کد خبر 374149
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

سرهنگ خاکی اظهار داشت: امروز هیچ پهپادی نیست که پرواز کند و توان ارسال آنلاین تصاویر را نداشته باشد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رضا خاکی فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه یگان هواپیماهای بدون سرنشین نیروی زمینی طبق یک سناریوی جنگ واقعی وارد این رزمایش شده است، اظهار داشت: پهپادهای ما در این رزمایش در قالب نیروهای خودی و نیروهای دشمن به انجام مأموریت می‌پردازند.

خاکی افزود: در این رزمایش مأموریت‌هایی از قبیل شناسایی، مراقبت و شرکت در عملیات روانی علیه نیروهای دشمن به یگان پهپادی واگذار شده اما ما این قابلیت و توانمندی را داریم تا در صورت دستور هواپیماهای بدون سرنشین رزمی نزاجا را نیز وارد رزمایش کنیم.

خاکی در خصوص قابلیت این هواپیماها نیز، گفت: بسته به نوع فناوری‌هایی که هر کشور از آن استفاده می‌کند تجهیزاتی هم که روی پهپادها نصب می‌شود متفاوت است و امروز کشور ما به توانمندی‌هایی رسیده که دوربین‌ها و تجهیزات مورد استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین به صورت کاملا بومی تولید شده و برای مثال قدرت بزرگنمایی و رزولیشن این دوربین‌ها به حدی است که نیازهای نیروی زمینی را در موضوع جمع‌آوری اطلاعات و کشف و شناسایی برآورده می‌کند.

خاکی با بیان اینکه فناوری پهپاد یکی از جوان‌ترین تکنولوژی‌های وارد شده در نیروی زمینی است، گفت: ما در این رزمایش سعی داریم تا هواپیماهای بدون سرنشین را به صورت کامل از نظر تکنیک و تاکتیک با سایر رسته‌ها هماهنگ کنیم تا بتوانند به خوبی در انجام عملیات با یکدیگر همکاری کنند و امیدواریم در این رزمایش نیز نمره خوبی بگیریم.

وی اظهار داشت: تمامی پهپادها به توانمندی ارسال آن‌لاین تصاویر مجهز هستند، گفت: امروز یگان پهپادی در هر نقطه کشور که نیروی زمینی در آن فعالیت داشته باشد حضور دارد و در صورت نیاز خط مقدم شناسایی هوایی در این مناطق و در مناطق مرزی خواهد بود.

فرمانده یگان پهپاد نزاجا در خصوص هواپیماهای بدون سرنشین رزمی نیز، گفت: پهپادها انواع مختلفی دارند که اجرای عملیات رزمی یکی از مأموریت‌های آنهاست که می‌توانند با استفاده از بمب و راکت و یا به صورت انتحاری آن را انجام دهند.

خاکی خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش تنها یگان آجا است که از پهپاد انتحاری برخوردار بوده و این پهیاد با نام رعد می‌تواند اهداف را در برد 250 کیلومتر به صورت نقطه‌ای مورد هدف و انهدام قرار دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    عکسم بزار برادر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس