کد خبر 369936
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱

طی چهار سال گذشته ، دولت انگلیس و در راس آنها دیوید کامرون نخست وزیری این کشور اصلی ترین حامی تروریسم در سوریه و لیبی به شمار می آید .

به گزارش مشرق، راشاتودی نوشت: این پایگاه خبری در گزارشی به قلم " دن گلیزبروک" تحلیلگر سیاسی با اشاره به اقدامات جنایت آمیز تروریست های تکفیری _ بعثی در منطقه غرب آسیا و نحوه تشکیل و قدرت گیری آنها نوشت : دولت انگلیس روند کمک و تقویت پدیده ای که از آن به عنوان " تروریسم تکفیری _ بعثی " یاد می شود ، را ادامه می دهد و در عین حال از قوانین نوینی برای ترویج نژادپرستی و سرکوب معترضان استفاده می کند . 

چگونه

دیوید کامرون ، نخست وزیر انگلیس از " تروریسم تکفیری _ بعثی " بعنوان پوششی استفاده می کند تا در لوای آن تازه ترین قوانین دولتی را در سرکوب و نابودی آزادی های اجتماعی و شهروندی را اعمال و اجرا نماید . بااین سیاست ، وی نه تنها کمکی به توق تروریسم نکرده بلکه در مسیر ایجاد و تقویت آن نیز حرکت کرده است . 

طی چهار سال گذشته دولت انگلیس اصلی ترین حامی تروریسم در سوریه و لیبی به شمار می آید . از نخستین روزهای آغاز آشوب ها و درگیری ها در سوریه ، لندن دیدارهایی با سرکرده های تروریستهای سوری _ که اکثرا هم پیمانان و از اعضای القاعده بودند _ انجام داد ، برای پیروزی آنها و براندازی هرچه سریعتر دولت بشار اسد ابراز امیدواری کرد ، تامین مالی و تسلیحاتی نیروهای  تروریست رادر این کشور بر عهده گرفت و هزینه ای بالغ بر 30 میلیون یورو را به آموزش و ترویج فناوری های ارتباط عمومی این افراد تروریست اختصاص داد . 

در ادامه این گزارش آمده است : رسانه های انگلیسی برنامه ریزی دقیق و مبسوطی را درباره درگیری و تنش ها در سوریه اعمال کردند . داستان سازی های جعلی ، نادرست و توهمی این رسانه های اجیرشده درباره خشونت های وحشیانه نیروهای ارتش سوریه علیه شهروندان سوری موجب شد بسیاری از مسلمانان سنی انگلیس شستشوی فکری شده و عازم سوریه شوند . 

این جوانان فریب خورده انگلیسی تحت تاثیر پروپاگاندای گسترده رسانه های غربی تحت عنوان " جنگجویان آزادی " راهی سوریه شده و کامرون نیز با صدای بلند و بطور رسمی از اقدام آنان استقبال کرده و عنوان نمود که برای تشویق ، رغیب و تقویت هر چه بیشتر آنها از هیچ گونه کمکی فروگذار نخواهد کرد .سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی انگلیس نظیر " ام آی 5"  نیز نقشی پررنگ در تسهیل مسیر این فریب خوردگان بسوی سوریه ایفا نمود . اقدامات این سرویس های جاسوسی بدنبال افشاگری های یکی از سران این گروه های تروریستی آموزش دیده علنی گردید . 

چگونه

هنگامی که این جنگجویان داوطلب به سوریه رسیدند مشاهده کردند که وضعیت و موقعیت واقعی چیزی کاملا متفاوت با آن تصویری است که رسانه هایی مانند بی بی سی و الجزیره برای آنان ساخته بود . داستان ساده از اعتراض مسالمت آمیز تعدادی اندکی از مردم نسبت به حکومت توسط هجمه رسانه های انگلیسی به عنوان درگیری های شدید فرقه ای و دینی میان قبایل معرفی شده بود که در این میان شهروندان بی دفاع قربانی خواهند بود .

طبق تبلیغات دروغین رسانه های غربی هدف نیروهای ارتش بشار  اسد ، شهروندان و افراد غیرمسلح بوده است و همچنین بر اساس توهم گویی های این رسانه ها این گونه القا شده بود که اکثریت مسلمانان شیعه در سوریه _ از جمله بشار اسد ، رییس جمهوری این کشور _ حقوق اقلیت سنی در این کشور را رعایت نکرده و این مسلمانان در موقعیت ضعف و فشار قرار دارند . در حالی که واقعیت کشور سوریه چیزی کاملا متفاوت از این توهم گویی ها بوده و هست . 

با مشاهده چنین وضعیتی برخی از این فریب خوردگان متوجه اشتباه بزرگی که مرتکب شده اند ، شده و تصمیم به بازگشت به کشورشان گرفتند اما اکنون آنها تحت آموزش های تروریستی از جمله چگونگی اجرای انفجارهای انتحاری ، روشهای آشوب سازی و تنش آفرینی در میان قبایل ، انواع بمب سازی های پیشرفته قرار گرفته و با گرفتن نام " تروریست "  حق بازگشت به انگلیس را نداشتند . آنها اجبارا باید به جنگ در سوریه ادامه دهند تا کشته شوند چرا که قوانین دولتی اجازه بازگشت به وطن را به آنها نمی دهد . 

چگونه


این افراد در واقع خود را بخشی از درگیری و جنگ فرقه ای و دینی در سوریه می دیدند . تعدادی از آنها نیز که خود سوری بودند به ارتش سوریه پیوسته و به مبارزه علیه سایر تروریستها پرداختند . دو برادر که از همین روش خود را تسلیم ارتش سوریه کرده بودند ، عنوان نمودند که خواستار این مسئله هستند که در کنار نیروهای دفاع ملی در برابر تروریست هایی بجنگند که بصورت تمام و کمال از سوی دولت های غربی و هم پیمانان عربی آنها حمایت می شوند . 

راشاتودی در بخش دیگری از تحلیل خود نوشت : این در حالی است که دولت انگلیس به درستی از احتمال " بازگشت به عقب " سیاستی که علیه سوریه اعمال کرد ، آگاهی دارد . این احتمال که جوانان انگلیسی ای که در سوریه به اوج تفکرات و اعتقادات افراطی رسیده و در شرایطی زندگی کرده و آموزش دیده اند  که انواع خشونت ها و جنایات غیرمعمول و وحشتناک برای آنها امری طبیعی و عادی جلوه می کند . بدیهی است که این افراد برای تمرین آموزش های جدید خود (!) به خانه باز خواهند گشت . 

اما فراتر از این مسئله که کمپینی انگلیسی موجب بروز بی ثباتی و ناآرامی های طولانی مدت در سوریه شده و فجایع انسانی فراوان و غیرقابل تصوری را بوجود اورده  ؛ دولت انگلیس در حال طراحی و اجرای دور تازه ای از سیاستی های حمایتی خود از تروریسم است بگونه ای که دراین مورد انگشت اتهام به سوی جامعه مسلمانان در این کشور نشانه رود . 

جامعه مسلمانان در انگلیس علاوه بر اینکه سالهاست از سیاست های تبعیض امیز لندن رنج می برند ، طی سالهای اخیر بیشترین آسیب را از سوی برنامه ریزی های فریب کارانه دولت در قبال جوانانشان و شستشوی فکری انان در راستای تحقق اهداف لندن در جنگی نیابتی در سوریه متحمل شده اند . والدین این جوانان فریب خورده بعضا از سوی دولت انگلیس مورد حمایت قرار می گیرند و از طریق اغوای هرچه بیشتر فرزندان خود سیاست های گمراه کننده لندن راتسهیل می کنند .

چگونه

در ادامه این گزارش نویسنده کتاب " تفرقه و تخریب ، استراتژی امپریالیسم غرب در عصر بحران " خاطرنشان کرد: نباید با تصویب چند لایحه ضدتروریسم که بطور صوری در پارلمان انگلیس تصویب شده ، تصورکنیم که تغییر یا تحولی بنیادین در اصل سیاست های لندن ایجاد شده است . هم دادگستری و هم دولت انگلیس قویا خواستار تداوم حضور تروریست های این کشور در سوریه بوده و اینکه جنگ آنها علیه دولت اسد ادامه داشته باشد .

معظم بیگ ، یکی از انگلیسی هایی است که به اذعان خود سفرهای متعددی به سوریه داشته تا به تروریستهای این کشور علیه دولت سوریه کمک کند . وی در جلسه محاکمه خود عنوان کرد که " ام آی 5 " حمایت های همه جانبه ای از او برای هرگونه جنایتی در سوریه انجام داده و هنگام اعزام به سوریه چراغ سبزی این سرویس جاسوسی انگلیسی برای استفاده از هرنوع سلاح جنگی در خاک سوریه به وی نشان داده شده است . 

واقعیت این است که دولت انگلیس از مسلمانان بعنوان سربازان خود در جنگ های نیابتی علیه ثبات و امنیت کشورهای مستقل غرب آسیا مانند لیبی و سوریه استفاده می کند و این اقدام غیرقانونی را تحت پوشش قانون جعلی " مبارزه علیه تروریسم " قرار داده و به افکار عمومی داخلی و بین المللی معرفی می کند .بدیهی است استراتژی فریب ، شستشوی مغزی و بکارگیری مسلمانان سنی انگلیسی بعنوان ارتش پیاده نظام دولت مملو از خطرات جبران ناپذیر و طولانی مدت است که از جمله آنها می توان به بازگشت این افراد آموزش دیده و تروریست به خانه های خود و تکرار جنایات خود در شهرها و خیابان های انگلیس اشاره نمود . 

چگونه

اکنون خود "دیوید کامرون" نیز یکی از دهها سیاست مدار انگلیسی است که نسبت به تبعات جبران ناپذیر اعزام تروریست های خارجی به سوریه ابراز نگرانی کرده است . علاوه بر تهدیدات سیاسی و استراتژیک بازگشت این افراد خطرناک به کشور ، خسارات اقتصادی و مالی سنگینی از این طریق بر دوش دولت انگلیس وارد شده است بگونه ای که به پیش بینی بسیاری از تحلیلگران ، این خسارات و کسری های مالی ناشی از تسلیح و تامین اقتصادی تروریست ها در سوریه تا سال های سال گریبانگیر لندن خواهد بود . 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس