براساس مصوبه مجلس، حداقل ۲ درصد از بودجه عمومی کشور برای تقویت بنیه دفاعی در بودجه سالانه اختصاص می‌یابد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی مواد ارجاعی طرح اصلاح موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه با 98 رأی موافق، 34 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع ماده الحاقی 45 را تصویب کردند.

محمدمهدی مفتح عضو کمیسیئون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد اضافه کردن عبارت استفاده "حداقل" 2 درصد در ماده الحاقی 45 را مطرح کرد که بهارستان‌نشینان با آن موافقت کردند.

حسن کامران عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس نیز پیشنهاد کرد تا دولت موظف به تأمین سامانه‌های راداری و کمک ناوبری مدافعان هوایی پایگاه پدافند هوایی شود که قرار شد این موضوع به ماده الحاقی 45 الحاق شود که براساس آن از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه، نمایندگان با 108 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع با پیشنهاد کامران موافقت کردند.

براساس ماده الحاقی 45، دولت مکلف است حداقل 2 درصد از اعتبارات بودجه عمومی کشور را برای برنامه‌های تقویت بنیه دفاعی در لوایح بودجه سالانه منظور کند.

براساس متن الحاقی به ماده 45، دولت موظف است برای تأمین سامانه‌های راداری و کمک ناوبری مدافعان هوایی پایگاه پدافند هوایی 10 درصد از درآمد حاصل از عوارض عبور هواپیمای غیرنظامی و 50 درصد درآمد حاصل از عبور هواپیماهای نظامی را که درآمد حاصل از ترانزیت هوایی است را به حساب اعتباری 112000 ارتش واریز کند.

در بخش دیگری از متن الحاقی به ماده 45، دولت مکلف می‌شود بدهی خود را به کلیه بازنشستگان نیروی‌های مسلح با احتساب مابه‌التفاوت آن هر سال در بودجه سنواتی پیش‌بینی کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    در مورد خبری که در مورد جریمه سربازی نرفته ها منتشر شده بود. اگر کسی درس خوانده باشد و 8 سال نرفته باشد خدمت یعنی فوق لیسانس یا دکتری گرفته باشد جز این افراد میشود؟ اگر نه این چه قانونیه که از تحصیل کرده ها حمایت نمیکنه اما از متخلفها حمایت میکنه باید طوری باشه که محصلان نیز از این قانون بتوانند استفاده کنن.
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    درآمد حاصل از عبور هواپیماهای نظامی؟!!!
  • علیا ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    اگر در حین تحصیل نرفته باشی که غیبت به حساب نمیاد چون که معایت تحصیلی داشتی. ار هم که بعد از اتمام تحصیلاتت این 8 سال رو غیبت کردی که چه ربطی داره؟ وظیه ای داشتی که بهش عمل نکردی. تازه تویی که مثلا درس خونده هستی و درک بالاتری باید داشته باشی گناهت بیشتره چون خلاف قانون عمل کردی. یه آدم بی سواد اگر خلاف قانون عمل کنه خب میگیم نداشتن تحصیلات باعث شده سطح فرهنگ عمومیش رشد نکنه. اما دکتری که خلاف قانون عمل میکنه نمیتونه بهونه بیاره..
  • علیا ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    0 0
    مثلا یکی دو سال قبل یه عکس از دو سوخو و یه تانکر سوخت رسان روسی منتشر شده بود که توسط دو اف14 اسکورت میشدند. این سه هواپیما نظامی بودند و توی نمایشگاه نظامی امارات شرکت کرده بودند و درحال برگشت به روسیه بودند. این فق یه نمونه از عبور هواپیماهای نظامی از آسمان ایران بود. به هرحال نمونه های زیاد دیگه ای هم وجود داره و حتما قرار نیست که خبر خاصی باشه که انقدر شما تعجب کردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس