کد خبر 377614
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به احتمال تصویب تحریم‌های جدید ضد ایرانی در کنگره گفت که "تحریم جدید علیه ایران ثمربخش و گامی درست نخواهد بود."

به گزارش مشرق، جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در کنفرانس خبری روزانه خود از واکنش شفاف و مستقیم به گزارش‌های آسوشیتد‌پرس مبنی بر اینکه ایران و آمریکا به توافقی برای انتقال اورانیوم غنی‌شده به روسیه برای تبدیل به میله‌های سوخت دست یافته‌اند، اجتناب ورزید.

درباره جزئیات مذاکرات اعلام نظر نمی‌کنم

وی در پاسخ به سؤالی درباره این موضوع ابتدا گفت: "من هیچ گونه نظری درباره جزئیات مذاکرات ندارم. من شما را همچنین به این واقعیت ارجاع می‌دهم که هر دو طرف - یا دستکم طرف ایرانی - این گزارش‌ها را رد کرده است."

اما ساکی در ادامه از تشریح موضع آمریکا در این باره اجتناب ورزیده و تنها به گفتن اینکه در این باره اظهار نظر نمی‌کند بسنده کرد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، پیشتر هر گونه توافق با آمریکا درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران را تکذیب کرده بود. 

تحریم جدید علیه ایران ثمربخش نخواهد بود

جین ساکی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره اقدام احتمالی کنگره آمریکا که اخیرا تحت کنترل جمهوری‌خواهان قرار گرفته برای اعمال تحریم‌های جدید ایران گفت: "موضع ما تغییر نیافته است. ما به وضوح فکر می‌کنیم که این اقدام ثمربخش و یا گام درست نخواهد بود. ما می‌خواهیم به مذاکره کننده‌ها فرصت بدهیم."

کمک‌ها به تشکیلات خودگردان فلسطین مورد بازنگری قرار می‌گیرد

وی همچنین درباره موضوع فلسطین اعلام کرد پس از اقدام اخیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ارائه درخواست برای پیوستن به دادگاه جنایی بین‌المللی، کمک‌ها به این تشکیلات بازنگری می‌شود.

وی اضافه کرد: کنگره ادامه یا توقف کمک‌ها به تشکیلات خودگردان فلسطین را مشخص خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره اقدام رژیم صهیونیستی در مسدود کردن درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان گفت: ما از دو طرف می‌خواهیم از اقداماتی که منجر به افزایش تنش‌ می‌شوند خودداری ورزند و آمریکا مخالفت خود را با این اقدام اسرائیل اعلام می‌کند.

ساکی در ادامه اولین کنفرانس خبری وزارت امور خارجه آمریکا در سال 2015 گفت: کری در تعطیلات آخر هفته با نتانیاهو صحبت کرده و  دیپلمات‌های آمریکایی نیز در تماس با محمود عباس هستند.

از ترکیه به دلیل آموزش مخالفین اسد تشکر می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره آموزش مخالفان سوری گفت: ما از ترکیه به دلیل موافقت با میزبانی این برنامه تقدیر می‌کنیم اما هنوز پیش بینی درباره زمان بندی و جزئیات نهایی انجام نمی‌دهیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه آمریکا در آموزش مخالفان سوری گفت: تمرکز برنامه آموزش مخالفان مقابله با داعش است اما کاملا انتظار داریم تا مخالفان سوری از این مزیت بهره برده و از آن در مبارزه علیه [بشار] اسد [رئیس جمهور سوریه] استفاده کنند.

وضعیت حقوق بشر در کوبا ضعیف است

جن ساکی در ادامه به روابط با کوبا اشاره کرد و گفت که اوضاع حقوق بشر در این کشور همچنان ضعیف بوده و این موضوع بخشی از مذاکرات با مقامات کوبا خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس