کد خبر 369836
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از جلسه این کمیسیون با لاریجانی برای تقویت بودجه دفاعی کشور در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید اعضای این کمیسیون از دستاوردهای قراگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در جمع خبرنگاران، گفت: با اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس به طور نوبه‌ای بازدیدهایی را داریم و در هر بازدید نیز شاهد اقدامات و پیشرفت‌های نیروهای مسلح و متخصص کشورمان هستیم.

وی افزود: ما امروز شاهد تحولات عظیم و شاید منحصر به فرد در عرصه پدافند هوایی بودیم.

بروجردی با بیان اینکه ما از سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی عملا در شرایط تحریم آمریکا به سر می‌بریم، تاکید کرد: همه این تحولات عظیم در شرایط تحریم به دست آمده است.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر جان کری وزیرخارجه آمریکا مبنی بر دخالت این کشور در امور موشکی و نظامی ایران، گفت: آمریکا باید بداند که هوشمندی ما و جایگاه والای فرماندهی معظم کل قوا و مدیریت ایشان شرایطی ایجاد کرده که ما تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کرده‌ایم.

وی در همین زمینه تصریح کرد: نباید تردید کرد که هیچ کشوری دیگر جرات نمی‌کند حوادث تلخ جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کند.

بروجردی با بیان اینکه امروز جهان ملاحظه می‌کند که رژیم‌صهیونیستی با ادعای دارا بودن چهارمین ارتش قدرتمند دنیا از حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله لبنان و دوستان ما 5 بار شکست خورده است، اظهار داشت: امروز به جرات می‌توان گفت که توانمندی نیروهای مسلح ایران در عرصه تخصصی پدافند هوایی توفیقات خوب و قابل قبولی بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تاکید کرد: امروز شرایطی در کشورمان ایجاد شده که ایران از تهدید هر بیگانه‌ای مصون است که این تهدیدات و مصونیت آن شامل حوزه پدافند هوایی نیز می‌شود و ما این راه را ادامه می‌دهیم.

وی به ارائه لایحه بودجه سال 94 از سوی دولت به مجلس اشاره کرد و گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم در خانه ملت همه تلاش خود را برای حمایت‌های بودجه‌ای در بخش دفاعی در بودجه سال آینده انجام می‌دهیم تا از این طریق نیروهای مسلح و متخصص ما به خصوص در حوزه پدافند هوایی بتوانند کار را با استحکام و استقرار پیش ببرند.

بروجردی به دیدار روز گذشته‌اش با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر تقویت بودجه دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: روز گذشته در این زمینه جلسه‌ای با رئیس مجلس داشتیم و بر این نکته تاکید شده که با توجه به وضعیت منطقه و آمریکا و رژیم‌صهیونیستی که تهدایدات بالقوه‌ای هستند، توانمندی‌های دفاعی ما براساس راهبردهای قرآنی باید روز به روز بیشتر شود.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به بودجه اختصاص یافته به بخش دفاعی کشور در لایحه بودجه 94، پیشنهاداتی در این زمینه وجود دارد که اگر دولت به همان مبنا عمل کند و تخصیص 100 درصد بدهد، می‌تواند پاسخ‌گوی نیازها باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید پس از بررسی بودجه در کمیسیون امنیت‌ملی مجلس موضع خودمان را در مورد آن اعلام کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس