به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





چاپ جزوه داعش درباره زنان اسیر

گروه داعش با انتشار جزوه هایی، مجوز تجاوز جنسی به زنان و دختران کودکان اسیر را صادر کرد.

در این جزوه ها که با چاپ رنگی توسط شبه نظامیان داعش منتشر شده، تاکید شده است که رابطه جنسی با 'زنان کافر' و حتی 'دختران نابالغِ آنان' آزاد است.

این جزوه ها چندی پیش روی تارنمای رسمی داعش نیز منتشر شده بود.

پیشتر منابع موثق از اسارت، بردگی و تجاوز به زنان ایزدی توسط اعضای گروه تروریستی داعش خبر داده بودند.

چاپ جزوه داعش درباره رابطه جنسی+عکس

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شکست اتلتیکو در حضور یار ایرانی‌اش

تیم فوتبال اتلتیکومادرید در هفته پانزدهم لیگای اسپانیا و در رده جوانان روز شنبه به مصاف تیم صدرنشین ختافه رفت که در این دیدار با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.

در این دیدار سعید عزت‌اللهی، هافبک ایرانی تیم اتلتیکومادرید از دقیقه 75 وارد میدان شد اما نتوانست مانع شکست تیمش شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


رسانه های آلمانی چگونه از یک آمر به معروف دفاع کردند؟!

«توگسی آلبایراک» صدای گریه و فریاد و درخواست کمک را از دستشویی رستوران‌های زنجیره‌ای «مک دونالدز» در شهر فرانکفورت آلمان می‌شنود، دو دختر مورد تجاوز جنسی تعدادی جوان مست قرار گرفته‌اند.

«آلبایراک» که قصد کمک به آنها را دارد توسط ضارب به شدت به زمین پرتاب شده و به کما می‌رود.

پزشکان به پدر و مادر «توگسی آلبایراک» می‌گویند که دختر دانشجوی 23 ساله‌شان دیگر هرگز هوشیاری‌اش را به دست نمی‌آورد و به زندگی باز نمی‌گردد. او پس از ضربه مغزی شدید دچار حیات نباتی شده است، والدین او تصمیم می‌گیرند دستگاه‌هایی که برای حیات دخترشان به او متصل بوده را در روز تولد 23 سالگی‌اش خاموش کنند.

حادثه تاهمین جا پایان می‌پذیرد اما آنچه بیش از این حادثه عبرت‌آموز است واکنش‌های بعد از آن است:

صدها تن به خاطر ادای احترام برای فداکاری دختر جوان در شهر برلین تجمع کردند تا یاد و خاطره او را زنده نگه دارند. آنها یک عریضه بلندبالا تهیه کرده و از دولت آلمان برای «توگسی آلبایراک» درخواست نشان «افتخار ملی» نمودند. جالب است بدانید که بیشتر از 100 هزار نفر این عریضه را امضا کردند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خیابان‌های مملو از آدم نیویورک

ده‌ها هزار نفر از شهرهای بزرگ آمریکا از جمله واشنگتن، نیویورک و سانفرانسیسکو در اعتراض به خشونت پلیس این کشور دست به تظاهرات زدند.

خبرگزاری اسپوت‌نیک روسیه در گزارشی با اشاره به اینکه در نیویورک در منهتن و در مقابل مرکز پلیس این شهر دست به تظاهرات شدند، تاکید کرد که بین 30 تا 50 هزار معرتض در خیابان‌های شهر نیویورک حضور دارند.

موج جدید اعترضات ضد نژادپرستی در آمریکا پس از آن آغاز شد که دادگاهی در نیوریورک پلیس قاتل اریک‌گارنر دستفروش سیاه پوست را تبرئه کرد.

خیابان های نیویورک مملو از آدم است

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آزادی 37زندانی ایرانی در ترکمنستان

سفیر ایران در عشق‌آباد از دستور رئیس جمهور ترکمنستان برای آزادی 37 نفر از زندانیان ایرانی که در زندان‌های این کشور به سر می‌برند، خبر داد.

«سید محمد موسی هاشمی گلپایگانی» سفیر ایران در ترکمنستان ضمن اعلام خبر آزادی زندانیان ایرانی در خاک ترکمنستان گفت: زندانیان ایرانی هم‏‌اکنون به عشق‌آباد منتقل شده‌‏اند و تا یکی 2 روز آینده پس از انجام تشریفات اداری برای عزیمت به کشورمان راهی مرز خواهند شد.

وی تصریح کرد: سفارت ایران در عشق‏‌آباد هم‏‌اکنون به صورت فعال پیگیر انجام امور آزادی آنان است و امیدواریم ظرف چند ساعت آینده این افراد را تحویل خانواده‌هایشان دهیم.

سفیر کشورمان افزود: رئیس جمهور ترکمنستان عفو زندانیان ایرانی را به مناسبت نوزدهمین سالگرد جشن بیطرفی ترکمنستان انجام داد و امیدواریم که در مناسبت‌های آتی نیز، زندانیان ایرانی بیشتری از زندان‌های ترکمنستان آزاد شوند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


از ترس تونل‌های مقاومت؛
تل‌آویو "شهر تونل" ساخت

رژیم صهیونیستی به تازگی برای آموزش کامل نظامیان خود به چگونگی رویارویی با تونل‌های مقاومت، اقدام به ساخت تونل‌هایی در یک پایگاه نظامی خود کرده است.

کانال 2 رژیم صهیونیستی شنبه (دیروز) اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در یک پایگاه نظامی خود در جنوب سرزمین‌ اشغالی فلسطین منطقه‌ای تحت عنوان «شهر تونل‌ها» ساخته است تا نظامیان خود را در آن اموزش دهد چگونه با تونل‌های مقاومت در نوار غزه روبرو شوند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی پیشتر نیز روشی مشابه همین تونل‌ها در پایگاه «یاکیم» در شمال فلسطین اشغالی ساخته بوده است اما منطقه آموزشی جدید در پایگاه «نحال» در جنوب برپا شده است.

تونل‌های جدید کاملا بر اساس شرایط و روش تونل‌های غزه بنا شده است به نحوی که نظامیان صهیونیستی احساس کنند در عمق بسیار پایین زمین هستند با اینگه تونل‌های مذکور بر روی زمین ساخته شده است.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/9/23/823085_285.jpg

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
حماسه یک و نیم میلیونی ایرانیان در شاهراه کربلا/چرا عملیات روانی علیه منتقدان تبدیل به اولویت دولت شده است؟!/الحیات: داعش فردای اربعین منتظر قدرت‌نمایی متحدان ایران باشد

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.


*وطن امروز

ارتش 20 میلیونی

اربعین حسینی به سیاق 1375 سال گذشته معجزه آفرید و شور حسینی، جهانی‌ترین و بزرگ‌ترین اجتماع بشری را تنها در چند کیلومتری بزرگ‌ترین میادین جنگی حال حاضر جهان (علیه جنایتکاران داعشی دست‌پرورده آمریکا و متحدانش) پدید آورد. اگرچه رسانه‌های زنجیره‌ای غربی در اقدامی کاملا از پیش برنامه‌ریزی شده بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان اسلام در سال 1436 هجری قمری را که عظیم‌ترین گردهمایی سال 2014 نیز محسوب می‌شد در لحظه وقوع بایکوت کردند اما ابعاد این رویداد همانند دیگر سوگواره‌های اربعین طی چند سال  گذشته آنقدر بزرگ بود که بی‌شک ظرف روزهای آتی جهان سلطه را وادار به اعترافی دیگر خواهد کرد.  مقامات استان کربلا دیروز اعلام کردند، تعداد زائران عراقی و خارجی که وارد کربلا شده‌اند، تا روز شنبه(اربعین) به بیش از 20 میلیون نفر رسیده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قدرت نمایی شیعیان در اربعین

مراسم اربعین حسینی -علیه‌السلام- امسال با حضور بیش از 20 میلیون زائر از داخل و خارج عراق در کربلای معلی در فضایی امن برگزار شد. مراسم عزاداری اربعین در کربلا بزرگ‌ترین تجمع بشری است که بعد از سقوط رژیم سابق عراق، هر ساله، باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود.

مردم عراق و خارج آن، از 10 تا 12 روز قبل از اربعین حرکت پیاده به سوی کربلا را از نقاط مختلف آغاز کردند. از آنجا که 700 هتل و مسافرخانه کربلا گنجایش میلیون‌ها زائر را ندارد، مردم عزادار سطح کوچه‌ها، گذرها و خیابان‌های کربلا را با چادرهای خود پوشاندند و بسیاری نیز میهمان منازل مردم کربلا شدند.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قیمت آپارتمان‌ نوساز در تهران

معاملات مسکن در حال حاضر یکی از باثبات‌ترین شرایط را در مقایسه با زمان‌ مشابه سال‌های گذشته تجربه می‌کند. این را بسیاری از مشاوران املاک می‌گویند و به خریداران مسکن پیشنهاد می‌کنند فرصت را برای خرید از دست ندهند.

 یکی از فعالان بازار مسکن در محدوده غرب تهران می‌گوید: اگر چه قیمت مسکن در ۶ ماه اول سال ۹۳، در برخی ماه‌ها چند درصد افزایش داشت، اما در ماه‌های بعد به همان نسبت کاهش یافت و در مجموع می‌توان گفت، متغیرهای بازار مسکن طی سال‌های اخیر هیچ‌گاه به اندازه امسال به هم نزدیک نبوده و بازار مسکن تا این حد ثبات نداشته است.

قیمت آپارتمان‌های نوساز در تهران +جدول

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


احتمال کشف یک پارس‌جنوبی جدید درایران

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به شناسایی یک ذخیره عظیم گاز طبیعی در جنوب کشور، اعلام کرد: حفاری چاه‌های اکتشافی به منظور تخمین دقیق حجم این سازند جدید گازی آغاز شده است.

سقوط آزاد قیمت طلای سیاه هر چند منافع اکثر کشورهای نفت‌خیز جهان را با تهدید روبرو می‌کند اما افت قیمت نفت در بلند مدت دستاوردهایی برای صادرکنندگان بزرگ این کالای استراتژیک به ارمغان می آورد.

با کاهش قیمت جهانی نفت به سطوح پائین‌تر از بشکه‌ای 60 دلار، عملا فرآیند اکتشاف، توسعه، استخراج نفت از میادین جدید و به ویژه میادینی که در آب‌های عمیق قرار گرفته و یا تولید از ذخایر نامتعارف نفت و گاز همچون چند سال گذشته توجیه اقتصادی ندارد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


موضوعی که شاید سیاسی را ابقا کند

مدیرعامل پرسپولیس در بازداشت به سر می برد ولی این مساله هیچ سابقه یا پیشینه ای را برایش نمی سازد.

حمید سیاسی با شکایت شرکت بهنام پیشروی کیش بازداشت شد و حالا در زندان اوین به سر می برد. همین امر سبب شد تا برخی از رسانه ها اعلام کنند به علت حضور سیاسی در زندان و ساخته شدن سابقه زندان، او دیگر نمی تواند مدیرعامل باشگاه پرسپولیس باشد زیرا یکی از شروط مهم در مورد ادامه همکاری در پرسپولیس، عدم سوسابقه و سوپیشینه است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شریعتمداری در دانشگاه تهران از «فتنه» می‌‌گوید

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نشست «1811 روز مطالبه» با سخنرانی حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره فتنه 88 برگزار می‌شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با گذشت 1811 روز از مطالبه مردم درباره فتنه‌گران، نشستی با موضوع و «1811 روز مطالبه » را با سخنرانی حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان برگزار می‌کند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


گزارش ویژه؛
سازمان‌ اطلاعات و امنیت ترکیه؛ دولت در سایه

از دولت در سایه ترکیه چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید که در سایه اقدامات سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه شاهد حوادث امروز عراق و سوریه هستیم؟ آیا می‌توان این سازمان را همانند گشتاپوی هیتلر دانست؟ آیا سازمان MIT‌ معمار "امپراتوری عثمانی نوین" است؟ با گزارش مشرق درباره سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه همراه باشید.

"میت" ( Milli İstihbarat Teşkilatı) سازمان امنیت داخلی و برون مرزی ترکیه است و دیگر سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه شامل اسامی ذیل، تحت نظر آن قرار دارند. لذا لزومی به معرفی آنها دیده نشده و تمرکز کامل گزارش جاری بر این سازمان قرار می‌گیرد.

سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه///در حال انجام///

• - اداره دوم ارتش (نظامی و برون مرزی)
• - اطلاعات و عملیات ژاندارمری (داخلی - مرزی)
• - اطلاعات و عملیات پلیس (داخلی)
• - اطلاعات نخست وزیری (داخلی)
• - اطلاعات ریاست جمهوری (داخلی 2)

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


احمد خرم:
فاصله دولت روحانی با مردم زیاد است/ مدیران میانی روحانی با احمدی‌نژاد هماهنگ هستند/ اغلب تصمیم‌گیری‌ها روحانی در اتاق بسته شکل می‌گیرد

فاصله دولت روحانی با مردم زیاد شده است/ مدیران میانی روحانی با احمدی‌نژاد هماهنگ هستند/ اغلب تصمیم‌گیری‌ها روحانی در اتاق بسته شکل می‌گیرداحمد خرم وزیر راه و شهرسازی دولت اصلاحات که فرودگاه امام خمینی (ره) با تمام نواقصش، یکی از میراث‌های او به شمار می‌آید، در گفتگو با روزنامه حامی هاشمی رفسنجانی درباره دولت یازدهم می‌گوید:

- معتقدم یکی از اشتباهات دولت آقای روحانی این بود که قبل از اینکه بر اوضاع مدیریتی کشور مسلط شود یک برنامه صد روزه ارائه کرد و عنوان کرد که پس از این صد روز وضعیت کشور به‌خصوص درمساله معیشت مردم بهتر خواهد شد. دولت‌ها معمولا برنامه بلندمدت چهارساله یا میان‌مدت ارائه می‌کنند. به هر حال برنامه صد روزه آقای روحانی به صورت کامل اجرا نشد و آقای روحانی به دستاوردهایی که مدنظر داشت دست پیدا نکرد و این مساله تأثیرمنفی خود را بر ادامه حرکت دولت برجای گذاشت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    خرم،وزیر راه دولت اصلاحات: فاصله دولت روحانی بامردم زیاد شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس