مسئول کمیته اعزام و اسکان قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: قرارگاه مرکزی در تمامی مرزهای شلمچه، چزابه و مهران آمادگی پذیرش اسکان زائران حسینی را دارد.

به گزارش مشرق، روح‌الله حسین‌زاده، مسئول کمیته اعزام و اسکان قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، گفت: این روزها مرزهای مهران، شلمچه و چزابه میزبان عاشقان اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) است و با نزدیکی به روز اربعین حسینی، جمعیت و شور اشتیاق زائران برای عبور از این مرزها و شرکت در مراسم اربعین حسینی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: بحث اسکان زائران اربعین حسینی در این مرزها یکی از دغدغه‌ها در سال‌های گذشته بود که با توجه به مطالبات رهبری در خصوص ساماندهی و تسهیل زائران اربعین حسینی، قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج به مدت 10 روز اعزام کاروان‌های راهیان نور را تعطیل کرد تا موجب تسهیل و ساماندهی زائران اربعین حسینی شود. سپاه و بسیج در کلیه مرزهای شلمچه، چزابه و مهران آمادگی پذیرش اسکان زائران حسینی را دارد.

مسئول کمیته اعزام و اسکان قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج تصریح کرد: بسیجیان و پاسداران شهرستان مهران همراه و همگام با سایر اقشار مردمی نهضت خدمتگزاری به زائرین اربعین حسینی را در سال عزم ملی و مدیریت جهادی به نمایش گذاشتند و تمام ظرفیت‌های موجود از حیث منابع انسانی، امکانات مادی و معنوی جهت اسکان زائران حسینی و تسیهل در تردد و عبور از مرز و انضباط بخشی به امورات گذرنامه، به کمک و یاری نیروی انتظامی شتافته‌اند.

حسین‌زاده درباره اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس گفت: اعزام راهیان نور دانش‌آموزی کشور از 15 مهر ماه به مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال‌غرب کشور آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت. با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است قریب به یک میلیون دانش‌آموز در قالب کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی بازدید کنند.

مسئول کمیته اعزام و اسکان قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج اظهار داشت: امسال، آموزش و پرورش دوشادوش بسیج این ماموریت بزرگ را به خوبی اداره می‌کنند و خدا را شکر همدلی بسیار خوبی ایجاد شده است.

وی از اعزام کاروان های راهیان نور دانش‌آموزی جنوب از طریق مسیر ریلی خبر داد و گفت: بیشتر سعی ما بر این است که اعزام‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی از طریق قطار صورت گیرد.  اردوگاه‌های راهیان نور از تمام لحاظ آماده پذیرایی از زائران شهدا در یادمان‌های دفاع مقدس است.

مسئول کمیته اعزام و اسکان قرارگاه راهیان نور بسیج، اردوهای راهیان نور را زمینه‌ساز آشنایی دانش‌آموزان با روحیه جهاد و مقاومت دانست و ادامه داد: وقتی دانش آموزان این امنیت و آرامش را مشاهده می‌کنند می‌فهمند واز نزدیک درک می‌کنند که این نعمت به وسیله خون‌های مطهر شهدایی است که با ایثار، از این انقلاب دفاع کردند.

حسین زاده در پایان سخنانش گفت: راهیان نور بهترین وسیله برای آشنا کردن دانش آموزان با دوران دفاع مقدس و جهاد است و این از بهترین برکات این فضا است که می‌تواند در زندگی شخصی این دانش‌آموزان بسیار تأثیرگذار است. اردوهای راهیان نور از بزرگترین عملیات‌های عظیم فرهنگی کشور در حوزه تاثیرگذاری است و در شکل‌گیری نسلی ارزشی و جهادی مؤثر است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس