سخنگوی نیروی هوایی ارتش در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) از برقراری "پوشش ویژه‌ هوایی" از تنگه هرمز تا دریای عمان توسط جنگنده‌های ارتش خبر داد.

به گزارش مشرق،  امیر حسین چیت‌فروش سخنگوی نیروی هوایی ارتش در رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) ارتش طی سخنانی با بیان اینکه نیروی هوایی، پوشش ویژه‌ هوایی را از تنگه هرمز تا دریای عمان برقرار کرده است، گفت: ما با استفاده از سامانه‌های جدید خود توان تحلیل هوایی از دریا را توسعه داده‌ایم و به عبارتی، رصد دقیقی از آنچه که در دریا می‌گذرد را دریافت می‌کنیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات در حداقل زمان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هواپیماهای نیروی هوایی هم در قالب نیروهای نارنجی (دشمن فرضی) و هم در قالب نیروهای خودی در منطقه رزمایش پرواز می‌کنند، افزود: اجرای این نقش بسیار مشکل است اما خلبانان جوان نهاجا به خوبی  وظیفه خود را انجام می‌دهند.

سخنگوی نیروی هوایی ارتش فریب نیروهای دشمن جهت پرواز مداوم در آسمان را از دیگر برنامه‌های نیروی هوایی در رزمایش عنوان و خاطرنشان کرد: ما پوشش هوایی مناسبی در منطقه برقرار کرده‌ایم چرا که اگر پوشش هوایی مناسب نباشد، ممکن است هواپیماهای دشمن فرضی، منطقه را بمباران کنند.

امیر چیت‌فروش تصریح کرد: سوخت گیری هوایی از دیگر برنامه‌های مدنظر نیروی هوایی در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) است. هواپیماهای ما همانند پمپ بنزین در هوا به جنگنده‌ها سوخت می‌رسانند تا آنها را آماده ورود به میدان و معرکه کنند.

وی در پایان گفت: ما تجارب فراگرفته از دفاع مقدس را به مدل تهدیدات جدید اضافه کرده‌ایم و همواره خود را به روز نگه می‌داریم تا قدرت پاسخگویی به هر نوع تهدیدی را داشته باشیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گمنام ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    درودخدابرغیورمردان ارتش اسلام وهمه ی نیروهای مسلح کشور که همیشه باعث امیدوافتخارایران واسلام درسراسردنیا وایجادرعب ووحشت دردل استکبارگران وظالمان جهان می شوند. وفراموش نکنیم مایک امتیاز وبرگ برنده مهم دردست داریم وآن هم تنگه استراتژیک وحیاتی هرمزاست که می توانیم از آن به عنوان یک ابزار وفرصت سیاسی اقتصادی ونظامی برای رسیدن به منافع خود استفاده کنیم ونبض اقتصادجهان را دردست بگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس