به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





گمانه زنی از علامت انگشتان دست اسماعیل هنیه

اشاره های رمزی نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در مراسم سالگرد تاسیس این جنبش در حالی که دو انگشت خود را حلقه کرده و 3 انگشت دیگر را بازگذاشته بود، به طور گسترده از سوی کاربران اینترنتی در فضای مجازی منتشر شده و گمانه زنی های مختلفی در مورد آن ارائه شده است.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


افول"داعش"در شمال‌شرقی‌سوریه

نگاهی به نقشه میدانی و عملیاتی ارتش سوریه و کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای این کشور در حسکه و قامشلی نشان می‌دهد که گروهک تروریستی تکفیری «داعش» در ماه‌های اخیر بسیاری از مناطق تحت سیطره خود در این مناطق را از دست داده است.

جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از استان «حسکه»، در شمال شرقی سوریه تاکید می‌کند که قدرت و نفوذ گروهک تروریستی تکفیری «داعش» در مناطق مختلف این استان نه تنها افزایش نیافته و این گروهک تروریستی نتوانسته مواضع خود را حفظ کند، بلکه بسیاری از مناطق نفوذ و مواضع خود را از دست داده است.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


"وندی شرمن" برکنار شد

مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه با اکثریت آرا با انتصاب «تونی بلینکن» به عنوان قائم مقام جدید وزارت خارجه این کشور موافقت کرد تا قائم مقامی موقت «وندی شرمن» به پایان برسد.

مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه همانطور که انتظار می‌رفت، با انتصاب «تونی بلینکن» به عنوان قائم مقام وزارت خارجه آمریکا موافقت کرد.

هرچند سناتورهای جمهوری‌خواهان که تا پیش از آغاز به کار سنای جدید، در اقلیت هستند با انتصاب بلینکن مخالف بودند، اما وی نهایتا توانست 55 رأی مثبت را در برابر 38 رأی منفی به دست آورد.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پشت پرده هجوم ستارگان فوتبال به هند/
یک جزیره پشت یک شبه قاره/ نقش پنهان انگلیس در یک کشور آسیایی

لیگ فوتبال هند اگر تا یک دهه پیش سراسر از ضعف و مشکل بود، لااقل در چند سال گذشته با پشتوانه فوتبال انگلیس به یکی از مدل های در حال رشد و پیشرفت تبدیل شده؛ تا جایی که 10 اکتبر 2014 فیفا به جای کنفدراسیون آسیا پیش قدم شد و در مراسمی از مقامات هند به خاطر تلاش آنها برای رسیدن به حد استاندارد تشکر کرد.

البته این ویترین زیبایی بود که چند روز بعد از آن نیز پشت پرده‌اش روشن شد؛ هزینه‌ای که فوتبال هند برای برپایی مراسم کرده بود. در واقع، فیفا به مراسمی تشریفاتی دعوت شد تا در آن با دلایلی که برایش فراهم کرده بودند، از هند تقدیر به عمل بیاورد.

یک جزیره پشت سر یک شبه قاره

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
روایت عارف از مهم‌ترین مسأله کنونی اصلاح‌طلبان/ لنگ شدن چرخ تولید داخلی با واردات بی‌رویه/ دولت ساخت بهارستان را از مجلس گرفت

عارف: تحصن مجلس ششم اشتباه بود

محمدرضا عارف می‌گوید تحصن مجلس ششم تندروی بود.

عارف در مصاحبه با روزنامه اعتماد و در پاسخ این سؤال که آیا تحصن مجلس ششم یک اشتباه استراتژیک از سوی اصلاح‌طلبان بود، تندروی را تخطئه کرد و گفت: بله قطعاً باید جلوی چنین رویکرد و اتفاقاتی را بگیریم باید درون نظام و با ساز و کارهایی که درون نظام اندیشیده و طراحی شده عمل کنیم. من مطمئنم با بهره‌گیری از این رفتار در هیچ موردی به بن‌بست نمی‌رسیم.

وی درباره آسیب‌شناسی وضعیت اصلاح‌طلبان می‌گوید: من از رقیب گله نمی‌کنم مسئله اصلی تک‌روی‌های داخل جناح اصلاح‌طلب است و من بیشتر نگران آن هستم... مانیفست شفاف و جامعی برای اصلاحات ارائه نشده و این موضوع ضربه‌های مختلفی زده است... ما هیچ‌گاه شرایط مناسب برای تدوین مانیفست در بنیاد باران نداشته‌ایم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آب پاکی سردار کمالی روی دست کی‌روش

سردار موسی کمالی با اشاره به طرح خرید خدمت برای بازیکنانی که کارت پایان خدمت‌شان مشکل داشته است، گفت: در رابطه با فوتبالیست‌ها 2 بحث مطرح است؛ اول اینکه از میان اسامی 69 بازیکنی که کارت پایان خدمت‌شان جعلی بوده، تنها 4،5 نفر از آنها بالای 8 سال غیبت دارند و سایر بازیکنان شامل این طرح نمی‌شوند. ضمن اینکه این بازیکنان پرونده قضایی دارند و تا زمانی که به جرم آنها رسیدگی نشود، شامل این طرح نمی‌شوند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


محمدرضا باهنر:
حماسه ۹ دی درآمد کشور از فتنه ۸۸ بود/ می‌خواهند بر فتنه ۸۸ صلوات بفرستیم و فراموش کنیم/ خیانت برخی باید بازخوانی شود

دبیرکل جبهه پیروان معتقد است داستان فتنه از بعد از انتخابات آغاز شد که می‌خواستند شکست انتخاباتی خود را با یَسل‌کشی در خیابان‌ها جبران کنند که از آن زمان حادثه تغییر کرد اما ۹ دی معادله‌ها را برهم زد و درآمد کشور از فتنه ۸۸ شد.

روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل همند؛ این انسان‌ها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر برمی‌کشد و آن را مشخص میکند، متمایز میکند، متفاوت میکند و مثل یک پرچمى نگه میدارد تا راهنماى دیگران باشد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


معجزه حیرت انگیز یک شهید برای مادرش!

مادر در خواب پسر شهیدش را می‌بیند. پسر به او می‌گوید: توی بهشت جام خیلی خوبه. چی می‌خوای برات بفرستم؟

مادر می‌گوید:«چیزی نمی‌خوام؛ فقط جلسه قرآن که می‌رم، همه قرآن می‌خونن و من نمی‌تونم بخونم خجالت می‌کشم. می‌دونن من سواد ندارم، بهم می‌گن همون سوره توحید رو بخون.»

پسر می‌گوید:«نماز صبحت رو که خوندی قرآن رو بردار و بخون!»

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


انصاریان: چهار هزار زن بدکاره را توبه دادم

استادانصاریان:چهار هزار زن بدکاره را توبه دادماستاد برجسته حوزه علمیه گفت: با چهار هزار زن بدکاره مصاحبه کرده‌ام و با آنان روبرو شده‌ام. البته این کار را اغلب بدون لباس روحانیت انجام داده‌ام، از ترس اینکه اگر مرا ببینند، آبروی کل روحانیت می‌رود.

استادانصاریان:چهار هزار زن بدکاره را توبه دادمبه گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان در مسجد حظیره یزد با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی در کشور گفت: برای درمان این مسائل نباید منتظر ماند تا بیمار به سوی ما بیاید و از ما نسخه درمان دریافت کند، بلکه باید به دنبال بیمار بود و او را درمان کرد، چراکه او متوجه بیماری خود نیست و نمی‌داند چه باید بکند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نوبخت:
کسانی که قرارگاه خاتم سپاه را رقیب بخش خصوصی می‌دانند یا ناآگاهند یا مغرض/ قرارگاه با نجابت دولت را یاری می‌کند

محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 1394 به مجلس شورای اسلامی، گفت: در این لایحه بودجه عمرانی دولت بالغ بر 47700 میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به سال 1393 شانزده درصد رشد دارد.

وی افزود: دولت مصمم است در هر شرایطی حتی افت شدید قیمت نفت برای عمران و سازندگی کشور هزینه کند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


متن کامل پیشنهاد انبوه‌سازان به دولت

انبوه سازان در بسته پیشنهادی جدیدی به دولت که باعنوان تسریع برون رفت از رکود بخش مسکن و ساختمان ارایه کردند، موضوعات مختلفی از جمله لیزینگ مسکن، فروش اقساطی، پیش فروش و ... را مطرح کرده اند.

متن کامل بسته پیشنهادی انبوه سازان به دولت برای خروج بخش مسکن از رکود به شرح ذیل است:

"الف- راه انداری و فعال کردن پروژه‌های جدید مسکن و ساختمان

برای فعال سازی و تشویق انبوه سازان و سازندگان مسکن و ساختمان نیاز به تامین منابع مالی برای اجرای پروژه های ساختمانی است که این منابع می‌تواند از طریق اعطای تسهیلات بانکی و تاسیس صندوق‌های سرمایه گذاری کلان توسط بخش دولتی و یارانه های دولتی تحقق یابد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


چگونگی برخوردعبد‌الله با مفتی‌های وهابی

چگونگی برخوردعبد‌الله با مفتی‌های وهابیدر هفته های اخیر به موازات تحرکات گسترده عربستان در عرصه سیاست های منطقه ای که با یارگیری منطقه ای و برگزاری رزمایش های مکرر نظامی با کشورهای غربی و یا سفر پی درپی و رقابت گونه مقامات نسل دوم این کشور به آمریکا همراه است ، در عرصه داخلی نیز تحولاتی نسبتا چشمگیر روی داده است که از جمله آنها می توان به تغییرات گسترده در کابینه و تغییر 8 وزیر کابینه از جمله وزیر شئونات اسلامی اشاره کرد که تا پیش از این بر اساس ساخت تقسیم قدرت میان آل سعود و آل شیخ درحیطه و کنترل آل شیخ بود و به همین علت خلع ید آل شیخ از این وزارت  که 7 هزار مسجد و ائمه مسجد وهابی را تحت کنترل و نظارت دارد نمی تواند بی پاسخ بماند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نرخ اجاره‌بها در مركز پايتخت

قیمت آپارتمان‌هایی که به‌صورت مسکونی استفاده می‌شود مناسب‌تر از سایر مناطق است اما واحدهای کم‌متراژی که می‌تواند کاربری اداری داشته باشد معمولا بیش از میانگین منطقه برای اجاره گذاشته می‌شود.

اما دلیل قیمت مناسب اجاره این محلات چیست؟ سعیدی یکی از مشاوران املاک محدوده حافظ می‌گوید: معمولا در بازار اجاره واحدهای مسکونی هر منطقه از تهران، تعدادی مالک حضور دارند که اجاره‌بهای واحد استیجاری خود را به طور منصفانه تعیین می‌کنند یا اینکه بر سر نحوه پرداخت نرخ اجاره با مستاجر توافق می‌کنند. شواهد در بازار اجاره واحدهای مسکونی حاکی از این مساله است که برخی از واحدهای عرضه‌شده به بازار اگرچه از متراژ بالایی برخوردار هستند، اما نرخ اجاره آنها متناسب با اجاره بهاي واحدهای کوچک‌تر است.

نرخ اجاره‌بها در مركز پايتخت

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خاطرات زبیده واحدی/ 1
ماجرای همسری که زنش را به جبهه بدرقه کرد

خاطره زیر روایتی از رزمنده زبیده واحدی است.

شاید هنوز نقش حنا روی دستهایم بود، 15 روز بیشتر نگذشته بود که برگشتم سر کار. وقتی که برگشتم دیدم که همه آماده‌اند برای رفتن، دلم گرفت نکند جا بمانم. در همین فکرها بودم که یکی از دوستانم آمد پیش من و گفت: نامه تو هم اومده زبیده، اگه میخوای بیا داریم می‌ریم واسه کمک. خیلی خوشحال شدم. اما نگاهم به شوهرم گره خورد همان موقع بهش گفتم: بیا منو ببر خونه تا وسایلم رو جمع کنم. انتظار نداشت همچنین حرفی بزنم، این را از چشمهایش خواندم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس