هفدهین «شب شاعر» سازمان هنری رسانه‌ای اوج میزبان دکتر اسماعیل امینی خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، هفدهمین مراسم «شب شاعر» با حضور جمعی از شعرا و علاقه‎‌مندان از جمله مشفق کاشانی، دکتر محمدرضا سنگری، حسین اسرافیلیفاضل نظری، علی‌محمد مودب محمدرضا سهرابی‌نژاد، ، شهرام شکیبا، افشین علا، مصطفی محدثی خراسانی و جمعی از علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی به تجلیل از دکتر اسماعیل امینی خواهد پرداخت.

امروز، هفدهمین «شب شاعر» به اسماعیل امینی می‌رسد

اسماعیل امینی، متولد دی‌ماه 1342 تهران است. وی از دوران کودکی به سبب جو خانوادگی خود در محیطی علاقه‌مند به شعر و ادبیات پرورش یافت. در هنرستان به تحصیل رشته برق صنعتی روی آورد اما در کنار آن علایق ادبی و شعری خود را نیز پیگیری می‌کرد. او در انجمن‌های ادبی حضوری فعال داشت. فعالیت‌ مطبوعاتی در برخی نشریات کشور از جمله گل آقا، روزنامه جام جم، اطلاعات و همشهری در دو حوزه نظم و نثر ادبی از دیگر فعالیت‌های امینی محسوب می‌شود.

امینی از اواسط دهه 70 با تحصیل در رشته ادبیات به طور آکادمیک وارد حوزه شعر و ادبیات شد. وی هم‌اکنون مشغول گذراندن دوره دکترای خود در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه قم است و تاکنون در دوران تحصیل در مقاطع قبلی خود از محضر بزرگانی چون دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی و دکتر قیصر امین‌پور نیز استفاده کرده است.

امینی علاوه بر شعر در دو حوزه نقد و طنز نیز تخصص و ورود داشته است. کتاب‌های «لبخند غیرمجاز»، «لبخند سعدی»(پژوهشی درباره طنز در غزل‌های سعدی)، «گزیده شعر طنز»(از روزگار رودکی تا روزگار خودمان)، «طنز در مثنوی معنوی»(خندمین‌تر افسانه) و «جلسه شعر»(مباحث آموزشی) از جمله آثار منتشرشده اسماعیل امینی هستند.

لازم به ذکر است هفدهمین مراسم «شب شاعر»، ساعت 15 سه‌شنبه 25 آذرماه در محل نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به نشانی خیابان آیت‌‌الله طالقانی، بین میدان فلسطین و خیابان ولی‌عصر، خیابان برادران شهید مظفر شمالی، شماره 98 مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس