجیتالی در آینده و غلبه کردن در این جنگها، اقدام به جاسوسی گسترده اینترنتی کرده است.

هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل»  روز گذشته گزارش داد که جاسوسی گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا تازه آغاز شده است. در این گزارش به نقل از اسناد ادوارد اسنودن آمده است این سازمان آمریکا را برای جنگهای دیجیتالی آینده تجهیز و آماده می‌کند و مبارزه برای کنترل کردن و تسلط بر اینترنت در جریان بوده است.

در این گزارش آمده است: «طرح موسوم به «پولیترین»   طرحی تحت نظر و اداره گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا است و به طور دقیقتر این طرح توسط تک تیراندازهای دیجیتالی این سازمان که مسئول نفوذ در رایانه‌ها هستند،‌ اداره می‌شود».

در ادامه گزارش می‌خوانیم: «از کارورزان احتمالی(مشغول به کار در این طرح) خواسته می‌شود درباره رایانه‌های طرف سومی تحقیق کنند که احتمالا برای به منظور متلاشی یا نابود کردن رایانه ها، سرورها و وسائل شبکه ای آنها از راه حمله سخت افزاری طرحهایی دارند».

بر اساس اسناد اسنودن، یکی دیگر از وظایف کارورزان نابودی کاربردی و کارکردی «هارد درایوها» است. هدف نهایی این برنامه «توسعه و ایجاد یک طرز فکر مهاجم و عامل حمله» است.

در گزارش می‌خوانیم: «داشتن طرز فکر عامل حمله، به نوعی دکترین و آموزه برای جاسوسان داده‌ای آژانس امنیت ملی آمریکا تبدیل شده است و هدف فقط دسترسی به داده‌های و اطلاعات گسترده از کاربران اینترنت نیست. جاسوسان دیجیتالی «ائتلاف 5 چشمی» شامل آمریکا،‌انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزیلند چیزهای بیشتری می‌خواهند».

تولد سلاح های نوع «دیجیتالی»

بر اساس اسناد محرمانه منتشرشده اسنودن،‌ آنها(ائتلاف 5 چشمی آمریکا،‌انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزیلند) دارند درباره جنگها در آینده که در آن اینترنت نقش حساسی ایفا می‌کند، برنامه ریزی می‌کنند. هدف از این جنگها فلج کردن شبکه های رایانه ای دیگران با استفاده از اینترنت است که بر اساس آن احتمالا همه زیرساختهای شامل برق، آب،‌کارخانه ها،‌فرودگاه ها و نقل و انتقال پول به کنترل در می‌آید.

در قرن 20 دانشمندان سلاحهای موسوم به ای‌بی‌سی(اتمی، بیولوژیکی و شیمیایی) را ایجاد کردند. دهه‌ها طول کشید تا آنها را غیرقانونی . خلاف قانون تشخیص داده و اعلام شود. سلاحهای دیجیتالی جدید اکنون در جنگ اینترنتی در حال استفاده است اما هیچ معاهده یا کنوانسیون بین المللی برای سلاح‌های «دی»(دیجیتالی) وجود ندارد.

در گزارش اشپیگل می‌خوانیم: «نظریه پرداز کانادایی مارشال مک لوهان در دهه 1970 پیشبینی کرده بود «جنگ جهانی سوم یک جنگ چریکی اطلاعاتی است که در آن هیچ تمایزی بین مشارکت نظامیان و غیرنظامیان وجود ندارد». این موضوع دقیقا واقعیتی است که جاسوسان برای آن در حال آماده شدن هستند».

در ادامه گزارش آمده است:‌«ارتش آمریکا و بخشهای مختلف آن برای خود واحدها و نیروهای سایبری تشکیل داده اما این آژانس امنیت ملی آمریکا است که رسما نقش رهبری را برعهده دارد. این موضوع تصادف نیست که مدیر آژانس رئیس فرماندهی سایبری آمریکا هم است».

هدف ضربه زدن به زیرساختها در جنگ آینده است

از منظر نظامی، جاسوسی و نظارت بر اینترنت در استراتژی جنگ دیجیتالی آمریکا، «مرحله صفر» است. استاد داخلی سازمان امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد که این موضوع پیش نیاز هر آنچیزی است که پس از آن می‌آید. هدف از نظارت و جاسوسی اینترنتی،‌ کشف نقاط ضعف در سیستمهای دشمن است.

در ادامه گزارش طرح می‌شود: «وقتی یک ویروس و عامل سایبری بدون جلب توجه و دزدکی وارد سیستمهای دشمن شود، در نتیجه دسترسیهای دائمی به آنها داده می‌شود به دنبال آن مرحله 3 دست یافتنی می‌شود؛ ‌مرحله ای که با کلمه «تسلط و غلبه» در اسناد تیتر زده شده است.

این یعنی آنها(عاملان حملات سایبری) کنترل/نابودی سیستمهای حساس و شبکه ها را هر وقت که خواستند در اختیار دارند موضوعی که قبلا به آن دسترسی نداشتند. از نظر سازمان امنیت ملی آمریکا زیرساختهای حساسی آنهایی است که در اداره جاری امور جامعه مهم است از قبیل انرژی، ارتباطات و حمل و نقل.

در اسناد داخلی سازمان، هدف نهایی «تشدید کنترل شده در زمان واقعی» اعلام شده است.

در همین ارتباط یکی از اسناد سازمان ادعا میکند که «جنگ بزرگ آینده، در فضای سایبر رخ خواهد داد» و برای همین منظور آمریکا در تلاش گسترده ای برای تجهیز و آماده کردن دیجیتالی خود برای جنگ شبکه ای است. در بودجه اطلاعات محرمانه 2013،‌ سازمان امنیت ملی درخواست یک میلیارد دلار برای تقویت عملیات حملات شبکه ای رایانه ای را مطرح کرده بود».

منبع :فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس