کد خبر 379465
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

رشد حضور TV‌های هوشمند در بازار لوازم خانگی از سوی شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی، منجر به آن شده ‌که به تدریج خدمات و حاشیه‌هایی نیز برای این دستگاه‌ها وارد بازار شود. حال شرکت «اینتل» با این دستگاه کوچک به شما کمک می‌کند ‌بتوانید TV خود را به یک PC تبدیل کنید؛ دستگاهی بسیار کوچک از نوع Stick و با نام Intel Computer Stick.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دستگاه Computer Stick شرکت اینتل یک PC تمام عیار است، ولی در ابعادی بسیار کوچک. این دستگاه از طریق پورت HDMI به TV متصل می‌شود و در کنار آن انرژی مورد نیاز را از طریق یک کابل microUSB تأمین می‌کند.

اما اگر این دستگاه کوچک یک PC کامل است، باید مشخصات سخت افزاری خاصی را نیز داشته باشد. بگذارید نگاهی به این مشخصات سخت‌افزاری بیندازیم.

دستگاهی برای تبدیل تلوزیون به رایانه

ـ پردازشگر Quad Core با ۱.‌۳۳ GHz از نوع Intel Atom Z۳۷۳۵F

ـ ۲ گیگابایت حافظه RAM

ـ ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی

ـ پشتیبانی از حافظه خارجی MicroSD تا ۱۲۸ گیگابایت

ـ WiـFi ۸۰۲. ۱۱ b/g/n

ـ Bluetooth ۴.‌۰

ـ درگاه HDMI ۱.‌۴

ـ ویندوز ۸.‌۱ Bing

نکته دیگر آنکه این دستگاه نسخه‌ای با سیستم عامل لینوکس نیز دارد که البته این نسخه با حافظه داخلی ۸ گیگابایت و RAM یک گیگابایت منتشر شده است. بهای این دستگاه با نسخه ویندوز برابر با ۱۴۹ دلار و برای نسخه لینوکس برابر با ۸۹ دلار تعیین شده است. می‌توانید اطلاعات کامل این دستگاه را از اینجا ببینید.

دستگاهی برای تبدیل تلوزیون به رایانه

اهمیت دستگاه جدید اینتل در چیست؟

در حالی که TV‌های هوشمند در حال گسترش در بازار جهانی هستند، ‌مشتریان آن‌ها قطعا از همه امکانات موجود در این دستگاه‌ها استفاده نمی‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر آن است که یک سیستم عامل کاربر‌پسند و خانگی مطلوب ‌روی این دستگاه‌ها وجود ندارد‌ و شما هیچ‌گاه قادر به اجرای Office بر روی یک TV هوشمند نیستید.

این در حالی است که اکنون تعدادی از Stick‌های مشابه برای سیستم عامل اندروید در بازار وجود دارد، ولی اینها تنها برای وب گردی و بازی مناسب هستند و از سوی دیگر، سیستم عامل ویندوز در حالت دسکتاپ به هیچ وجه قابل قیاس با اندروید نیست.

اما اکنون اینتل دستگاهی ‌طراحی کرده ‌که به شما اجازه می‌دهد یک PC تمام معنا و با همه امکانات اصلی‌ داشته باشید و با اتصال وایرلس یک ماوس و صفحه کلید، تقریبا به هیچ چیز دیگری برای داشتن یک PC نیاز نداشته باشید.

نشریه CNET تجربه‌ای از کار با این دستگاه کوچک را بدین گونه شرح داده است؛

برای کسانی که قصد یک سفر طولانی را داشته و نمی‌خواهند زحمت حمل یک لپ‌تاپ را به خود بدهند، داشتن یک چنین دستگاهی به همراه یک ماوس و صفحه کلید وایرلس تجربه‌ای کامل از یک رایانه را در اختیار قرار می‌دهد که هیچ‌گاه تبلت وiPad قادر به فراهم آوردن آن نیستند.

دستگاهی برای تبدیل تلوزیون به رایانه

قطعا از پردازشگر Atom موجود در این دستگاه نمی‌توان انتظارات زیادی ـ مثلا در حد پردازش‌های گرافیکی فوق‌العاده برای بازی‌ها یا نرم‌افزارهای گرافیکی با حجم رندر بالا ـ داشت؛ اما بدون شک اغلب کار‌ها و امور روزمره‌ای که با یک لپ‌تاپ و PC قادر به انجام آن هستید، با این دستگاه نیز قابل انجام است.

قرار است این دستگاه در ماه مارس به بازار جهانی وارد شود که البته تا آن زمان قطعا تجربیات و اطلاعات بیشتری در خصوص آن منتشر خواهد شد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    1 1
    عالیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس