رئیس فدراسیون تکواندو معتقد است قطعی سیستم الکترونیکی مسابقات در دیدار ایران با مکزیک مشکوک بود.

به گزارش مشرق، تیم تکواندوی ایران در هجدهمین دوره جام جهانی برای نخستین بار در سکوی سوم ایستاد.

در 17 دوره گذشته این مسابقات تکواندوکاران ایران دو بار قهرمان و 10 بار نایب‌قهرمان شده بودند و در 5 دوره هم غیبت داشتند.

تیم تکواندوی ایران در این مسابقات در مرحله نیمه‌نهایی مقابل میزبان قرار گرفت که با حاشیه‌های زیادی هم همراه بود. همین موضوع اعتراض تکواندوکاران ایران و کادر فنی را به دنبال داشت.

این مسابقه به دلیل قطعی سیستم الکترونیکی چند بار با وقفه روبه‌رو شد و سرانجام مسابقات به صورت دستی برگزار شد و داوران امتیازات را ثبت می‌کردند. همین مسئله شکست ایران را در پی داشت. چرا که داوران به میزبان یعنی مکزیک نگاه ویژه‌ای داشتند.

سیدمحمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو در این خصوص گفت: این دوره از مسابقات جام جهانی به مرحله نیمه‌نهایی یکی از روزهای خاص تکواندو بود چرا که تکواندو دوباره به 10 سال قبل بازگشت. یعنی زمانی که هوگوهای الکترونیکی اختراع نشده بود. این حرکت مکزیکی‌ها مشکوک بود چرا که درست زمان مسابقه با ایران دستگاه‌ها دچار مشکل شد.

به هر حال ما از شرکت دی دو (DEADO) سازنده تجهیزات این مسابقات به فدراسیون جهانی شکایت خواهیم کرد.

همچنین بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی هم اظهار داشت:‌خوشبختانه مسابقات پخش زنده شد اما آنچه که مردم به ظاهر دیدند هوگوی الکترونیکی بود ولی داورها امتیاز می‌دادند. حق ما را پایمال کردند. با همه این شرایط از ورزشکاران به خاطر انسجام تیمی و همدلی‌شان تشکر می‌کنم.

پیش از جام جهانی رقابت‌های جایزه بزرگ برای کسب امتیاز المپیک 2016 برگزار شد که هر چهار شرکت‌کننده ایران مدال گرفتند.

اعضای تیم ملی تکواندو پس از کسب مقام سوم جام جهانی بامداد امروز به کشور بازگشتند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس