شبکه فرانس 24 با نمایش چهار جوان ایرانی که برای پارتی به بیابان می روند، تلاش کرد سبک‌زندگی آنها را به تمام جوانان ایرانی تعمیم‌دهد.

گروه جنگ نرم مشرق-  مجری شبکه فرانس 24 پیش از آغاز گزارشی که از کویرهای ایران تهیه شده جمله خود را با کلمه سکس آغاز می کند تا این مساله را در صدر دستور کار جامعه ایرانی القاء کند. وی می گوید: «سکس، رقص و پارتی بخشی دیگری از جامعه ایرانی است. خبرنگار ما با عده‌ای همراه شده است که پارتی خود را در غروب آفتاب گرفته‌اند. در این پارتی دختران با پسران می‌رقصند.»


شبکه فرانس 24
شبکه فرانس 24شبکه فرانس 24

با شروع این گزارش 15 دقیقه‌ای، خبرنگاری که همراه این عده شده و به کویرهای ایران سفر کرده است خط رسانه ای اختلاف میان جوانان و حکومت را دنبال کرده و می‌گوید: «در سفری به کویرهای ایران، جوانانی را می‌بینیم که حکومت چندان علاقه‌ای به دیدن آنها ندارد. زمانی که جوانان از روستایی می‌گذرند آنها روسری‌های خود را سر می‌کنند . چند کیلومتر بعد، جوانان دوباره روسری‌های خود را بر می‌دارند. زمانی که آنها به مقصد خود می‌رسند بیابان به صحنه رقص آنها تبدیل می‌شود. آنها از این اینکه از آنها فیلم تهیه شود خوشحال می‌شوند».

 این گزارش از قول یکی از افرادی که در این گروه حضور دارد می‌گوید: «هر چیزی اینجا غیرقانونی است. رقصیدن، پارتی گرفتن. حتی حرف زدن درباره آنها نیز غیرقانونی است.»

خبرنگار فرانس24 در حالی از قول یک مصاحبه شونده چنین چیزی را ادعا می کند که زندگی عادی این افراد در ایران نشان‌ می دهد آنها به راحتی و آزادانه در حال زندگی هستند.

شخص دیگری که در این گروه حضور دارد در گفتگوی با شبکه فرانس24 می‌گوید: «گروه ما در صحرا از طبقه متوسط جامعه هستند که از ابراز عقاید خود و نشان دادن چهره‌های خود ابایی ندارند

در ادامه، گزارشگر این شبکه تلویزیونی ادعا می‌کند: «این گروه حال در یک خانه دورافتاده در روستایی که برای یکی از اعضای گروه است اقامت کرده‌اند. موهای بلند وی شاید نشان می‌دهد که او یک غریبه است اما اینطور نیست. جامعه ایرانی بسیار پیچیده است.»

پسر جوانی که در این گروه حضور دارد و به نظر می‌رسد رئیس این گروه باشد می‌گوید: «اینجا 800 کیلومتر با تهران فاصله دارد. ما آخر هفته‌ها به اینجا می‌آییم.»

شبکه فرانس 24

این گزارش در ادامه آورده است: « چندین اتوبوس هر آخر هفته به اینجا می‌آیند. در ابتدا دختران شروع به رقصیدن می‌کنند. تا شب بیش از 300 نفر اینجا جمع شده‌اند. مهمانی به رقص تکنو تبدیل می‌شود. این شبیه مهمانی‌هایی است که در غرب گرفته می‌شود.»

شبکه فرانس 24

در ادامه این گزارش، خبرنگار فرانس24 می‌گوید: «در حومه تهران مکانی را پیدا کردیم که الکل بصورت مخفیانه تولید می‌شود». سپس این خبرنگار به این کارگاه مراجعه کرده و با صاحب آن گفتگو می کند.


شبکه فرانس 24// در حال ویرایش
 کارگاه تولید مشروب در تهران

 در پایان این گزارش  یک از جوانان گروه چهار نفره در مقابل دوربین می‌گوید: «در حال حاضر وضعیت واقعا بهتر است اما هنوز مشکلاتی داریم. مردم در شهرهای بزرگی مثل تهران نظرات بازتری به نسبت شهرهای محلی دارند. تغییر آرام‌آرام ایجاد می‌شود چون که اگر یک مرتبه رخ دهد کشور از هم می‌پاشد. مردم آمادگی دریافت آزادی را ندارند.»

گزارش آزادانه گزارشگر فرانس 24 از وضعیت جوانان ایران علی رغم ادعاهای وی مبنی بر عدم وجود آزادی در ایران نشان می دهد گزارشگران و خبرنگاران رسانه های خارجی به راحتی و بدون هرگونه محدودیت سعی در بزرگنمایی برخی پدیده ها در جامعه ایران هستند. تصویر ارائه شده از ایران در این گزارش به مخاطب غربی چنین القاء می کند که تمام جوانان ایران چنین وضعیتی دارند و این در حالی است که تصویر یادشده با واقعیت جامعه ایرانی فاصله زیادی دارد.

در حالی که سابقه خبرنگاران خارجی از ترسیم صحیح وضعیت ایران سابقه مناسبی نیست، این سوال مطرح می شود که اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد نظارتی بر فعالیت های مغرضانه این دست خبرنگاران دارد یا نه و سوال دیگر اینکه معاونت دیپلماسی عمومی وزارت خارجه چه تلاشی را برای مقابله با ترسیم این تصاویر نادرست از ایران و معرفی صحیح جامعه ایران به افکار عمومی دنیا تدارک دیده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    6 0
    تغییر آرام‌آرام ایجاد می‌شود چون که اگر یک مرتبه رخ دهد کشور از هم می‌پاشد. مردم آمادگی دریافت آزادی را ندارند!! lمعنای آزادی را حظ کردید؟ حالا می فهمید چرا اهانت به ادیان در غرب آزاد است اما زیر سوال بردن هولوکاست ممنوع است؟
  • مجید ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    2 1
    متاسفانه به دلیل تنگ نظری و تحمیل افکار و اعتقادات انهم به زور! در ایران! باید از این بدتر هم در کشور به وجود اید! وقتی کوچکترین تفاوتها را مسولان با خشم و سرکوب جواب دادند باید از این اتفاقات متعجب نشویم! از ماست که بر ماست!
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    3 2
    واقعیته چرا قبول ندارید که ارزش ها عوض شده اند و مقصرشم فقط و فقط رسانه ملیه بخاطر سال ها انکار و نداشتن درمان
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 3
    احتمالا تو هم یکی از همینا بودی
  • رضا ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 2
    فیلم گرفتن مستند درست کردن دیگه بازیگر که جلو دوربین نبردن ! این چیزا هست بجای انکار وضعیت موجود و تظاهر به گل و بلبل بودن شرایط باید واقعیتو ببینیم نه اینکه بگیم چرا فلان خبرنگار این چیزارو ضبط کرده!
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 1
    از مملکتی که نشون دادن ساز سنتی در رسانه ملیش ممنوعه انتظار بیشتری نمیشه داشت .
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 1
    چرا بعد از نظر گذاشتن صفحه پیوندها لود میشه؟!!!
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 3
    خب راست میگه دیگه!!! مسجد و مدرسه و رسانه و دولت و مجلس و ..... دست کیا بوده؟؟؟؟ خب جواب بدن!!!!!!!
  • scorpion ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    2 1
    آقا به خدا قسم منم یه جوون 18 ساله هستم دلم هم میخواد از این کارها کنم ولی به خاطر خدا و رضای آقا صاحب الزمان جلوی خودمو میگیرم در ضمن کی گفته که جوونها همه اینجوری اند؟ از قول خودتون حرف بزنید پارتی گیرهای ناعزیز شهری رو میشناسم که یکی از محله هاش موقع اذان که میشه همه جووناش میرن مسجد پس از قول خودتون حرف بزنین
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    2 2
    واقعیت جامعه ما همینه متاسفانه
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 1
    به حر حال نمیشه دور از جون مثل کپک سر رو تو برف کرد بخشی نه چندان کوچیکی از جامعه جوان اینگونه اند سری به دانشگاه ها بزنید و محافل دورهمی نمونه اقبال جوانان به اینگونه مسایل در مورد مرحوم پاشایی و میزان محبوبیت موسیقی پاپ و... در جامعه اشاره داشت صدا و سیما طلاب حوزه علمیه بسیجیان وزارت ارشاد و همه و همه باید مردونه بیان پای کار نوجوانان وجوانان امروز داشته دقیقی از دین ندارند و حتی من بعضی از بسیجیان جدید رو می بینم که شناخت درستی از دین ندارند و ضعیتت اعتقادی به علت کم کاری مسئولان خرابه با۴ تا اردوی راهیان نور نمیشه مفاهیم ولای دینی رو جا انداخت نگاه کنیدبه اردو های راهیان نور چند درصد از دانشجو ها میرند؟؟؟ بجز دانشجو های متدین دیگه کسی نمیره این یعنی اتلاف هزینه در بخش کار فرهنگی باید یک مقداز مرز بندی را فراخ کرد تا بشه جوانان رو جذب کرد از حقایق نترسیم بلکه دنبال تغغیر نا مطلوب ها به مطلوب باشیم با کارهای بی ثمر و کلیشه ای نخ نما نمیشه برای فرهنگ کار کرد
  • هومن ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    3 3
    چه خوشمان بيايد و چه خوشمان نيايد،چه آنرا حاصل تهاجم فرهنگي بدانيم يا دگرديسي جامعه اين يك واقعيت است،كافيست فقط با يكي از اين تورهاي ايرانگردي كمي از تهران دور شويد آنوقت متوجه مي شويد كه همسفرهايتان آب نمي بينند وگرنه اكثرا شناگرهاي قهاري هستند،من فكر مي كنم جامعه ما به خاطر سابقه اي كه از زمان پهلوي در زمينه اينگونه آزاديها داشته بعلاوه بعضي از سختگيري هاي پس از انقلاب استعداد بالايي براي اينگونه اختلاطهاي غالبا نامشروع دارد،شما اگرمثلا به دبي سفر كرده باشيد خيلي راحت پي مي بريد سطح مردم ما در زمينه اين عادتهاي وارداتي غربي بالاتر از مردم منطقه خودمان وحتي بعضي از غربيهاست و اين جاي بسي تاسف دارد
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    واقعیته تلخ!!!
  • مهدی از قم ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    3 0
    تمام دنیا روز به روز از نظر اخلاقی وضعشون بدتر میشه اما دوستانی که به وضع ایران انتقادی دارند باید بگم این درست است که اینجا هم همه چیز گل وبلبل نیست اما شما ببینید خود اوباما در کتاب جسارت امید میگوید که 60درصد بچه ها در امریکا پدرشان معلوم نیست یعنی نامشروع هستند خداوکیلی در ایران چند نفر همچین موضوعی را دیدند؟در امریکا هنرپیشه ای مثل دیکاپریو برای اینکه محبوبیتش زیاد شود میگوید همجنس باز است و در کلیسا دو مرد میتوانند عقد کنند یعنی اون جامعه به حدی رسیده که پذیرای همچین چیزی است دوستان انصافا در ایران اگر کسی علنی بگوید من همجنس بازم مردم چی به سرش میارند؟ما در ایران نمیتونیم دور کشور دیوار بکشیم و از همه دنیا جدا شویم و به طبع از این فرهنگ منحط تاثیر هم میپذیریم اما قبول کنید همین الان هم با همه این اشکالات ایران جزو پاکترین کشور هاست
  • مهدی از قم ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    5 0
    یعنی اگر ساز رو نشون میدادیم الان همه چیز خوب بود؟
  • مهدی از قم ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    3 0
    اشتباه شما این است که سطح مردم ایران را از افرادی که به دبی سفر میکنند میسنجید.اگر اینطور است کسی هم که به کربلا میرود و مسافر ایرانی را میبیند میتواند ادعا کند که همه مردم ما اهل معنویت هستند.در ضمن اگر همه مردم طالب غربی شدن بودند مطمئن باشید مثل کشورهای منطقه حکومتی سکولار اینجا هم ایجاد میشد نه حکومت دینی.اینقدر مطلق نگاه نکنید
  • مهدی ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 3
    مشرق فقط خود و اطرفیانش را می بیند، لطفا سر خود را مثل کبک زیر برف نکنید. اینکه از واقعیت می ترسید دلیل بر این نمی شود که آن را نادیده بگیرید.
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    چرا فیلمی ک گذاشتید پخش نمیشه؟!!قبلن اینجور نبود!
  • مهدی ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 1
    من توی دانشگاه که هستم و می بینم که خیلی از دوستانم با دختر ها رابطه دارند و حتی با اون ها میرن بیرون ولی من هیچ وقت این طوری نبودم و وقتی یه دخترو می بینم دست و پامو گم می کنم. تو خلوت خودم وقتی بهش فکر می کنم همیشه بغض می کنم آخه منم دوست داشتم مثل اونا باشم از طرفی وقتی به خودم نگاه می کنم و می بینم که با این رشته به این زودی ها احتمال نداره که شاغل بشم و ازدواج کنم خیلی حسرت می خورم. منم اصلا بی یند و باری رو دوست ندارم ولی نمی دونم این همه فشار عاطفی که بهم میاد رو چیکار کنم. خیلی وقت ها آرزو می کنم کاش هیچ وقت به دنیا نمی اومدم و این همه فشار روم نبود. :( (آی پی رو عوض کردم)
  • محمد مهدی ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 2
    همین جند لحظه پیش تو یک سایت خبری در باره اینکه صفحه اینستاگرام مجله شارلی ابدو توسط ایرانیها پر شده از اظهار ارادت به حضرت محمد ص . نکته جالب عکس افرادی که پیام داده بودن بود. از همه مدل حتی بیحجاب و اکثرا هم جووون. بنظرم درسته که بخشی از جوونها به سمت تفریحات از جنس غربی گرایش پیدا کردند اما درصد بسیار بالایی از جوونها در قلبشون رگه هایی از ایمان وجود داره! تنها راه هدایت جوونها صحبت کردن با فطرت درونی اونهاست. صد البته که نقش مسئولین هم مهمه اما از من به شما نصیحت خیلی به مسئولین امیدوار نباشین اونا فقط به فکر بازیهای بچه گانه سیاسی اند نمونه ای رو سراغ ندارم که این مسئولین درد مشترک داشته باشند و دردی از جامعه دوا کرده باشن! بعنوان مثال اگه بحث تحریم میشه یکی به اون یکی میگه کاسب تحریم و اون یکی میگه عامل تحریم نشده بیان بشینن بگن حالا چه کنیم با تحریم مقابله کنیم! لذا به مسئولین امیدوار نباشین، دوستان عزیز اگه دلتون میسوزه و از پس کار فرهنگی به هر شکلی بر می آیید انجام بدید که اجرتون پیش امام عصر عج محفوظه! بدونید که حتی نجات یک جون هم کار بزرگیه! بنظرم کار مردمی راه حله
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 2
    چند وقت پبش یه دختره تو دانشگاه کنار من نشسته بود می گفت این محرم صفر تموم شه یه می ای شرابی بزنیم به بدن از غصه درایم.این حرف یعنی چی خب؟ این دختر هنوزم ذاتش پاکه و به یه سری ارزش ها پایبنده ولی چون به اسم دین یه سری از شادی های مشروع رو ازش گرفتیم چون یه جوری از اول بهش یاد دادیم این ایام فقط ایام غم وگریه و ناراحتیه نه فرصتی برای کسب فضیلت تنها راه شاد شدنو و تخلیه انرزی هاشو از این طریق می دونه درضمن این حدیث رسول اکرم که اگه فقرازیه دری وارد شه ایمان ازدر دیگه میره رو هم فراموش نکنیم وقتی کارنباشه یه جوون خودشو ممکنه به هزار راه سرگرم کنه در کل چه قبول کنید چه نکنید این گزارش عین حقیقته
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 2
    نمیدونم چرا نمیتونم پاسخ بدم. اپلود نمیشه. همش انکار کردید. دردی که میشد با یه قرص درمون بشه گذاشتید سرطان بشه بازم انکار کنید. یه نگاه به مسافرای تایلند بندازید. واسه چی میرن تایلند بنظرتون؟؟؟ به فکر درمان باشید. هر جامعه ای مشکلات خودشو داره ما هم داریم. دلسوزانه باید رفتار کرد نه محتاطانه و سیاست زده.
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 2
    مهدی جان افراط باعث شده که موسیقی اصیل خودمون ول کنن برن سراغ موسیقی غرب و از موسیقی غرب هم فرهنگ غربی یاد میگیرن .
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    در تکمیل نظر هومن و مهدی باید گفت در کمال تعجب عده ای هم در دسته مسافران دبی قرار دارن و هم مسافران کربلا !!!!!
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 0
    پدرشون مشخصه ولی ازدواجشون ثبت نشده چون در اونجا ازدواج فقط برای امور حقوقیه .
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 2
    هنوز هم طاقت یک کنسرت را نداریم و تعطیلش می کنیم .
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    فشاری که روی مردم بود بصورت مدیریت شده داره شل میشه تا به قول شما کشور از هم نپاشه و حساسیت مردم از بین بره و تبدیل به مخالف سیاسی نشوند . این گشت ارشادی هم که میبینید برای ساکت کردن تندروهاست وگرنه میبینیم عملا تاثیری نداره .
  • مجید ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 2
    علامه طباطبایی میگه بزرگتری وظیفه انسان در دنیا اینه که خودشو تربیت کنه وقتی که پیامبر (ص) میگه نسبت این دنیا به آخرت مثل جنین در رحم مادر به نسبت این دنیاست چه تصوری از آخرت میتونه آدم داشته باشه ........بعضیا تو این دنیا فقط چسبیدن به بند ناف ...نمیگم از دنیا استفاده نکن اما درست استفاده کن
  • سید حسین ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    2 0
    سلام علیکم. دوستانی که سنشون کم است بد نیست یک نگاهی به گزارش های خبری قبل از انقلاب ایران بیاندازند. قبل از انقلاب همین کارهایی که این فیلم نشان می دهد در حجم وسیعی در کشور وجود داشت و ادعای همین غربی ها مبنی بر شاهدوستی اغلب (اگرنه همه) مردم ایران بود. ولی خوب دیدند و دیدیم که مردم دین خواه ایران انقلاب کردند و اسلام را بر سر کرسی آوردند، 8 سال جنگ نظامی تحمیلی و بیش از 35 سال جنگ اقتصادی و سیاسی را تا همین امروز تحمل کرده اند تا اسلام بماند. والله در زمان جنگ هم بزرگترهای بسیاری از همین ها از شهرها به بهانه فرار از موشکباران و بمباران عراق فرار می کردند و در روستاهای دوردست از همین انواع جشن ها می گرفتند. آنموقع هم از شوروی، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج مشروبات، و از پاکستان و افغانستان مواد مخدر این جشن ها قاچاق می شد، و جالب اینکه فرزندان غیور این مملکت که در مقابله با این قاچاقچی ها به شهادت می رسیدند و هنوز هم به شهادت می رسند توسط غربی ها محکوم می شوند و زمانی که قاچاقچی در ایران مجازات می شود صدای این غربی ها مانند سگ مادر مرده بلند می شود. دشمن به همین مشت انسان های بی ظرفیت و نادان که دنیای خود را به فساد می کشند امید بسته که مثلا این ها کاری برایشان بکنند، غافل از اینکه رویش های انقلاب خیلی از ریزش هایش بیشتر است. اگر پدران ما در حد محدود توانستند دز زمان جنگ تحمیلی با گوشت و پوست خود جلوی اینها را بگیرند، امروز ما سربازان جان برکف امام خامنه ای با ایمان، دانش و تسلط عملیاتی خواب های پلید ایشان را یکی بعد از دیگری خواهیم پراند.
  • سید حسین ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    نرم افزار حضرتعالی مشکل دارد. به روز رسانی نمایید. من هیچ مشکلی در پخش ندیدم.
  • سید حسین ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام علیکم. دوستانی که سنشون کم است بد نیست یک نگاهی به گزارش های خبری قبل از انقلاب ایران بیاندازند. قبل از انقلاب همین کارهایی که این فیلم نشان می دهد در حجم وسیعی در کشور وجود داشت و ادعای همین غربی ها مبنی بر شاهدوستی اغلب (اگرنه همه) مردم ایران بود. ولی خوب دیدند و دیدیم که مردم دین خواه ایران انقلاب کردند و اسلام را بر سر کرسی آوردند، 8 سال جنگ نظامی تحمیلی و بیش از 35 سال جنگ اقتصادی و سیاسی را تا همین امروز تحمل کرده اند تا اسلام بماند. والله در زمان جنگ هم بزرگترهای بسیاری از همین ها از شهرها به بهانه فرار از موشکباران و بمباران عراق فرار می کردند و در روستاهای دوردست از همین انواع جشن ها می گرفتند. آنموقع هم از شوروی، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج مشروبات، و از پاکستان و افغانستان مواد مخدر این جشن ها قاچاق می شد، و جالب اینکه فرزندان غیور این مملکت که در مقابله با این قاچاقچی ها به شهادت می رسیدند و هنوز هم به شهادت می رسند توسط غربی ها محکوم می شوند و زمانی که قاچاقچی در ایران مجازات می شود صدای این غربی ها مانند سگ مادر مرده بلند می شود. دشمن به همین مشت انسان های بی ظرفیت و نادان که دنیای خود را به فساد می کشند امید بسته که مثلا این ها کاری برایشان بکنند، غافل از اینکه رویش های انقلاب خیلی از ریزش هایش بیشتر است. اگر پدران ما در حد محدود توانستند دز زمان جنگ تحمیلی با گوشت و پوست خود جلوی اینها را بگیرند، امروز ما سربازان جان برکف امام خامنه ای با ایمان، دانش و تسلط عملیاتی خواب های پلید ایشان را یکی بعد از دیگری خواهیم پراند.
  • سید حسین ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام علیکم پاسخ به آقا یا خانم ناشناس: نه خیر. اگر حرف حضرتعالی صحیحی بود برنامه ای به نام "ماری پوویچ" اینقدر در بین مردم امریکا طرفدار نمی داشت. این برنامه اصلا کارش تعیین این است که پدر این بچه مثلا کیست. از بس در این کشور زنها و مردها هرزه تشریف دارند اصلا معلوم نیست چه کسی با چه کسی عمل نا مشروع انجام داده است. زنای با محارم، زنای به عنف و آمار وحشتناک تجاوز بیداد می کند. آمار بالای مصرف قرص های روز بعد از عمل جنسی به علت ترس از بچه دار شدن، انواع و اقسام سقط جنین، قرص های ضد بارداری، جراحی های آی یو دی و غیره در میان امریکایی ها به خصوص نوجوانان و جوانان امریکایی همه به علت همین هرزگی های وحشتناک است. جالب توجه اینکه در همین کشور امریکا داشتن چهار همسر که در اسلام هست مسخره می شود و جرم محسوب می شود. در همین کشور به ازدواج موقت به نام حقوق بشر حمله می شود، ولی بسیار عادی است که حتی افراد متاهل یک یا چند معشوق و معشوقه در کنار همسر خود داشته باشند و حتی در کارهای شنیعشان به حیوانات خانگی هم رحم نکنند.
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 1
    کافرهمه رابه کیش خودپندارد
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    چه صحبت های خوبی داشتین دوستان استفاده کردم خوشحالم همه به فکر راه حلی برای درمان این مفاسد اخلاقی هستیم ما در برابر تهاجم وسیع دشمن کار زیادی انجام ندادیم و همین مقدار افرادی که اهل حجاب و قرآن و اهل بیت هستن معجزه س
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 2
    دی کاپریو کی گفته همجنس بازه.تحلیل گرهایی مثل تو باعث میشند جوانان روز به روز از شما فاصله بگیرند.
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    جناب سید حسین!والا نرم افزار من مشکلی نداره.از2روز پیش فایلهای صوتی و تصویری مشرق با اندروید پخش نمیشه.حتی برای کامنتها نمیشه پاسخ گذاشت و باید کامنت جدید بذاری.
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 1
    بانظر ناشناس کاملا موافقم خیلیا اینچنینی هستن یعنی هم به نعل میکوبن هم به میخ!!
  • آسمان فرهمند ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    2 0
    خداوند همه شان را شفا بدهد! این ها آدم های بدبختی هستند چون با نمایان شدن این همه آمار تجاوزات و بزهکاری ها و ناامنی موجود در فضای جامعه غربی و این که این جوامع که تمام اساسشان بر همین پایه است اما به بن بست رسیده اند و روز به روز بر تعداد کسانی که در این جوامع برای رهایی از زندگی سیاه خود به اسلام پناه می برند تا آرامش درونی شان را بازیابند، اما هنوز ترجیح می دهند این راه که آخرش معلوم است را ادامه بدهند! دیر یا زود به اشتباهشان پی می برند! هرچقدر دیرتر به ضرر خودشان است! و گرنه جامعه اسلامی ایران با چند تا قر کمر و آهنگ بلند و آب شنگولی های تاریخ انقضا گذشته، قرار نیست از بین برود! خون شهدا تضمینی نیست که به این راحتی ها از بین برود!(^-------^)
  • سید حسین ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    دوست عزیز ناشناس. موسیقی حلال و حرام دارد. حلال آن باید آزاد باشد و حرام آن قد غن. کاری به ایرانی و خارجی بودن آن ندارد. در اروپا هم که موسیقی اصیل آزاد است، تحت تأثیر ام تی وی، کانال وی، دیسنی و هزاران کانال انگلو امریکایی دیگر موسیقی امریکایی در بین جوانانشان بیشتر رواج دارد. در سرتاسر اروپا حتی فرانسه ای که معروف است مردمش خیلی مغرورند و حتی اگر انگلیسی بلد باشند به زور طرف را مجبور می کنند به فرانسه با ایشان حرف بزند جوانانشان اغلب آهنگ های به روز امریکایی را از بر می خوانند. این مسأله حاصل تهاجم فرهنگی است، نه افراط.
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    ما جنگ نرمو باختیم
  • علیرضا ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    مشرق جان گفته شده : «سکس، رقص و پارتی بخشی دیگری از جامعه ایرانی است. » دقت کن " بخش دیگری " ! نگفتن همه جامعه ! قصد دفاع از اونا رو ندارم ولی این یک واقعیت ! یک دهه قبل چنین تفکراتی ( رقص ، مشروب و سکس ) در بین جوانان اصلا" فراگیر نبود امّا الان اوضاع فرق کرده ... کسایی که منکرش هستن یا دیدشون وسیع نیست و تنها اطراف خودشون رو میبینن یا اینکه میبینن و خودشون رو به ناآگاهی میزنن ... این قضیه در مورد اونایی که میگن جوونا " همه " رفتن سمت این داستانا هم صدق میکنه ... به هر حال قبلا ترازوی ارزش ها به سمت ارزش های دینی و مذهبی بود ولی الان در نوسان ! اونم ی نوسان خطرناک !
  • مرتضیsk ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    آخه کجای دین ، قرآن ، اسلام گفته تفریحات سالم ممنوعه اینا رفتن پی عیاشی ؟ الان این جماعت باین لودگی بازی ها میخان پدر و مادر های آینده کشور بشن ! این بهونه گیریای خنده دار چی میگه این وسط
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    نسل جوان ایران اکثرا درگیر همین ها هستن بیکاری و فقر هم به این موضوعات دامن میزنه ولی فراموش نکنید افراد که بیشتر در گناه غرق شن زودتر به مرحله پوچی و تکراری شدن زندگی می رسن و اکثر اونها در میان سالی تبدیل به توابین و انسان های مذهبی خوب و سالی برای جامعه میشن قبل از انقلاب هم سینماها بارها و..پر بود از جوانانی که ....ولی به فرموده قرآن ناگهان فوج فوج
  • محمد از کرمانشاه ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    بابا kgbT، بابا موساد، بابا گشتاپو، باباMIسیسک،آپی عوض کردنت منو کشته،فکر کردی ملت بیکارن بیان رد تو رو به خاطر چهارتا جمله (اونم غیر سیاسی)بزنن
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    زیر هر خبری نظر ندی چیزی نمیشه آقای همه چیز نظر بده :))
  • ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 0
    با چند بی همه چیز دل خوش کردن هر جا گل هست خار هم هست اینها ....
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    مبارک !!!
  • مهدی از قم ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    ناشناس جان حرف من اصلا سر نشان دادن یا ندادن ساز نیست در ضمن در خود غرب به موسیقی کلاسیک و اصیل غربی مگر بها داده نشد که این همه موسیقی های بی هویت مسخره به وجود امده است؟چند درصد جوانان در غرب موسیقی کلاسیک گوش میکنند و چند درصد موسیقی های پست مدرن را؟ناشناس عزیز تمام این نوع موسیقی ها حاصل فرهنگ پست مدرن و ضدیت با نظم پولادین غرب است که به شدت بی هویت و پوچ است و مثل سیلی تمام جهان را درمینوردد و ربطی ندارد که ما ساز را نشان بدهیم یا نه.امیدوارم بخوانی و نظر بدهی
  • مهدی از قم ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    ناشناس 18:23 بله خود ایشون گفتند که همجنس باز هستند شما که از چیزی خبر نداری بیخود نظر نده.شما از اون دسته ادم های هستید که در غرب هر جنایتی که شود جوری توجیح میکنید که خود غربی ها هم توش میمونند.
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    این همه شل گرفتن نتیجش شده این وقتی یکی مانتو کوتاه پوشید اگه جلوشو میگرفتن الان به ساپورت و شنل و بلوز و ... نرسیده بودیم البته جلوشو گرفتن منظورم کار فرهنگیه نه اعمال زور
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    آزادی بند ............
  • پژمان ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    همه نوع طیفی در ایران وجود داره..مهم اینه که هیچ کس خودش را بهتر از دیگران ندونه و بخواد به همه تعرض کنه...امام علی (ع) فرمود: بدترین مردم کسی است که خودش را بهترین بداند.
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    وای بر تو. معنای آن حدیث اخلاقی این است که هرکس گناهان باطنی و ضعف های درونی خودش را به یاد آورد و توبه کند. نه اینکه در مقابل گناهان علنی دیگران سکوت کند. در این صورت که نه اقامه حدود معنی داشت و نه تعزیر و نه جهاد.
  • اشنا ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    خواهشا چاپ کنید....... حضرات بزرگوار سایت مشرق در اینکه خبرنگاران فرانسوی و بطور کلی غربی مغرض هستن شکی نیست منتها بیاییم واقع بین باشیم خودتان هم حتما در اجتماع حضور دارید و با چشمان خودتان می بینید که متاسفانه بخش قابل توجهی از نسل جوان کشور به چه سمت و سویی میرود : شرب خمر / ارتباط با جنس مخالف و دور از جانتان برداشتن ابرو که الان مد روز شده........خوب بنظر شما علت اینا چیه؟؟؟؟ ایا مقصر اینا فتنه 88 ....ایا مقصر سران فتنه ان ؟؟؟؟ ......ایا مقصر اصلاح طلبان هستن؟؟؟..............نخیر مقصر عده قلیل تندرو در کشورن که انقلاب اسلامی را ملک خانگی خود و همفکران پنداشته و چهار نعل می تازن.....نمونه اش رسانه به اصطلاح ملی ؟؟؟؟ خودتان در خلوت با خدای خود خلوت کنید قطعنا جواب می گیرید........شما ببینید شبکه مبتذل من و تو 1 یا بی بی سی چه حجم میلیونی ببینده داره.....خود مسولین صداوسیما هم اقرار دارن اگر نبود این همه علیه این کانال ها تبلیغ نمیکردن الان با هر دانشگاهی حتی با هر کوچه و بازاری صحبت کنی میگه :جامعه ایران یه جامعه در حال گذاره و این گذار فرهنگی یه شبه اتفاق نمی افته ممکنه 20 سال طول بکشه ولی نتیجه این پوست اندازی فرهنگی اجتماعی یقینا بسود تفکرات خشک نخواهد بود....الان نسل جوان کشورما امریکا رو بعنوان مستکبر قبول ندارن اونا امریکا را با گوشی های اپل میشناسن که هروز دارن ازش استفاده میکنن.....ایران امروز و سرافراز ما در مراحل میانی این گذاره فرهنگیه و با روشهای پلیسی نمیشه با یه اتفاق اجتماعی برخورد کرد.....هنر اصلی باید این باشه که این موج اجتماعی بوجوده اومده رو کنترل کرد تا برا انقلاب اسلامی که حاصل خون 300 هزار شهیده تولید هزینه نکنه
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    این بنده خدا رفته 2 تا خیابان در تهران دیده و 4 تا افراد شرور بی هویت و بی کاره مفت خور دیده و تصور میکند که همه اینطوری اند.
  • محمد ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    آقای ناشناس درمان به نظرت چیه درمان اینه که تایلندرابیاری اینجا؟مطمئن باش کسانی که تایلندمیرن وبرای اون شهرهای معروف هم میرن آدم های نیستن که کمبودی داشته باشن ازنظرپولی هزینه های سفرهای خارجی بسیاربالا هست.پس اگه خودشان به فکردرمان باشن امکانش براشان فراهمه مثل جوانهائی نیستن که هزینه ازدواج نداشته باشن.فقط اینها تنهادردی که دارن هوس بازیه هوس ازهرنوعش که باشه چه قدرت چه شهوت چه طمع اگه بهش دامن بزنی نه تنها خاموش نمیشه بلکه فوران میکنه مگه کشورهای اروپائی وغربی مانعی برای ارضاع غرائض جوان هاشان دارن پس چرا آمارفسادشان سربه فلک کشیده من توی گزارشی که زبان اصلی هم بود دیدم که پلیس اینتربل اروپا عاجزشده ازقاجاق بردههای جنسی ویکی ازقاچاق چیان میگفت هردخترجوان رااز300دلارتا3000دلارمیفروشه واسمش راگذاشته بود تجارت عشق
  • محمد ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    قابل توجه کسانی که میگن تفریح نداریم وتفریح را دربی بندوباری میدانن.شماها جواب جوانان پاک دهه های زمان شاه راچی دارین بدین من که خودم رابا اونها مقایسه میکنم بایدازشرمندگی سرقبرشان فقط گریه کنم دائی من درسنین جوانی بود که درجبه های غرب شهیدشداونم سرنماز.یک خاطره داره بدنیست بگم.دائی من متولدشهرستان سنقراز شهرهای استان کرمانشاه هست درزمان شاه به مناسبت پایان سال تحصیلی دردبیرستان به عنوان ممتازمدرسه اردوبردنش شمال .وقتی به مقصدرسیدن اتوبوسی هم ازدخترهای بی حجاب راآوردن همون محلی که اینهارفته بودن.البته برنامه ریزی شده بودازطرف حکومت.اونطوری که اون تعریف کرده بوده دخترهابدون پوشش بودن وباپسرها قاطی شدن.بااینکه ضمینه گناه براش فراهم بود وکسی هم ازشهرخودش همراهش نبود اماازخدای خودش ترسید وبدون اینکه اون جوگناه آلوده نظرش راجلب کنه مقداراندکی ازپولی که با کارکردن برای اردوفراهم کرده بودرا میده کرایه ماشین وبرمیگرده شهرخودش ببینید چقدرتفاوت هست بین این جوان شهید واینها اون 800کیلومترمیکوبه تاازدست گناه فرار کنه باوجود آماده بودن تمام شرائط اما جوانهای امروزی 800کیلومترمیرن تابه گناه برسن آیا اون نمیخواست تفریح کنه فقط تفریح برای امثال جوان های مثل ماهاوامروزی هااست
  • ایرانی ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ما هم جوان هستیم و عضو هیچ باند مذهبی هم نیستیم؛ ولی نه مشروب و نه پارتی در برنامه ی زندگیمان جایی ندارد. اینقدر مشغله داریم که نمی توانیم به چنین چیزهای پیش پا افتاده ای فکر کنیم.
  • افشین تهران ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    1 0
    این واقعیت شامل چند درصد از جوانان ایران میشه؟؟
  • افشین تهران ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    مهم همینه که بتونی به نفس خودت غلبه کنی.اینکه همه جوانهای ایران این شکلی هستن که یک حرف چرت بیشتر نیست و این شبکه هم خودش خوب میدونه اما سعی داره اینو جوری که دلش میخواد به مخاطبش تلقین کنه و در این بین هم چند نفر سو استفاده چی داخلی فورا به خارج کردن عقده های دور از خواسته جامعه دست میزنن.
  • افشین تهران ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    حرفات درسته اما بخشی نچندان کوچک از جامعه جوانان رو قبول ندارم.بلکه بخشی کوچک از جامعه درستتر هست.
  • افشین تهران ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    ایا تمام جانعه ایرانی را باید با تور ایرانگردی تهران مقایسه کرد که اب نمیبینند ....؟بقیه مردم کشور جزو جامعه ایرانی نیستند؟
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    من دایما اخبار هالیوود رو پیگیری میکنم دی کاپریو در هالیوود به دوست دخترهای متعددش مشهور است.
  • افشین تهران ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    این واقعت تلخ شامل چند درصد میشه؟؟اگه در جامعه چند قتل اتفاق بیفته یعنی همه جامعه قاتل هستند یا مقتول؟؟
  • افشین تهران ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اقا مهدی و سید حسین جان ممنون از کامنتهای خوبتون اما وقت تلف نکنید چرا که نرود میخ اهنی در سنگ.از نظر ناشناس کل جوانهای ایران اینجوری هستند و چون این در غرب اشکالی نداره پس در ایران هم اشکالی نباید داشته باشه و اگه کسی به این اعمال خرده بگیره تقصیر کار اصلی اونه!!!خب بنظر شما ناشناس خودش در چه وضعی میتونه باشه؟؟این مردک خودش اعتراف میکنه که همجنس بازه و به اون افتخار هم میکنه اما ایشون میگه نه!!!خود امریکاییها معترفند که حرامزاده زیاد دارند اما ایشون میگه فقط ثبت نشده!!!!خود همین ثبت نشده یعنی چی؟؟
  • افشین تهران ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    وشما هم همه را به کیش خود میدانید!!!فکر هم میکنید که هرچی بگید بیشتر هستید گناهتون کمتره!!
  • غرق در گناه ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    بیکاری و فقر و بخصوص ساده لوحی خانواده ها که نمی دونم بچه هاشون چقدر بهشون دروغ میگن مهمترین عامل گرایش بخصوص نوجوانان و جوانان که هورمون های جنسی اونها بالاست به فساد و.. هست من خودم تا ته گناهان رفتم واقعا هیچ گناهی و هیچ لذتی ندیدم بعد از مدتی تکراری نشه دیگه به جایی رسیدم که حالت تهوع می گرفتم چند سال دچار افسردگی و نامیدی شدم پوچی رو حس کردم اکثر دوستان من الآن پشیمونن تمام دوران تحصیل و مدرسه و دانشگاه صرف خوش گزرونی شد الآن نه مدرک تحصیلی خوبی دارم نه شغل مناسبی تمام اقوام و دوست های سالمم رو هم از دست دادم یه مشت دوست خیالی مجازی داخل این خراب شده اینترنت یه سری هم دوست جیبم بودم یه سری دیگه هم دوست آلت خودشون بودن و ظاهر دیگران نه دوست مشکلات دیگران و دلسوز اونها یکیشون بدردم نخورد در مشکلات همیشه تنها بودم همه فقط یه سری عدد و حروف بودن هم اون اینترنتی ها هم اون واقعی ها واقعا به خودم می خندم چه طور ده سال عمرم برای دود شد آدما عوض میشن یه بچه 13 ساله که اوج بلوغ جنیش هست وقتی به 35 40 سال میرسه کاملا یه آدم دیگه میشه و نگاهش به زندگی عوض میشه افسوس می خوره چرا بیست سال رو برای زودتر پدر شدن از دست داد و اینکه خرافاتی به اسم مرگ رو الآن به اون نزدیک تر شده فقط میشه گفت باید جوان ها زودتر ازدواج کنن حتی با یک روستایی بی توقع و این قدر سراغ تفکرات آرمانی و یک زندگی خیالی لوکس و..نرن که تمام عمر رو باید بدوند و آخرش هم باید همش رو بزارن و برن برای چندتا توله گرگی که از جوانی خودشون نسبت به پدر و مادر نامرد تر هستن شخصا به پیرمردهایی که کلی نوه دارن و تمام عمرشون رو سالم کار کردن و هنگام مرد با کمترین گناه پاک از دنیا می رن با ایمانی کامل و کلی کار خوب و خیر حصرت می خورم شما نمی دونید حصرت یعنی چی من می فهمن چرا اهل جهنم روز قیامت حصرت می خورن ...جهنم رفتن حصرت نداره اینکه بدونی می تونستی پاک باشی و به کجا برسی ولی پاک نموندی بدترین حصرت آدمه که تا ابد آدم رو می سوزونه..افسوس
  • افشین تهران ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اینقدر فشار بهت میلد که ارزو میکنی بدنیا نیامده بودی؟!×!عزیزم خیلی خبر انچنانی نیست.زیاد درگیر نکن خودتو.در ضمن شما در دانشگاه تابلو ها رو میبینی چراکه دختر و پسرهای خوب که دیده نمیشن.شما در خیابان اگه 1000تا خانم محجبه چادری ببینی یکی هم بچشمت نمیاد اما اگه یه هرزه کنار خیابانی یا یک دختر فراری معطل بین این 1000تا خانم باشه خیلی زود به چشم شما و البته همه میاد واین ایا معنیش اینه که همه هرزه هستن؟یا هرزه ها تو چشم هستن؟
  • افشین تهران ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    خب این قضاوت شما درست نست .هرکی میره تایلند برای فلان کار میره؟تازه بره .خارج از جامعه ایران هر کاری کنه بخودش مربوطه.اما درمانش هم راحته ازدواج حالا یا دائم یا موقت .توقع دو طرف اگه کم باشه و کلاسهای انچنانی نزارن میشه دو جوان رو بجای گناهکار کردن صاحب مسئولیت کرد.مسئله مالی رو نکشید جلو که قبول ندارم چراکه اگه بخوان میشه .
  • افشین تهران ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    افرین.
  • افشین تهران ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    این تفسیر ابکی شما فقط برای خودتان خوب هست.امام بزرگوار منظورشان این هست که همه هرکاری که انجام بدهند انهم عیان به خودشان مربوط هست؟؟؟
  • افشین تهران ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    نخیر ایشون مستند سفارشی ساختن.با این بازیگرهای بی بندو بار بهتر از این نمیشه.
  • افشین تهران ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اینکه ما بگیم در ایران اصلا از این خبرها نیست که خوش بینی محضه.اما مگه چند درصد از جوانهای ایران اهل پارتی و مشروب و رقص مختلط هستن؟ایا مشت نمونه خروار هست واقعا یا فقط یه ضرب المثله؟چرا اینهمه جوان خوب و مومن و محجبه دیده نمیشن اما چندتا واداده اینقدر بچشم میان؟چرا بعضیها زور میزنن که بگن همه جوانهای ایران اینجوری هستن؟مگه حسن باقریها و همتها و باکریها از اسمان پایین افتادن؟مگه جزو همین جوانها نبودن؟مگر امروز کم داریم از این جوانهایی که در مساجد و هیئتها و همایشهای دینی و مذهبی حضور دارن؟این درصد کم که بیشتر یا دربین فرزندان سرمایه دارها که نان حلال بخورد فرزندانشون ندادن دیده میشن و کمی هم در بین ارازل و اوباش که البته شامل پارتی و رقص مختلط در بین انها نمیشه چرا که اونا هم برای ناموس حرمت قائل هستند.فقط میشه گفت خاک بر سر جوانیکه برای رقصیدن و جفتک انداختن و خوردن عرق سگی که با زود پز درست شده و انگور کرم خورده 800کیلومتر راه بره.!!!!!واقعا به اینا میشه گفت جون؟؟من جونهای واقعی رو در جبهه ها دیدم .که برای اعزام به خط گریه میکردن.عاشقانه از وطن بی طلبکاری دفاع میکردن .امروز هم کار میکنند و تفریح هم میکنن.از وقتیکه ماهواره وارد خانواده های ایرانی شد با تمام اعلام خطرها یی که دلسوزان کردند این بی بندو باریها با ماسک ازادی بیشتر شد تا راحتر به ریشه بزنند اما کور خوندن .ممکن هست در تهران و چند شهر بزرگ قشر خاص و کوچکی اینجور تفریحات رو انجام بدن اما همه جوانهای ما نه .برای ارشاد متاسفیم که براحتی رکب میخوره و اجازه میده اینجوری ابروی جوان ایرانی و جامعه ایرانی بره.از وقتیکه برای چند رای بیشتر و بنام اصلاحات اصول دین و انقلاب زیر پا گذاشته شد ما شاهد این بی هویتی در بین این قشر واداده بی عقیده بی غیرت شدیم.
  • نادر ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 1
    حالا ایران مدینه فاضله نیست که از 75 میلیون چهار تا الدنگ هم توش پیدا نشه همان بهتر که بروند در بیابان های کویر مست بشن وهمدیگر وبدرند حالا مگر معنی آزادی اینهاست؟
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    1 1
    طاقت یک کنسرت را نداریم؟ پس این همه کنسرت که سالهاست داره مرتب برگزار میشه رو من تو توهمم میبینم؟
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    "ظهرالفساد في البر والبحربما كسبت ايدي الناس".قرآن كريم. شرايطي كه دراجتماع امروز جوانان ايراني ميبينيم نتيجه عملكرد بزرگترهاي اين اجتماع است آداب ورسوم مسخره ايي كه براي ازدواج دور عفايدمان چنبره زده است ونياز طبيعي وفطري جوان امروز را سالها بع غقب مياندازيم
  • ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اون چیزی که از این حدیث برداشت میشه فقر فکری و فرهنگیه نه فقر مالی! در واقع فقر مالی هم نتیجه فقر فکریه...وقتی فکر درست کار کنه نعمت خدا اینقدر زیاد هست که کسی فقیر مادی نباشه. لطفا همینجوری تفسیر نکنید و راه رو به خطا نرید.... صدر اسلام درم فقیر تر بودن یا الان؟ غرب هم اگر از نظر مالی در رفاهه روی پرورش فکر کار کرده و شک نکنید که خود همین رفتارهای غلط بیشتر فقر میاره. وگرنه یه دختر سالم نمیره وسط صدتا پسر برقصه.طبیعیه که این آدم مورد سواستفاده قرار بگیره. فقر واقعی همین رفتارها و تربیت های غلطه برادر من
  • سارا ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    متاسفانه مسئولین ما بجای فرهنگ سازی و درست کردن ریشه ای, فقط به فکر ظاهر سازی و ماست مالی ظاهر بودند همیشه. برفرض اگر در خانواده, مدارس, دانشگاهها, رسانه ها از کودکی در ذهن بچه ها ضررهای الکل و مخدر جابگیره, اگر شیرینی نزدیک بودن به خدا براشون از کودکی شکل بگیره, در جوانی حداقل تعداد کمتری دنبال این مسائل می رن. چرا جوانهای ما باید آزادی رو توی این چیزها ببینن؟ شاد و آزاد بودن حق طبیعیه همه است ولی این به معنی زندگی به سبک حیوانات نیست. آزادی هم سالم و ناسالم داره.
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    مهدی نظرت را خواندم و قبول دارم ولی باز هم میگم اگر موسیقی سنتی آزادتر بود تهاجم فرهنگی کم اثرتر میشد .
  • حسرت ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    توبه کن واینقده حسسسسسرت نخور.. خدا درهای توبه را برای شما ها باز گذاشته و بعضی از بزگان اهل علم و مذهب هم یا ازدواج نکردند یا دیرازدواج کردندو بابا شدندمثل سیدجمال الدین اسدآبادی و اولین امام جمعه ی تهران در سال 57. شما حسسسسرت نخورید زندگی باقی مانده ات را آباد کن.
  • سید حسین ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    دوست عزیز از فایرفاکس اندروید استفاده کنید که جاوا اسکریپت را بتواند اجرا کند.
  • سید حسین ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام علیکم برادر یا خواهر آشنا. چند نکته را متاسفانه مخلوط کردی و لازم است باز شود: 1. واقعیت تهاجم فرهنگی که سالهاست رهبر عزیزمان به آن توجه می دهند و توسط یک مشت نادان بی بصیرت به آن بی توجهی می شود یک پروژه جهانی انگلو صهیونی است که هدف آن "جهانی سازی روش زندگی شیطانی" است. در این راستا موسیقی، فیلم و محصولات فرهنگی نقش ویژه ای در جنگ نرم بازی می کنند و به صورت ویژه در این موارد توسط صهیونیست ها سرمایه گذاری صورت می پذیرد. 2. ضعف مدیریت داخلی تقصیر "تندرو ها" یا یک گروه خاص نیست. همه مسؤولین اجرایی مملکت که در طول دوره های مختلف با بی توجهی به نصایح و دستورات امام راحل و امام خامنه ای اسلام را پیاده نکرده و نمی کنند مقصر اند. 2.الف. نظام آموزشی نا سالم ما که ساختار آن به خصوص در علوم انسانی اصلا ضدیت با دین دارد بیش از سی سال است که به جای خدا پرستی پوپولیسم، داروینیسم و انواع ایسم های ضد خدا را تدریس می کند و هر نوع تحرک در جهت اصلاح آن صورت گرفته با دخالت "از ما بهترون" در نطفه خفه شده است. 2.ب. نظام اقتصادی نا سالم ما که نتیجه ساختار شاهنشاهی، تفکرات سوسیالیستی آقای موسوی، بعدها تفکرات لیبرالی آقای هاشمی و خاتمی، و سپس عملگرایی آقای احمدی نژاد، و امروز هم یکی به در و یکی به نعل آقای روحانی است هیچ بویی از اسلام نمی دهد. نظام بانکی ربوی با سود بالای 20 درصد که در دنیا بی نظیر است در این کشور موجود است و گویا فراموش کرده ایم که خداوند ربا خوار را در زمره کفار حربی قرار داده و به او اعلام جنگ می دهد. ساختار مالیاتی که از پایه غیر اسلامی است و با ساختار خمس + زکات و یا جزیه که در اسلام است متناقض و ناسازگار است هم دست به دست سیستم فاسد بانکی داده است تا جلوی چرخ تولید گرفته شود. لذا نقدینگی که در همه جای دنیا باعث رشد تولید می شود در ایران باعث تورم 300 درصدی می شود و گرده های مردم را خرد می کند. 2.ج. ساز و کار های قضایی و انتظامی در ایران نیز اسلامی نیست. بسیاری از قوانین و ساختارهای اجرایی و قضایی ما مربوط به قبل از انقلاب است. بسیاری از آنها نیز اصلا متناسب زمان روز نیست و اجتهادی در تنظیم و به روز رسانی آنها صورت نمی پذیرد. لذا برخورد با تخلفات سلیقه ای می شود و لذا تقوی و نظم امر که وصیت مولایمان علی علیه السلام است در بعد اجتماعی تأمین نمی شود. 2.د. در بخش مدیریت ساز و کارهای اعتماد به جوانان انقلابی یا وجود ندارد یا کافی نیست. لذا نسل ها قبلی کارها را به ما نمی سپارند و بخش زیادی از نیروی ما در مقابله با خودی ها تلف می شود. لذا ما علی رغم توانایی های شایسته و سواد بالا نمی توانیم کشورمان را آنگونه که اماممان می خواهند بسازیم. این مسأله تازه جدای از انواع گروه های مافیایی موجود در بدنه اجرایی کشور است که با ارتباط با خانواده های هزار فامیل و دخالت "آقایان و آقازادگان" در مقابل نیروهای جهادی ایستادگی می کنند. 2.ه. در بعد فرهنگی مراکز مسؤول نه مدیریت مناسبی دارند و نه از نیروهای حزب اللهی توانایی استفاده دارند. ساختار غلط اقتصادی، سیستم فاسد استخدامی و عملکرد های نادرست مسؤولین این بخش ها لذا کار را برای نیروهای انقلابی بسیار سخت نموده است. یک نیروی مؤمن برای به دست آوردن فن آوری های روز، و یادگیری آنها باید هزاران کیلومتر از کشورش جدا شود و به بلاد کفر برود آن هم با هزینه های شخصی. بعد با خون و دل کار کند تا علم آموزی کند و هزار و یک جور بد بختی بکشد تا بتواند برگردد و کار کند. اما بعد از بازگشت حالا هم باید چند برابر مجاهدت کند تا پاشنه کفشی از در و دالان این سازمان های تو در توی اجرایی بخش فرهنگی رد کند تا بتواند برای انقلاب کاری بکند. تازه بعد هم که شناسانده شد زودی ترور می شود، هم شخصیتی و هم فیزیکی. نتیجه اینکه توان تولید فرهنگی سیستم پایین می آید علی رغم پتانسیل بسیار بالای موجود در بین حزب الله. 3. دانشگاهی های ما در طول تاریخ پیش و قبل از انقلاب همیشه چند دسته بوده اند. این نوع خبر رسانی که "با هر دانشگاهی یا هر کوچه و بازاری صحبت کنی میگه" هم ارزش آماری ندارد و نتیجه نگرش حضرتعالی است. در همین دانشگاه نیروی حزب اللهی مؤمن و درسخوان داریم، نیروی مدعی ایمان درس نخوان هم داریم. نیروی بی دین درسخوان داریم، نیروی بی دین درس نخوان هم داریم. طیف ها متعددند و همه گونه آدم در دانشگاه ها هستند، و این نشانه آزادی در ایران است که هر گروهی در دانشگاه حضور دارد. هر نوع ادعایی در مورد اینکه جوانان ما چه چیزهایی را می شناسند و یا می خواهند باید آماری و علمی باشد. آنگاه خواهید دید که بخش قابل توجهی از دانشگاهیان و مردم ما بر خلاف تصور جنابعالی امریکا و جنایاتش را به خوبی می شناسند و به هیچ وجه هم گرفتار توهم یکی بودن امریکا با محصولات آن ندارند. 4. موج اجتماعی نتیجه وزش های اقتصادی، فرهنگی، نظامی، علمی و عملیاتی است. مدیریت موج های اجتماعی هم لذا احتیاج به مدیریت صحیح در همین جهات دارد و گمان اینکه می شود با سیاست بازی موج ها را کنترل کرد یک تصور بی پایه است. هنر امام راحل و امام حاضر به تبعیت از ائمه هداة هدایت سکان قلب های مردم است که مملکت خداست. لذا ما نگران موج سواران سیاسی نیستیم که دوره آنها خواهد گذشت. باید فکر اساسی برای اصلاح ساختارهای اجرایی و قضایی کشور بشود تا نصایح اماممان بر زمین نماند ان شاءالله.
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    گزارش بسیار تصنعی و احمقانه ای بود چطور دوست دارید متوجهش نشوید؟
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    رضا انقدر ساده لوح نباش
  • 123 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    من شادی رو دوست دارم...زنده باد شادی...
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    این یعنی می خواهند ایران را مانند آندلس فتح کنند
  • مهدی از قم ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    افرین به اقای افشین.حق با شما است.کسی که خودش را به خواب زده نمیشه بیدارش کرد
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    این فرد چون قیافه غیر عادی و موی بلند دارد یعنی الگو و اسوه جوانان کشور است که این کارها را میکند و یعنی همه این کار را میکنند؟
  • سیستانی ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    ادمیزادعمرمحدودی داردوتازه همه این عمرمحدودهم قسمت کوچکی از بخش مفیدزندگی رارقم میزند!کودکی نوجوانی،جوانی و....پیری!امان ازپیری وبدترازان امان اززمانی که افتاده شویم ولی هیچ کسی دراطراف نباشدکه یک لیوان اب بدست شمابدهد!عزیزان جوان:تاوقت هست به فکردوران پیری باشید!قرارنیست تاابد خوشگل وزیبا وسرحال باقی بمانید!تاچندسال دیگرکه اولین اثارچروکی درپوست صورت ظاهرشود،همانهایی که امروززنگ میزنندکه برویم بیابان خوش بگذرانیم!!!اولین کسانی هستندکه شماراترک خواهندگفت!!!عامل جذب دوجنس مخالف به سمت همدیگر،شوق وذوق جوانی است!وقتی این شوق وذوق کم رنگ گردید،بعدازان چه خاکی برسرریزند؟زمانی خواهدرسیدکه دیگرازهمه خوشی های دنیا نفرت پیدامیکنید!قبل ازانکه ان دوران رکودفرابرسد،فکری برای اینده بکنید!
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    اقای وزیر ارشاد؟! چشمهات روشن.
  • ترنج ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    عمر اینا کم است شما نگران نباشید اینها به پیری نمیرسند..
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    والا این اتفاقات تازگی نداره.. سال85شاگردم با دوستانش (دختر و پسر)به بیابان رفته و باصدای ضبط ماشین میرقصیدن و شادی میکردندو با موبایل هم فیلم گرفتند... ناظم مدرسه دید و موبایل را نگه داشتیم تا والدین آمدند، مادر دخترک گفت: خانم شماها چرا اینقده امل هستید چندتا جوون شادند!!!!! چند ماه بعد هم دخترک از طبقه 4 منزلشون پرت شد پایین فقط لگنش شکست!!همه گفتند خدا دوست داره!!
  • خودم ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    آقایون و خانم ها ی نگاه دیگه به فیلم بندازید شاید جاهاییش ایران باشه ولی در کل اون جوونا تو ایران نیستند یعنی اصلا این مستند در ایران تهیه نشده دارن باهامون بازی میکنند افکارتون بازی نخوره
  • بینام IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    40 سال مهریه گرفتن زن ایرانی رو مفتخور بار آورده اگر مانند دختران خارجی کارهای سخت مردانه میکردن دیگه وقت خودنمایی در پارکها و خیابون نداشتن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس