کد خبر 371944
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰

یگان‌های ارتش سوریه در حالی همچنان به عملیات موفق و پیروزمند خود در شهر «حلب» با هدف تکمیل محاصره این شهر ادامه می‌دهند که در غوطه غربی دمشق، دیگر یگان‌های ارتش سوریه نبرد تپه‌ها در این منطقه را با شکست و ناکامی مواجه ساختند.

به گزارش مشرق، مهمترین تحولات میدانی سوریه در روز گذشته بدون تردید عقب نشینی تاکتیکی ارتش سوریه از 2 پایگاه نظامی «الحامدیه» و «وادی الضیف» واقع در ریف ادلب است، در حالی‌که در حلب، نیروهای ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در منطقه «حندرات» ادامه می‌دهند تا با سیطره بر آن محاصره بخش شرقی و جنوبی حلب را که تحت سیطره گروه‌های تروریستی است، تکمیل کنند.

تداوم پیروزی‌های استراتژیک ارتش در حلب

حلب: ادامه پیروزی‌های استراتژیک ارتش سوریه

از حلب گزارش می‌شود که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح در کوی «جمعیت الزهراء»، در غرب حلب در جریان است و نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها در بزرگراه «غازی عنتاب» و شهرک «حریتان» را به شدت گلوله باران کرده است، در حالی‌که محورهای «عقرب» و کوی «الراشدین» در غرب حلب و دو جبهه «المجبل» و «مناشر البریج» شاهد درگیری‌های پراکنده و محدود است.

اما مهمترین جبهه درگیری در حلب همچنان منطقه «الملاح» است که درگیری‌های شدیدی در مزارع آن در جریان است و همین موضوع گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره را واداشته تا عناصر خویش را از منطقه «جمعیه الجود» در شهرک «الزهراء» واقع در ریف شمالی حلب با هدف تحکیم خط دفاعی خود به سمت الملاح فرا بخواند.

در خصوص آزادسازی مناطق اخیر بدست نیروهای ارتش سوریه یک منبع میدانی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تصریح کرد: با توجه به موقعیت حساس و استراتژیک منطقه الملاح و حندرات که به اردوگاه آوارگان فلسطینی حندرات و از آنجا به مناطق هم مرز با ترکیه متصل می‌شود، سیطره ارتش سوریه بر این مناطق یکی از مهمترین پیروزی‌هایی است که ارتش سوریه موفق شده، آن را در حلب بدست آورد.

این منبع آگاه توضیح داد: منطه حندرات و مزارع اطراف آن علاوه بر مناطق مرزی ترکیه به بزرگراه استراتژیک «کاستلو» و میدان «المالیه» منتهی می‌شود که مهمترین خطوط امداد و کمک رسانی گروه‌های مسلح مستقر در بخش قدیمی شهر حلب است.

منبع مذکور تاکید کرد: آنچه این پیروزی را بسیار بزرگ و مهم جلوه می‌دهد، آن است که همزمان به عملیات ارتش سوریه در این منطقه «جبهه النصره» از هفته‌های گذشته عملیات گسترده‌ای را علیه دو شهرک شیعی نشین «نبل» و «الزهراء»، در ریف شمالی حلب با هدف جلب توجه ارتش سوریه و باز داشتن آن از ادامه عملیات‌هایش در حندرات آغاز کرده بود که با شکست کامل مواجه شد.

به این ترتیب بخش شرقی و جنوبی حلب در آستانه محاصره کامل از سوی ارتش سوریه است تا سناریو «حمص» در اینجا و علیه گروه‌های تروریستی مستقر در این شهر بار دیگر تکرار شود.

 

تداوم پیروزی‌های استراتژیک ارتش در حلب

حمص: کمین ارتش برای مقابله با نفوذ تروریست‌ها به الوعر

از ریف حماه گزارش شده که نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی مسلح اطراف دو مانع نظامی «الزلاقیات» و «الجبین» با یکدیگر درگیر شدند تا در حمص نیز نیروهای ارتش سوریه در یک کمین دقیق و حساب شده عناصر مسلحی را به دام بیاندازند که قصد نفوذ به کوی «الوعر» در غرب شهر حمص را داشتند. این تروریست‌ها در این کمین کشته و یا زخمی شدند.

 

تداوم پیروزی‌های استراتژیک ارتش در حلب

غوطه غربی دمشق به رنگ بنفش مشخص شده است

ریف دمشق: شکست نبرد تپه‌ها در غوطه غربی

در غوطه شرقی دمشق، منطقه «تل کردی» در نزدیکی شهر دوما شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌های مسلح بود تا به موازات آن نیروهای هوایی ارتش سوریه مواضع گروه‌های تروریستی در منطقه «جوبر» در دمشق را هدف قرار دهند.

این درحالی است که اطراف شهر «خان الشیح» در ریف غربی دمشق و شهرک «زملکا» و شهر «الکسوه» نیز شاهد درگیری‌های شدید نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح بود.

اما شهر «داریا» در ریف دمشق را به شهر تونل‌ها می‌شناسند، به گونه‌ای که روزی نیست که عناصر مسلح تونل جدیدی در این شهر احداث نکنند، یا تونل جدیدی توسط نیروهای ارتش سوریه کشف نشود، در این راستا نیروهای ارتش سوریه روز گذشته تونل بزرگی را در این شهر کشف کردند که گروه‌های تروریستی مسلح در بخش شمالی شهر آن را احداث کرده و از آن برای تردد و نقل و انتقال تسلیحات نظامی خویش استفاده می‌کردند که به فورا توسط ارتش سوریه منهدم شد، همچنین این نیروها مواضع گروه‌های مسلح اطراف مسجد «طه» را نیز منهدم کردند که از آنجا برای گلوله باران شهر دمشق استفاده می‌شد.

این درحالی است که گزارش‌های رسیده از غوطه غربی دمشق تاکید می‌کند که تلاش‌های گروه‌های تروریستی از جمله «ارتش آزاد» برای تصرف تپه‌های استراتژیک این منطقه از جمله «تل الکابوسیه» که بر شهرها و شهرک‌های غوطه غربی از جمله شهرک «خان الشیح» اشراف دارد و تحت کنترل ارتش سوریه است و بواسطه آن امکان تامین امنیت بزرگراه بین المللی «السلام» فراهم می‌شود، با شکست مواجه شده است.

این تپه‌ها که ارتش آزاد پافشاری بسیاری جهت تصرف آنها دارد، بر شهرک‌های مهمی در غوطه غربی دمشق مانند «دروشا» و «کوه المصنع» و شهر «الکسوه» و شهرک «الطیبه» اشراف دارد.

 

تداوم پیروزی‌های استراتژیک ارتش در حلب

درعا: درگیری النصره و شهدای یرموک

در استان درعا در جنوب سوریه، نیروی هوایی این کشور مواضع تروریست‌ها در شهر «الشیخ مسکین» و شهرک‌های «کحیل» و «الغاریه» و «ابطع» را هدف قرار داد تا در ادامه اختلافات و درگیری‌های گروه‌های تروریستی مسلح با یکدیگر و پس از تصرف مقر گروه تروریستی موسوم به «گردان شهدای یرموک» بدست جبهه النصره، تکفیری‌های النصره یکی از سرکردگان شهدای یرموک بنام «مصعب زیتونه» را ترور و 5 نفر از اعضای این گروهک را به اسارت بگیرند که موجب از سرگرفته شدن درگیری‌ها بین دو طرف در شهرک «سحم جولان» در ریف درعا شد.

درگیری‌های مسلحانه این دو گروه تروریستی اهالی شهرک سحم جولان را به ستوه آورده و موجب شد تا اهالی این منطقه در اعتراض به این درگیری‌ها و شرایط حاکم ایجاد شده راهپیمایی اعتراض‌آمیزی برگزار کنند و خواهان خروج گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح از شهرک خود شوند.

 

تداوم پیروزی‌های استراتژیک ارتش در حلب

دیر الزور: شکست کامل داعش در نبرد فرودگاه نظامی دیر الزور

در استان دیر الزور در شرق سوریه نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها در منطقه «حویجه صکر» و شهرک «المریعیه» را هدف قرار داد. در حالی‌که از فرودگاه نظامی دیر الزور گزارش می‌رسد که اوضاع در کنترل کامل ارتش سوریه است و داعش در حال حاضر از حملات خود علیه این فرودگاه پس از شکست‌های متوالی عقب نشینی کرده است.

یک منبع میدانی سوری در خصوص هدف داعش از گشودن جبهه فرودگاه نظامی دیر الزور و دلیل شکست در این نبرد را اینگونه توضیح می‌دهد: پس از تخریب پل «السیاسه» در شهر دیر الزور، منطقه «حویجه صکر» تنها گذرگاه استراتژیک داعش برای نقل و انتقال و تردد بین شهر دیر الزور و ریف آن بشمار می‌آمد، این درحالی است که این منطقه یکی از حیاتی‌ترین گذرگاه‌های مناطق شرقی سوریه نیز برای این گروه تروریستی تکفیری شمرده می‌شد، چون بواسطه آن داعش از ریف حسکه به مناطق مرزی عراق و شهرهای «البو کمال» و «المیادین» ارتباط می‌یافت و از دست دادن آن برای داعش بمعنای قطع راه‌های حیاتی ارتباطی و کمک رسانی به این گروه تروریستی و جدا کردن ریف دیر الزور از شهر دیر الزور و محاصره داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در این شهر است.

این منبع آگاه میدانی ادامه داد:‌ ارتش سوریه با درک این موضوع اولین ماموریت خود جهت مقابله با حملات داعش را تسلط بر منطقه حویجه صکر قرار داد و موفق شد، بیش از 80 درصد از این منطقه را تحت سیطره خود گیرد و همین پاشنه آشیل داعش در نبرد تصرف فرودگاه نظامی دیر الزور شد و داعش را واداشت با برجای گذاشتن صدها کشته و بیش از آن زخمی و فرار صدها نفر دیگر و اعدام 200 نفر از عناصرش به دلیل فرار از میدان نبرد فرودگاه نظامی دیر الزور عقب نشینی کند.

 تداوم پیروزی‌های استراتژیک ارتش در حلب

ریف ادلب: اذعان النصره به هلاکت 140 نفر از عناصرش در نبرد الحامدیه و وادی الضیف

اگرچه گروه تروریستی جبهه النصره با کمک سلاح‌های آمریکایی در اختیار و کمک گرفتن از 5 هزار تروریست مسلح 2 پایگاه نظامی «الحامدیه» و «وادی الضیف» در ریف جنوبی ادلب را تصرف کرد، اما این پیروزی چندان هم برای این گروه تکفیری آسان بدست نیامد، بنابر اذعان این گروه در جریان نبرد الحامدیه و وادی الضیف بیش از 140 نفر از عناصر تروریستی النصره کشته و صدها نفر زخمی شدند که در میان کشته‌ها چندین سرکرده میدانی این گروه نیز مشاهده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به «ابو محمود الحموی»، «ابو بکر المغربی» دارای تابعیت مغرب و «مبارک الرشیدی» سعودی اشاره کرد.

از نیروهای مدافع داخل این 2 پایگاه نیز خبر می‌رسد که صدها نفر از آنها شب گذشته به همراه 12 دستگاه تانک و تعدادی نفربر و خودرو از شهرک «معرحطاط» به سمت شهر «مورک» عقب نشینی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس