کد خبر 379857
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

یک خبرگزاری آمریکایی گزارش داد اوباما امروز(سه‌شنبه) طرحی را برای مقابله با حملات سایبری و افزایش همکاری بین سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی مطرح خواهد کرد.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای خبر دادند که اوباما برای مقابله با حملات سایبری و هکرها طرحی را برای همکاری بیشتر نهادهای دولتی و بخش خصوصی طرح جدیدی ارائه می‌کند.

آسوشیتدپرس روز سه شنبه گزارش داد: «باراک اوباما قانونگذاری و طرح جدیدی را امروز مطرح خواهد کرد که در نظر دارد تبادل اطلاعات و همکاری بیشتر سازمانهای دولتی و بخش خصوصی را به منظور بهبود امنیت سایبری این کشور تسهیل و بیشتر کند».

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی،‌کاخ سفید اعلام کرده که در طرح جدید بخش خصوصی «تشویق» به تبادل اطلاعاتی درباره تهدید سایبری با بخش ارتباطات و امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌شوند.

طرح اوباما برای «تشویق» بخش خصوصی برای تبادل اطلاعات سایبری در حالی ارائه می‌شود که پیش از این و بر اساس اسناد ادوارد اسنودن، دولت آمریکا و خاصه وزارت خارجه و سازمانهای جاسوسی آن به طور گسترده از اطلاعات کاربران رسانه‌های مجازی جاسوسی کرده و آنها به داده‌های کاربران دسترسی دارند.

از سویی دیگر این طرح در بحبوحه خبرهای منتشرشده درباره هک شدن صفحات فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا توسط افرادی که خود را حامی داعش خوانده‌اند،‌مطرح خواهد شد. پیش از این نیز واشنگتن به کره شمالی درباره حمله سایبری به یک شرکت آمریکایی اتهام زده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس