سال گذشته در انگلیس یک دوربین کنترل سرعت، تنها در شش ماه، مبلغ 800 هزار پوند (تقریباً 3 میلیارد و 370 میلیون تومان) برگ جریمه صادر کرد. این دوربین 13,624 راننده را به دلیل سرعت غیرمجاز و 146 راننده دیگر را به دلیل عبور از چراغ قرمز جریمه کرده بود.

گروه بین‌الملل مشرق- مجموعاً بیش از 115 هزار نفر طی سال 2013 در انگلیس و ولز جریمه شده‌اند. این در حالی است که تعداد رانندگان متخلف در منطقه "ولز جنوبی" سه برابر شده است. از سال 2009 به بعد، هیچ‌گاه آمار جریمه‌شدگان تخلف از سرعت مجاز به این سطح نرسیده است.

رانندگان بخش‌های دیگر انگلستان نیز هزاران برگ جریمه دریافت کرده‌اند. طبق آمار وزارت دادگستری انگلستان، شمار افراد جریمه شده، 115,549 نفر است.

در این میان،‌ آمار متخلفان در ولز جنوبی بیش‌ترین رشد را در بین مناطق تحت حاکمیت انگلستان داشته است. در این منطقه، شمار متخلفین سه برابر شده و به رقم 6,491 نفر رسیده است. این در حالی است که سه سال پیش، تعداد رانندگان متخلف در ولز جنوبی، 2,181 نفر بوده است.

گفتنی است که در انگلستان، رانندگانی که از سرعت مجاز تخطی می‌کنند باید دست‌کم مبلغ 100 پوند (بیش از 420 هزار تومان) بپردازند. به علاوه، سه نمره منفی نیز در گواهینامه‌شان ثبت می‌شود.

"ادموند کینگ" رئیس راهنمایی و رانندگی انگلیس نیز عنوان کرد که دوربین‌های کنترل سرعت، 24 ساعته در تمام روزهای هفته مراقب اعمال رانندگان هستند. وی در مصاحبه‌ای که با روزنامه دیلی تلگراف داشت، تصریح کرد:‌ "این افزایش در تعداد جریمه‌شدگان حاکی از این است که دوربین‌ها، بیش از پیش بازدهی داشته‌اند. پیش‌تر این دوربین‌ها در لندن، فقط در یک‌چهارم روز می‌توانستند عکس‌های قابل استناد بگیرند. از این رو، بسیاری از جرایم بی‌پاسخ می‌ماند."

سال گذشته در شهری در ولز، یک دوربین کنترل سرعت، تنها در شش ماه، مبلغ 800 هزار پوند (تقریباً 3 میلیارد و 370 میلیون تومان) برگ جریمه صادر کرد. این دوربین 13,624 راننده را به دلیل سرعت غیرمجاز و 146 راننده دیگر را به دلیل عبور از چراغ قرمز جریمه کرده بود.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    مرگ بر خبیثهای لندن و بیرمنگام و منچستر
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    چقه؟؟!!!
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    420 هزار تومن جریمه برای سرعت غیر مجاز؟؟؟ ای لامصب
  • سعید ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    پس اونا هم نمره منفی دارن
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    بگو چرا استفاده از وسایل عمومی بیشتره تو ایرانم باید این طوری بشه
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    1600 دوربین کنترلی به ارزش 1000 ملیارد تومن که قراره تو ایران نصب بشوند و توی یک ماه پول خودشون رو در میارند تبدیل می شوند به عابر بانکی پر پول برای دولت.
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    مگه دولت مجبورت کرده که خلاف کنی خب مثل آدم رانندگی کن تا جریمه نشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس