کد خبر 369595
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران با اعلام شرایط لازم برای صدور گواهینامه‌های شغلی، آمار دقیق ایرانیان شاغل در خارج را منوط به ثبت و ورود اطلاعات آنها در سامانه صدور و تمدید گواهینامه شغلی دانست.

 به گزارش مشرق، حسن کرباسی افزود: یکی از دغدغه‌های نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج پس از بازگشت به کشور موضوع سوابق بیمه‌ای و برخورداری از مزایای بازنشستگی است که خوشبختانه به دنبال راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج این دغدغه اکنون برطرف شده است.

وی درباره آمار تعداد نیروهای کار شاغل در خارج اظهار کرد: تا زمانی که آمار اطلاعات نیروهای کار شاغل در خارج وارد این سامانه نشود نمی‌توان آمار دقیقی ارائه کرد، اما می‌توان از طریق وزارت امور خارجه یا شورای عالی ایرانیان خارج کشور آمار موثق‌تر را به دست آورد.

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران درباره صدور گواهینامه شغلی برای متقاضیان کشورهای مختلف گفت: در حال حاضر در برخی کشورها مثل قطر و کویت وابسته کار داریم که این وظیفه را برعهده دارند و در کشورهایی هم که وابسته کار فعلا وجود ندارد دفاتر نمایندگی سفارتخانه‌های ما در آن کشورها این وظیفه را انجام می‌دهند.

کرباسی اثبات شاغل بودن نیروی کار، ارائه قرارداد کار و یا نامه از سوی کارفرما را از جمله شرایط صدور گواهینامه شغلی برای متقاضیان ذکر کرد.

وی در عین حال با اشاره به انجام بسیاری از پروژ‌ه‌ها در ایران توسط شرکتهای خارجی، گفت: روند پذیرش نیروهای کار خارجی به این نحو است که درخواست خود را به اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار ارائه می‌دهند و به واسطه اجرای پروژه در کشور امتیاز حضور را می گیرند البته پروانه کار اتباع خود را هم باید از وزارت کار اخذ کنند.

کرباسی افزود: کشورهایی نظیر کره جنوبی که تبادلات تجاری زیادی با جمهوری اسلامی ایران دارند در راستای اعزام و پذیرش نیروی کار شناسایی شده‌اند.

به گفته رییس هیأت مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران (اصکابا) اخیرا معاونت اشتغال وزارت کار و انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی دیداری را با سفیران کره جنوبی و استرالیا داشتند که امیدوار کننده و بیانگر برداشتن گام‌های رو به جلو در حوزه دیپلماسی است چرا که در گذشته سفیران این کشورها به سختی پای میز مذاکره می‌آمدند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس