کد خبر 370884
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳

وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای از خنثی سازی طرح تروریستی علیه زائران اربعین حسینی(ع) در کربلا خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع عراق اعلام کرد: نیروهای اطلاعاتی اطلاعات نظامی وابسته به عملیات فرات مرکزی امروز 16 سکوی شلیک موشک را در پشت تپه های نزدیک به کربلا کشف و ضبط کردند.در این بیانیه آمده است: این موشک ها آماده هدف قرار دادن زائران امام حسین(ع) در کربلا بودند.

یادآور می شود سرلشگر قیس خلف فرمانده عملیات فرات مرکزی قبلا اعلام کرده بود: در نیمه شب گذشته چند راکت از مرزهای استان کربلا در غرب و 40 کیلومتری و دورتر از آن شلیک شد که به مناطق غربی استان اصابت کرد و به شهر نرسید.یکی از موشک های شلیک شده به یک منزل اصابت کرد که بر اثر آن یک غیر نظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.این موشک ها سبب وارد شدن خسارات زیاد نشده اند و به مرکز شهر و زائران نرسیده است بلکه خارج از شهر بوده است اما برخی رسانه های در این باره بزرگ نمایی کردند.مناطق صحرایی دور دست برای هدف قرار دادن آسان هستند.این اقدامات نتوانست به اهداف خود برسد و موشک پرانی از راه دور در واقع تلاشی برای متشنج کردن اوضاع بود.نیروهای امنیتی انتظار هر اقدامی را از دشمن لئیم دارند.

از سوی دیگر منابع وابسته به فرماندهی عملیات دجله از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 13 نفر دیگر بر اثر اصابت خمپاره به شمال شرق بعقوبه خبر دادند.

بازداشت عامل انتحاری در جنوب بغداد

در روستای ام العبید در منطقه نهروان در جنوب بغداد نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراقی موفق به بازداشت فردی که کمربند انتحاری  و بمب برای حمله به زائران اربعین در اختیار داشت، شدند.

تاکید مجدد بر امنیت سامراء

در همین حال شورای استان صلاح الدین از امن بودن اطراف سامراء و نبودن نگرانی در این زمینه خبر داد.خالد الخزرجی عضو کمیته امنیتی این استان گفت: نیروهای امنیتی و مردمی خطر را از سامراء دور کرده اند و اطراف سامرا کاملا امن است و جای هیچ نگرانی نیست.

این در حالی است که منابع وابسته به شورای استان صلاح الدین از آزاد سازی روستای الجمهوریه در شمال شرق الدجیل و هلاکت پنج تررویست و تسلط نیروهای امنیتی بر مناطق مکیشیفه در شمال صلاح الدین و المعتصم در جنوب شرق سامراء و پاکسازی جاده سامراء به تکریت در روزهای گذشته خبر داده بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس