کد خبر 379816
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸

وزیر دادگستری گفت: ایران اسلامی نه تنها جزیره امن سرمایه‌گذاری بلکه بهشت سرمایه‌گذاری برای شرکت‌ها و کشورهای دنیاست و آن‌هم به دلیل امنیت بالای کشورمان است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در نشست شورای قضایی دادگستری استان بوشهر افزود: با وجود کمبودها و محدودیت‌ها و با تلاش فراوان کارکنان دادگستری فعالیت‌هایی ارائه می‌شود که روز به روز شاهد رشد، ارتقاء و کیفیت در ابعاد مختلف هستیم.

 پور‌محمدی ادامه داد: امنیتی که در استان بوشهر به‌وجود آمده است یک تعبیر مختصر و کوتاهی است که ما بکار می‌بریم اما پشت این امنیت مدیریت قوی است که آن را بجود آورده است.

وی گفت: شر و شوری که دشمنان در غرب بوجود آورده‌اند بخش بزرگ آن ما را هدف قرار داده و بخش دیگر آن همفکران ما را نشان گرفته‌اند.

پورمحمدی با بیان اینکه با این همه دسیسه‌های دشمنان علیه نظام ایران اسلامی کشور ما معدن امنیت است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بوشهر مرکز درآمد کشور است دشمنان می‌خواهند آن را به عنوان یکی از مراکز ناامن و اختلال جلوه دهند.
وی با اشاره به اینکه در کنترل تکنیکی برای صادرات و امنیت توانایی لازم داریم، تصریح کرد: مجموعه گسترده‌ای نیاز است این امنیت را بوجود آورد.
وزیر دادگستری بیان داشت: استانهایی که غیر‌بومی‌ها در آن فعالیت و رفت‌و‌آمد دارند، تفاوت مذهبی در آن زیاد باشد و  وجود اتباع خارجی زمینه‌های نگرانی برای امنیت آن منطقه است.

پورمحمدی عنوان داشت: مجموعه تلاش‌ها، عکسل العمل خوب و منظم در شورای تامین و سرانجام رساندن سریع پرونده‌ها کمک شایانی به برقراری امنیت دارد.
وی با اشاره به اینکه اتفاقات پیش آمده در پاریس غرب را به هم ریخت، گفت: با توجه به اینکه ما در محل اتفاقات قرار گرفته‌ایم غرب با آن‌  همه امکانات، کنترل سیستمی، مراقبت‌های شدید، حادثه پاریس آسیب پذیری و آشفتگی مدیریت آنها را نمایان کرد.

وزیر دادگستری افزود: با وجود اینکه بازار بورس با تحریمات شدید روبرو است افت این بازار مشکلات متعارف را پشت سر می‌گذارد و با این حال دشمن نتوانسته یک بحران فوق‌العاده‌ای ایجاد کند.

پورمحمدی با بیان اینکه مجموعه تلاش‌های کشور در دستگاه‌های مختلف جدی، هماهنگ و موفق است، اظهار داشت: سایه نقد غیر منصفانه، بدبینی، سیاه بینی و نقصان بینی در رسانه‌ها شدت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در چشم ما بدی‌ها و ضعف‌ها برجسته است، اضافه کرد: یک خبر و تیتر بد همه سایت‌ها و فضای رسانه‌ای را پر می‌کند اما ده‌ها کار خوب ذهن کسی را مشغول نمی‌کند و این از ضعف‌های جدی ماست.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: پاریس گل سر سبد امنیت در غرب با روبرو شدن دو حادثه تمام  کشورهای غربی را به خود مشغول کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در امنیت نقش بی‌بدیل و تاثیرگذار دارد، عنوان داشت: قدر نعمت امنیت را به خوبی درک نکرده‌ایم و اگر از دست رود آن وقت قدر آن می‌دانیم که فایده‌ای ندارد.

پورمحمدی تصریح کرد: تحریم مسئله بسیار عمده و ویرانگری است که دشمنان با تمام ظرفیت آن را مدیریت و انجام می‌دهند.

وزیر دادگستری ادامه داد: عدم توفیق تحریم منجر به کاهش قیمت نفت شده زیرا اگر فشارها می‌توانست به نتیجه برسد دست به خود زنی نمی‌زدند.

پورمحمدی با بیان اینکه فرهنگ شکر را باید در کشور نهادینه کنیم، گفت: متاسفانه به این ناشکری توسط رسانه‌ها دامن زده می‌شود.

وی فزود: قوه قضائیه با جدیت با فساد برخورد می‌کند اما سخت است و تنگنا داریم با این شرایط ما رضایت نداریم و موفق هم نبوده‌ایم و مردم هم رضایت ندارند.

پورمحمدی با بیان اینکه ما دو مشکل عمده داریم و آن مشکلات اقتصادی مردم و ضعف دستگاههای اجرایی است، اظهار داشت: مقدم بر همه فعالیت‌های ما رفع مشکلات مردم است زیرا اگر این مشکلات رفع شود کشور از خطر عبور می‌کند و اگر غافل شویم دچار مشکلات بیشتر می‌شویم.

وی اضافه کرد: همه باید کمک کنیم کشور با عزت، سربلندی و اقتدار این مرحله را عبور کند، دشمنان را ناکام و کارد تحریم را کند نماید و جایگاه نظام را تقویت کنیم.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه دولت به جد محدودسازی خود می‌پردازد، خاطرنشان کرد: هزینه‌ها زیاد شده و  در دستگاه‌ها کسری‌هایی داریم که نمی‌توان از آن گذشت و دولت خود و حاکمیت را جمع کند.

 پورمحمدی با بیان اینکه میانگین پرونده‌های دستگاه‌های تعزیراتی حکومتی 21 درصد کمتر شده است، گفت: بیشترین کمک‌ها برنامه‌ای، تفکری و نرم افزاری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس