فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) از اخطار و اقدام تاکتيکي اين قرارگاه براي برخورد با بيش از يکهزار و 600 پرواز متخلف در آسمان کشور در نه ماهه گذشته سال جاري خبر داد.

به گزارش مشرق، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) اعلام کرد که قرارگاه پدافند هوايي از ابتداي امسال تاکنون بيش از يکهزار و 600 مورد اخطار و اقدام تاکتيکي عليه پروازهاي متخلف داشته است.

وي گفت: 30 تا 40 درصد از اين اخطارها مربوط به هواپيماهاي مسافربري خارج شده از مسير هوايي مصوب بود که هدايت شدند تا از مسيرهاي حياتي و حساس ما عبور نکنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) افزود: حدود 60 درصد اين پروازها مربوط به هواپيماهاي شناسايي و يا جنگنده فرامنطقه اي بودند که قصد نزديک شدن داشتند اما به موقع به آنها هشدار داده شد.

امير اسماعيلي ضمن تاکيد بر اينکه شاهد تجاوز مرزي نبوديم، گفت: اگر نزديکي آنها به مرزهاي ايران بيش از حد مي شد، هواپيماهاي جنگي براي رويارويي با آنها بر مي خاستند و سامانه هاي موشکي نيز روشن مي شدند تا آنها را دور کنند.

وي با بيان اينکه به تازگي پرواز مشکوکي در سطح کشور مشاهده نشده، تصريح کرد: اگر در فضاي جمهوري اسلامي ايران پرواز مشکوکي را ببينيم، آن را ساقط خواهيم کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) ادامه داد: علاوه بر ساقط شدن هرگونه هواپيماي مشکوک بدون سرنشين، در صورت پرواز مشکوک هواپيماهاي مسافربري نيز آنها بلافاصله مجبور به فرود خواهند شد.

امير اسماعيلي، در کنار حفظ امنيت براي آسمان ايران، اولين اصل براي پدافند کشور را حفظ امنيت پروازهاي مسافربري عنوان کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس