جانشین فرماندهی حفاظت سپاه گفت: تاکنون هواپیمای هیچ وزیر و رئیس جمهوری در ایران مورد اقدام هواپیماربایی قرار نگرفته است.

به گزارش مشرق، سردار محمدحسن کاظمی جانشین فرماندهی حفاظت سپاه در نشست خبری که ظهر امروز چهارشنبه به منظور گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی برگزار شد، با اشاره به فرمان امام مبنی بر حفاظت سپاه از هواپیماها در سال 63، گفت: وقتی سپاه بخواهد وارد هر عرصه‌ای شود برای آن فرش قرمز پهن نمی‌کنند مخصوصا عرصه‌هایی که تنش‌زا هستند، در همان زمان مخالفت‌هایی شد و برخی نمی‌خواستند سپاه امنیت را ایجاد کند و ما با مخالفت‌های جدی روبرو شدیم. حتی برخی تهدید به اعتصاب کردند اما با تاکید مجدد امام (ره) سپاه در این عرصه حضور پیدا کرد.

وی افزود: بعد از پنجمین هواپیمارباها در تاریخ 16/6/63 سپاه وارد این عرصه شد و با ورود سپاه این هواپیماربایی‌ها متوقف که نشد بلکه تشدید شد و آنها به دنبال این بودند تا بگویند حتی با حضور سپاه هم این هواپیماربایی‌ها را ادامه می‌دهیم.

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه ادامه داد: تا سال 89 صد و 30 مورد هواپیماربایی داشتیم که در 26 مورد درگیری و در 13 مورد تیراندازی و منجر به کشتن مهاجمین شد.

کاظمی تصریح کرد: در سال 67 نخست‌وزیر وقت درخواست کرد که سپاه از فرودگاه‌ها برود اما درایت امام (ره) باعث شد ایشان مجددا فرمان خود را تکرار و بر حضور سپاه در فرودگاه‌ها تاکید کنند. حتی 3 وزیر به امام نامه نوشتند که امام (ره) پاسخ آنها را داد و اکنون نیز حضرت آقا از اقدامات سپاه حفاظت هواپیمایی اعلام رضایت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اکنون برخی کشورهای همسایه و حتی بزرگ جهان از ما درخواست کردند که آموزش‌هایمان را در این حوزه به آنها بدهیم.

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه افزود: در یکی از هواپیماربایی‌ها سرتیم هواپیمارباها یک خانم بود که آنها را هدایت می‌کرد و به هلاکت هم رسید لذا ما خواهرانی داریم که پاسدارند و توان بسیار بالایی دارند و از وجود آنها در شرایط مختلف بهره می‌بریم و دشمن شاید در برخی پروازها با خواهرانی مواجه باشد که در تیراندازی و تمرینات بدنی رتبه‌های بالایی دارند.

کاظمی با بیان اینکه دشمن دیگر به هواپیماربایی میلی ندارد، گفت: زیرا می‌دانند که موفق نخواهند بود. به همین دلیل به عرصه‌های دیگری مثل ترور دانشمندان هسته‌ای رفتند که با تلاش برادرانمان در آن حوزه هم سرکوب و منکوب شدند.

وی با اشاره به رضایت مسافران از سپاه حفاظت هواپیمایی گفت: تا تاریخ 30/9/93 پانزده میلیون و 139 هزار و 320 مسافر از فرودگاه‌های ما تردد کردند که اگر فقط نیم‌درصد آنها از عملکرد ما در فرودگاه ناراضی بودند رقم بسیار بالایی می‌شد.

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه ادامه داد: در سال جاری 3 نفر از پرسنل امنیت پرواز به شهادت رسیدند که یک فرد در جت‌فالکون تست رادار در جزیره کیش و 2 نفر هم در هواپیمای آنتونوف 140 در مهرآباد شهید شدند.

کاظمی با بیان اینکه از سال 89 به بعد هیچ هواپیماربایی نداشتیم‌،‌گفت:‌آخرین اقدام هواپیماربایی مربوط به سال 89 و پرواز به سمت سوریه بود.

وی با بیان اینکه اقدامات حفاظتی سپاه در فرودگاه‌ها یکپارچه است، اظهار داشت:‌البته استان‌هایی به عنوان استان‌های قرمز تعریف شده است که احتمال نفوذ افراد در آنها بیشتر است و ما نیز اقدامات بیشتری برای حفاظت از این فرودگاه‌ها انجام می‌دهیم.

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه خاطرنشان کرد: سپاه در حوزه حفاظت از هیچ جا الگو نگرفته بلکه بر اساس تهدید خودش را شکل داده است. ما امروز در سطح آکادمیک دوره‌های حفاظتی و امنیتی برگزار می‌کنیم و تا سطوح دکتری متون دانشگاهی تهیه کردیم و برخی از نیروهای امنیت پرواز ما مقطع دکتری را طی می‌کنند.

کاظمی با بیان اینکه اقدامات ما را سازمان‌های بین‌المللی رصد می‌کنند، گفت: ایکائو و آیوسا اقدامات ما را رصد می‌کنند تا ببیند مورد تائید است یا نه لذا دو بار از سوی ایکائو و دو بار از سوی آیوسا مورد بازرسی قرار گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: اخیرا سازمان LBA آلمان که کنترل هوایی این کشور را بر عهده دارد، اقداماتی را در هواپیماهای ما که به آنجا می‌رفتند انجام دادند و مواردی را در هواپیما مخفی کردند تا هوشیاری ماموران ما را بسنجند که در چندین مورد صورت گرفته برادران ما همه موارد را کشف کردند و نمره ممتاز گرفتیم.

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه تصریح کرد: برنامه ملی امنیت هوانوردی را تدوین کرده و برای شورای عالی امنیت ملی فرستادیم.این برنامه بهترین، جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه موجود است.

کاظمی با اشاره به اوضاع کشورهای منطقه گفت: نه داعش و نه گروه‌های دیگر هیچ کدام نتوانستند شکستی را در مجموعه‌های حفاظتی ما ایجاد کنند.

وی با اشاره به سرعت عمل ماموران سپاه حفاظت هواپیمایی گفت: تغییر حالت ماموران ما از صفر به 100 و حالت عملیاتی کمتر از یک دقیقه است که در این زمان با مهاجمین برخورد می‌شود.

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه در ادامه تصریح کرد: درسال 88 و زمان فتنه اقدامات علیه حفاظت هواپیمایی تشدید نشد اما ما منتظر بودیم که اگر دشمن خواست فتنه را در این عرصه گسترش دهد جلوی آن را بگیریم. خوشبختانه فتنه با درایت مقام معظم رهبری و 9 دی برچیده شد و اتفاقی در حوزه حفاظت شخصیت‌ها و حفاظت هواپیمایی نیفتاد البته ما آمادگی کامل داشتیم.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: رؤسای جمهور از هواپیماهای آشیانه که تحت حفاظت است استفاده می‌کنند ولی اگر از هواپیماهای مسافربری معمولی هم استفاده کنند به دلیل حفاظتی که صورت می‌گیرد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. بعضا رؤسای قوا نیز از این پروازها استفاده می‌کنند و تاکنون هیچ هواپیمای وزیر یا رئیس‌جمهور در کشور مورد حمله واقع نشده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    کارهای سپاه خیلی عجیبه انگار دارم خواب مبینم و ایران نیست اما خداییش راست میگن هم در موشکی و هم در خیلی کارها مثل این...
  • حسین ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    جزو دقیق ترین و پیشرفته ترین دستگاه‌های امنیتی در کشور هست. به جرات میشه گفت از سیستمهای حفاظت هواپیمایی در کشورهای غربی پیشرفته تر هست سپاه حفاظت ایران. همین هفته پیش بود که فرودگاه فرانکفورت مشکلات و ضعفهای امنیتی جدی را بعد از سالها کشف کرد.
  • هانیه ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 0
    از این اطلاعات بهره بردم. کسی اطلاعی نداره چجوری میشه عضو امنیت پرواز شد؟ میدونم سخت گیری زیاده وکلی مصاحبه و ازمون باید داشته باشه ولی خواهش میکنم اگه کسی اطلاعی در این زمینه داره با من در میان بذاره ممنون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس