به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





اسامی جان باختگان تصادف زائران ایرانی و افغانی در عراق

 هویت هشت زائر کشته شده در تصادف زائران ایرانی و افغانی در  ۲۵ کیلومتری مهران در عراق اعلام شد.

فاطمه امامی، حسین نوری از تبریز، حسین جعفرمنش از تبریز، ناصر فراقی، علی رشیدی از کرج، محمد بابا‌صبا، سید محمد باباصبا و ابراهیم سعادت از تهران اسمی جان باختگان تصادف زوار ایرانی و افغانی در خاک عراق و ۱۵ کیلومتری مهران بوده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


داعش ۴ مرد را گردن زد

گروه تکفیری داعش با برداشت غلط از اسلام و قوانین شرعی، همچنان به جنایت‌های خود علیه مردم این کشور ادامه می‌دهد.

مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که عناصر داعش ۶ مرد و یک زن سوری را در مرکز و شمال سوریه اعدام کردند.

این مرکز روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پلیس گروه داعش ۴ مرد را در حومه حمص در مرکز سوریه به اتهام «اهانت به ذات الهی» گردن زد.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شجاعت نوجوان12ساله برابرداعش

تعدادی از عناصر داعش در حال تعریف و تمجید از آنچه که پیروزی های خود می خواندند بودند که این نوجوان سخن آنان را قطع کرد و با شجاعت خاصی آنان را مشتی قاتل و خوک خواند.منابع  محلی با بیان این که شجاعت این نوجوان و صراحت و شیوایی کلامش سبب شگفتی شاهدان شده بود، افزودند: این نوجوان خطاب به داعشی های مسلح گفت: شما کشور را ویران کردید، عرب را نابود کردید، هر کسی راکه با شما مخالفت کرد، کشتید، شما همانند خوک هستید، چه کسانی غیر از شما مساجد را ویران می کنند، جوانان را می کشند، زنان را می فروشند، اموال مردم را غارت، خانواده ها را آواره و شبانه روز مردم را تهدید می کنند؟»

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شهادت خلبان عراقی در سامراء

گروه تروریستی داعش یک بالگرد نظامی ارتش عراق را در آسمان سامراء هدف قرار داد که منجر به شهادت سرهنگ «صباح العيدانی» و یک تن دیگر از همراهان وی به شهادت رسیدند.

تکفیری‌های داعش در این حمله از راکت‌انداز دستی برای هدف قرار دادن بالگرد استفاده کردند. این نوع بالگرد نظامی ایرباس برای حمل و نقل، شناسایی و عملیات رزمی استفاده می‌شود.

یک مقام بلند پایه وزارت دفاع عراق که نامش اعلام نشده گفت: عناصر داعش در نزدیکی شهر سامراء با شلیک یک موشک آر پی جی به سوی بالگرد آن را سرنگون کردند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


هارون: رافضی بودم ولی الان مسلمانم!

شیخ «هارون مونس» روحانی خودخوانده ایرانی تبار که پلیس استرالیا وی را به عنوان فرد گروگانگیر سیدنی معرفی کرد، حدود یک ماه گذشته درباره بیعت با داعش بیانیه‌ای در سایت رسمی خود منتشر کرده بود.

وی در این بیانیه با استناد به آیه «أطیعوا لله و أطیعوا الرسول و أولی الأمر منکم» خلیفه خودخوانده گروهک تکفیری داعش را امام زمان خود خواند و با او اعلام بیعت کرد.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
دوستی خاله خرسه برخی وابستگان هاشمی/ ظهور مسئله ساز فرانسه در مذاكرات هسته‌اي/ روایت رسانه‌ وابسته به سیا از گردهمایی میلیونی شیعیان در اربعین

به یکی از وابستگان آقای هاشمی گفتم دوستی شما با ایشان «دوستی خاله‌خرسه است».معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مصاحبه با رجانیوز درباره علت عدم حضور آقای هاشمی در نماز جمعه گفت: مردم محور نماز جمعه هستند. آقای هاشمی آن زمانی که متناسب با خواستگاه توده مردم و به ویژه مردم انقلابی ظاهر می‌شد، هم خطبه‌هایشان مورد پسند عامه بود و هم خود ایشان مورد اقبال بود. اما آیا امروز مردم انقلابی و نمازگزار و به عبارتی نماز جمعه‌ای ایشان را می‌پسندند؟ امام جمعه امام جماعت عظیمی است و زمانی که جماعتی نباشد امامت هم معنا ندارد. پس اصل مردم هستند، قاطبه نمازگزاران تهران نوع نگرش‌های آقای هاشمی را نمی‌پسندند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جزئیات جدید از سوابق گروگانگیر سیدنی

 بامداد دوشنبه یک خبر بلافاصله پس از انتشار، در صدر رسانه‌های جهان قرار گرفت؛ گروگان‌گیری در مهمترین منطقه «سیدنی» استرالیا.

یک مهاجم ناشناس با ورود به فروشگاهی که به واسطه نزدیکی به مراکز تجاری، سیاسی و رسانه‌ای شهر طبیعتا محلی ایده‌آل برای جلب توجه بود، نزدیک به بیست نفر را به گروگان گرفت.

این گروگان‌گیری مشخصه مهم دیگری هم داشت؛ فرد مهاجم گروگان‌ها را مجبور کرده بود پرچمی مشابه پرچم گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و عراق را به دوربین‌های زوم بر محل حادثه، نشان دهند.

جزئیات جدید از سوابق گروگانگیر سیدنی

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آنچه در برنامه "90" گذشت؟
چاقوکشی و شکستن دندان در زمین چمن/ کارت زرد یک مالک به 20:30

برنامه نود این هفته از ساعت 22:40 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر را مورد بررسی قرار داد. این برنامه به علت تعطیلی 50 روزه لیگ برتر تا حدود 40 روز پخش نخواهد شد.

فردوسی پور هم در ابتدا و اواسط برنامه‌اش اعلام کرد که نود به خاطر تعطیلات لیگ در هفته‌های آینده پخش نخواهد شد و مردم و بعضی‌ها می‌توانند از دست او راحت باشند! او همچنین تاکید کرد که گزارشگر اختصاصی این برنامه، گزارش‌هایش را از جام ملتهای استرالیا ارسال می‌کند و این گزارش‌ها از سایت برنامه قابل دسترسی است.



برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دستور روحانی برای آغاز یک "شیب ملایم" متفاوت

چند ماه قبل که بانک‌های دولتی و خصوصی با مجوز بانک مرکزی نرخ سود بانکی را تغییر دادند استدلالشان این بود که نرخ سود باید متناسب با تورم باشد و همین شد که رسماً اجازه گرفتند نرخ ها را تغییر دهند هرچند که قبل از آن بی اجازه دستی در نرخ ها برده بودند.

با همین استدلال نرخ سود سپرده های بانکی ۲۲ درصد و سود تسهیلات غیر مشارکتی نیز حداکثر ۲۲ درصد تعیین شد اما بعد از گذشت چند ماه از این تغییر نرخ، روایت رسمی دستگاه‌های مربوطه از جمله بانک مرکزی و مرکز آمار حکایت از کاهش نرخ تورم داشت و دارد و همین باعث تشدید زمزمه تغییر مجدد نرخ سود شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


رودباریان آماده بازگشت به پرسپولیس

حسن رودباریان در خصوص پیشنهادی که از پرسپولیس دریافت کرده، اظهار داشت: با من تماس گرفتند و پیشنهاد پیوستن به پرسپولیس را مطرح کردند و من هم از این پیشنهاد استقبال کردم. البته به من گفتند وضعیت مدیریت باشگاه پرسپولیس به شکلی است که باید چند روزی صبر کنم تا وضعیتم مشخص شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازیکن آزاد هستم و هیچ مشکلی برای بازگشت به پرسپولیس ندارم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شهید عبدالحسین کیانی؛
جوانمرد‌ترین قصاب

اگر نیت کردید پس از شنیدن خصوصیات قصابی که از شیوه کسب و کارش خواهم ‏گفت، بروید ‏و از نزدیک ببینیدش و یا از او گوشت بخرید، مجبورید بی‌خیال ماجرا ‏شوید. باید بروید گلزار ‏شهیدآباد دزفول و در قطعه دوم گلزار و در سومین ردیف عشق، ‏دنبال مزاری بگردید که روی ‏آن حک شده است: «شهید عبدالحسین کیانی» و سپس ‏چشم بدوزید به قاب عکسی که با وقار و ‏جذبه‌ای خاص به شما لبخند می‌زند. ‏‎

جوانمرد‌ترین قصاب+تصاویر

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خودروهای داعش با پلاک سعودی در عراق

سی ان ان نوشت: یک نوار ویدیویی پیشروی ارتش عراق را در اردوگاه های داعش در این کشور نشان می دهد.

وزارت دفاع عراق در فیلم منتشر شده آورده است: در ادامه پیروزی نیروهای قهرمان عراقی در سامرا، نیروهای فرماندهی سامرا با همکاری پلیس فدرال و یگان های مهندسی نظامی در کنار نیروی هوایی روز دوشنبه تعداد زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حادثه خونین در سفر وزیر بهداشت به کردستان

صبح امروز کاروان هیئت همراه وزیر بهداشت در دومین روز از سفر خود به کردستان، سنندج را به سوی شهرستان‌های شمالی کردستان ترک کرد.

دقایقی پس از خروج این کاروان از سنندج و در نزدیکی شهرستان دیواندره سانحه رانندگی برای یکی از ماشین‌های همراه وزیر اتفاق افتاد.

در جریان این حادثه رانندگی یک نفر در محل وقوع تصادف جان خود را از دست داد و پنج نفر دیگر به دلیل وخامت اوضاع به بیمارستان دیواندره منتقل شدند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نخست‌وزیراسترالیا:گروگان‌گیر دارای بی‌ثباتی روانی بود

نخست‌وزیراسترالیا:گروگان‌گیر دارای بی‌ثباتی روانی بود«تونی ابوت» نخست‌وزیر استرالیا روز دوشنبه ساعاتی پس از پایان بحران گروگان‌گیری در شهر «سیدنی»، عامل این حادثه را فردی «شناخته‌شده» و دارای سوابق «بی‌ثباتی روانی» و «افراط‌گرایی» توصیف کرد.

روز دوشنبه فردی به نام «من هارون مونس» با ورود به کافه‌ای در منطقه «مارتین پلیس» (Martin Place) مرکز تجاری، سیاسی و اداری شهر سیدنی، حدود 20 نفر را به گروگان گرفت.

این حادثه بعد 16 ساعت، با مرگ سه نفر از جمله عامل گروگان‌گیری و مجروحیت تن به پایان رسید. سوابق هارون مونس و همچنین استفاده وی از پرچم گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و عراق، موجب شد تا عامل این حادثه تفکرات افراطی گروگان‌گیر اعلام شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    حادثه و حادثه و فقط حادثه عشق مشرقی ها شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس