کد خبر 379459
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

تهدید صادق خرازی به اخراج در حالی صورت می‌گیرد که این نوع برخورد، نشان از فاز جدید برخورد با تشکل ندا را دارد؛ راستگو به محسن هاشمی رای نداد و اخراج شد، خرازی برای اینکه اخراج نشود چه کاری "باید" و چه کاری "نباید" بکند.

به گزارش مشرق، پس از انتقادات گسترده بخشی از اصلاح‌طلبان به حزب تازه تاسیس "ندا"، این روزها این موضوع رنگ تازه‌ای به خود گرفته است.

پس از انتقادات تند و بعضاً تمسخرگونه شخصیت‌های مطرح دوم‌خردادی مانند "احمد پورنجاتی"، "رضا خاتمی" و دیگران به ندا و صادق خرازی که از وی به عنوان موسس اصلی این حزب تازه تاسیس نام برده می‌شد، و همچنین بایکوت رسانه‌ای این حزب متعلق به جوانان اصلاح‌طلب در بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب، امروز "آرمان" (روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی) در گزارشی تهدیدگونه، از وجوه تشابه صادق خرازی با الهه راستگو گفته است.

الهه راستگو، عضو شورای شهر تهران، چند ماه پیش به دلیل رای به قالیباف و عدم رای تشکیلاتی به گزینه اصلاح‌طلبان(محسن هاشمی)، به سرعت از حزب اصلاح‌طلب کار اخراج شد.

در گزارش امروز روزنامه آرمان، با اشاره به مصاحبه روز گذشته وی با یکی از روزنامه‌های دوم‌خردادی، ضمن کنایه‌هایی درباره سخنان خرازی مبنی بر اینکه "یک ریال از خود برای ندا خرج نکرده است"، این اظهارات وی در تناقض با اظهارات دیگر اعضای ندا توصیف و تلویحاً صادق خرازی به دروغگویی متهم شده است.

آرمان در ادامه با تهدید صریح‌تر صادق خرازی به برخوردی مشابه با آنچه با الهه راستگو شد، طیف خرازی را به طور ضمنی عاری از "صراحت" و "صداقت" توصیف کرده است.

این روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی با تاکید بر وجود وجوه تشابهی میان خرازی و الهه راستگو همچنین می‌نویسد که "اخراج از حزب اسلامی کار نتیجه راهی بود که الهه راستگو پیمود پس توصیه می‌شود صادق راستگو باشد نه مانند راستگو!"

هنوز مشخص نیست تصمیم جناح دوم خرداد برای اخراج صادق خرازی که چندی است ضمن تاکید بر پایبندی خود به اصول اصلاح‌طلبی نقدهای ملایمی را نیز متوجه اصلاح‌طلبان ساخته، تا چه اندازه جدی است. با این حال سابقه اخراج فوری الهه راستگو از حزب اصلاح‌طلب کار‌، در همان ایام با انتقادات شدید بسیاری از شخصیت‌های سیاسی روبرو شد. شخصیت‌هایی که چنین رفتارهایی را نشانه وجود "دیکتاتوری سنگین" در میان اصلاح‌طلبان دانسته و معتقدند: علیرغم شعار آزادی‌بیان و آزادی‌نظر، هرگونه نقد جدی درون‌گروهی در میان اصلاح‌طلبان و همچنین هرگونه رایی برخلاف نظر آنان با برخورد شدید روبرو می‌شود.

با این حال برخی دیگر اصلاح‌طلبان با دفاع از تصمیم حزب  کار برای اخراج راستگو معتقدند که رای غیرتشکیلاتی وی مستوجب چنین اقدامی بوده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    اصلاح طلبان و اندیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس