کد خبر 371926
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

وزیر دفاع گفت: گفت: امروز دانشگاه صنعتی مالک اشتر بعنوان قطب اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی نقش منحصر بفردی را در بومی سازی صنایع دفاعی کشور دارد.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، همزمان با 25 آذر روز پژوهش، جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی مالک اشتر با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با معرفی دو دستاورد برتر سال 1393 این دانشگاه، شامل کسب دانش فنی و ساخت تجهیزات تولید پیش آغشته های نظامی و سایت فضای باز اندازه گیری سطح مقطع راداری برگزار شد.

 سردار دهقان در مراسم افتتاح این دو دستاورد مهم دفاعی، فعالیت های پژوهش محور و تحقیقاتی را از راهبردهای اصلی صنایع دفاعی وابسته به وزارت دفاع ذکر کرد و گفت: امروز دانشگاه صنعتی مالک اشتر بعنوان قطب اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی نقش منحصر بفردی را در بومی سازی صنایع دفاعی کشور دارد.

وزیر دفاع با اشاره به دو دستاورد جدید دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع گفت: ساخت پیش آغشته های مورد نیاز در صنایع هوافضا مثل بدنه موشک ها و ملخ بالگرد و سایت فضای باز اندازه گیری سطح مقطع راداری که اهداف مهمی را در حوزه پدافند هوایی محقق ساخته است، گام بلندی در تامین زیر ساخت های مورد نیاز در حوزه های هوافضا و پدافند هوایی به شمار می رود.

سردار دهقان در تشریح خط تولید نیمه صنعتی پیش آغشته های نظامی گفت: به طور کلی پیش آغشته ها شامل پارچه های بافته شده یک جهته، دو جهته و سه جهته و یا بافته نشده از الیاف شیشه، کربن و کولار هستند که از قبل به رزین حاوی سیستم پخت و دیگر اجزای مورد نیاز، آغشته شده اند که علاوه بر صنایع هوافضا در صنایع ساخت توربین بادی و مخازن تحت فشار نیز کاربرد دارند.

وزیر دفاع، دورریزکمترمواد، تمیزی و سهولت استفاده از آن، افزایش سرعت و دقت فرایند ساخت و همگونی کیفیت محصول و تولید محصولات با خواص فیزیکی، مکانیکی و دینامیکی مطلوب با قیمت تمام شده پایین را از مزیت های محصولات این خط تولیدی ذکر کرد.

وی همچنین در خصوص سایت فضای باز اندازه گیری سطح مقطع راداری گفت: با طراحی و ساخت این سایت قادر خواهیم بود به اهدافی همچون طراحی و ساخت ادوات، و سامانه های رادار گریز پیشرفته، اندازه گیری سطح مقطع راداری باز سامانه های موجود در میدان دور هوایی، موشکی، زمینی و دریایی به صورت دینامیکی و پالسی، استخراج تصویر راداری اهداف و تعیین اثر شرایط محیطی مثل باد، باران، مه و امواج دریایی میزان سطح مقطع راداری را پوشش دهیم.

وزیر دفاع با قدر دانی از فعالیت های علمی - پژوهشی و تحقیقاتی اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر بر گسترش و تعمیق همه جانبه این روند تاکید کرد و افزود: این دانشگاه می تواند با سرمایه های ارزشمندی که در اختیار دارد نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و بی اثر ساختن تحریم ها با تکیه بر توانمندی های بومی داشته باشد.

گفتنی است در پایان این جشنواره از واحد دانشگاهی برتر، نشریات برتر، پروژه پژوهشی برتر، نخبه وظیفه برتر پژوهشی، مدیر برتر پژوهشی و دانشجوی برتر پژوهشی با اهدا لوح سپاس از سوی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس