کد خبر 375463
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از تعطیلی زنگ ورزش تمامی مقاطع تحصیلی شهر تهران در سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران، اظهار داشت: با توجه به تصمیم کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران، زنگ ورزش مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهر تهران در سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در این‌ روز در زنگ ورزش به جای فعالیت فیزیکی در حیاط مدرسه در کلاس درس حضور خواهند داشت.

همچنین محمد هادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در جلسه کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: با توجه به افزایش بار آلودگی هوا در چند روز گذشته با شرایط ناسالم هوا برای گروه‌های حساس و در دو روز گذشته برای همه گروه‌ها روبه‌رو بودیم.

وی با اشاره به این موضوع افزود: طی روزهای گذشته از طریق کمیته مواقع اضطرار، اطلاعیه‌هایی به گروه‌های مربوطه از جمله به آموزش و پرورش جهت ممنوعیت زنگ ورزش و همچنین به سالمندان،  بیماران قلبی و عروقی و کودکان داده شد.

حیدرزاده به پیش بینی ناپایداری نسبی هوا در امروز اشاره کرد و تصریح کرد: احتمالا از فردا تا پایان هفته پایداری هوا را در پیش خواهیم داشت و لذا برای بررسی وضعیت چند روز آینده و تصمیم گیری بمنظور پیش‌بینی‌های لازم، کمیته مواقع اضطرار امروز تشکیل جلسه داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مقدار شاخص ها در چند روز گذشته در حدی نبود که جلسه کمیته مواقع اضطرار تشکیل شود اظهار داشت: با توجه به تفویض وظیفه اطلاع‌رسانی و اقدامات اولیه لازم به دبیرخانه از طرف کمیته هماهنگی مواقع اضطرار، اقدامات اولیه از جمله صدور اطلاعیه‌های لازم به سایر دستگاه‌های مربوطه در روزهای گذشته توسط دبیرخانه انجام شده است.

حیدرزاده بیان داشت: با توجه به این‌که اوج مشکل آلودگی هوا در روز چهارشنبه این هفته خواهد بود باید با تدابیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها در سه‌شنبه جلوگیری شود چرا که براساس گزارش هواشناسی تا حوالی ظهر ‌سه‌شنبه با پدیده وارونگی هوا مواجه خواهیم بود.

در ادامه این جلسه حسن کریمی معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: با توجه به وجود دستورالعمل و قوانین در خصوص تصمیم گیری در شرایط هشدار و اضطرار ما موظفیم بر مبنای دستوالعمل و قوانین موجود در این خصوص تصمیم گیری کنیم و در شرایط فعلی نیز این قوانین برای ما  ملاک عمل است.

وی با اشاره به مؤثر بودن بهبود و ارتقای وضعیت و کیفیت سوخت در میزان کاهش آلودگی هوا در سال جاری اظهار داشت: مابقی اقدامات کوتاه مدت تأثیر چندانی در میزان آلودگی هوا نداشته و بیش‌تر اثر روانی در جامعه داشته است.

کرمی تصریح کرد: برخورد با واحدهای صنعتی آلاینده و معادن شن و ماسه در این شرایط مورد درخواست ما از دستگاه محیط زیست است و در این مرحله باید بر اساس چارچوب و وظایف ذاتی تصمیم گیری کرد و اقدامات لازم را به انجام رساند.

معاون امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به این‌که با توجه به فصل امتحانات مدارس و شرایط موجود نیازی به تعطیلی مدارس نیست، اظهار داشت: توصیه می‌شود خانواده‌ها ‌چهارشنبه از بردن کودکان به مهد‌کودک‌ها پرهیز کنند.

حیدرزاده در پایان با اشاره به مصوبات جلسه کمیته مواقع اضطرار گفت: توقف فعالیت کلیه معادن شن و ماسه و کارخانه‌های آسفالت در شهریار و ملارد، شهر قدس و پاکدشت و همچنین تشدید برخورد با خودروهای دودزا و موتو‌سیکلت‌ها توسط پلیس راهور از جمله مصوبات این جلسه بود.

وی به توقف فروش طرح ترافیک در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به عنوان دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: تشدید برخورد با واحد‌های صنعتی آلاینده، تعطیلی زنگ ورزش در همه مقاطع تحصیلی و محدود شدن ورزش‌های صبحگاهی توسط تربیت بدنی و سازمان تربیت بدنی شهرداری تهران و همچنین توقف مسابقات ورزشی محلی در فضای باز و استفاده بیش‌تر از ظرفیت حمل و نقل عمومی در روز چهارشنبه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: کاهش ظرفیت تولید سیمان تهران، برخورد شهرداری با ضایعات سوزی و زباله سوزی در حاشیه شهر و همچنین زیرنویس هشدارهای بهداشتی برای سالمندان، بیماران قلبی، عروقی و تنفسی و کودکان از شبکه تهران را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس