تیم ملی تکواندوی کشورمان در روزی که میزبان مسابقات هرچه در توان داشت در کارشکنی برای برگزاری این رقابتها انجام داد، مقابل تیم ملی مکزیک قهرمان دوره قبل این مسابقات نتیجه را واگذار کرد و بر سکوی سوم جام جهانی ایستاد.

به گزارش مشرق، هجدهمين دوره مسابقات جام جهاني (G2) از عصر روز گذشته (شنبه) با رقابت 8 تيم برتر جهان آغاز شد که در بخش مردان و پس از برگزاری مرحله مقدماتی تیم های ایران و کره جنوبی از گروه اول و تیم های روسیه و مکزیک از گروه دوم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

تیم ملی تکواندوی کشورمان که در روز نخست این مسابقات با 3 پيروزي برابر ساحل عاج (17-14)، كره جنوبي (21 -19) و آلمان (23-8) و كسب 9 امتياز، بعنوان تیم صدرنشین گروه یک به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود. امشب (یکشنبه)، برای راهیابی به فینال این رقابتها رو در روی تیم کشور میزبان قرار گرفت.

شکست ایران در روز کارشکنی میزبان/ تکواندوکاران کشورمان بر سکوی سوم جهان
مکزیکی ها که مسابقات را با یک ساعت تاخیر آغاز کردند تا سالن مسابقات را مملو از جمعیت کنند! در حالیکه ایران با نتیجه یک بر صفر از میزبان پیش بود و توسط مسعود حجی زوار نیز 3 امتیاز مسلم را دریافت کرده بود به یکباره مبارزه را قطع و اعلام کردند اشکال در سیستم امتیازدهی وجود دارد و ورزشکاران باید از ابتدا مسابقات را آغاز کنند!

پس از آن بود که مسابقات بازهم تعطیل شد و این بار با اعلام مسئولین برگزاری، رقابتها بدون سیستم الکترونیکی آغاز اما دقایقی بعد مسابقات باز با هوگوی الکترونیکی پیگیری شد!

به هرصورت در ادامه؛ مسابقات با 2 ساعت و 30 دقیقه تاخیر آغاز شد، که تیم ایران با ترکیب فرزان عاشورزاده، علیرضا نصرآزادانی، مسعود حجی زواره، فرزاد عبدالهی، مهدی خدابخشی و محمد باقری معتمد (ذخیره) بر روی شیاپ چانگ رفت.

در این دیدار و در همان راند اول و مبارزه سوم ضربه سه امیتازی مسعود حجی زواره از سوی داوران امتیازی دريافت نکرد و مشکل فنی در سیستم محافظ الکترونیکی باعث شد تا امتیازات نماینده کشورمان ثبت نشده و این مبارزه دقایقی برای رفع این مشکل متوقف شد. پس از دقایقی طولانی مبارزه دو تیم از ابتدا آغاز شد. ولی طولی نکشید که مشکل فنی بازهم باعث توقف دوباره مبارزه دوم تیم شد. توقفی که نزدیک به 90 دقیقه به طول انجامید. در شروع دوباره این مبارزه ، ملی پوشان کشورمان در ابتدای راند اول  چند امتیاز از دست دادند ولی عملکرد خوب عبداللهی و خدابخش نتیجه پایانی این راند را 11 بر هشت به سود تیم ملی کشورمان خاتمه داد.

در راند دوم که دو مربی اجازه داشتند بدون محدودیت وزن و زمان تعویض کنند کادر فنی تیم ملی کشورمان به خوبی از فرصت استفاده کرده و با تعویض های خوب خود برتری 26 بر 21 را به سود کشورمان رقم زد. راند سوم این مبارزه هم با حضور مهدی خدابخش آغاز شد در ادامه محمد باقری معتمد به عنوان تکواندکار ذخیره تیم وارد میدان شد و در سه دقیقه اول نتیجه 28 بر24 به سود ملی پوشان کشورمان روی تابلو امتیازات ثبت شد. مکزیکی ها که به دنبال امتیازات عقب افتاده بودند در فاصله دو دقیقه به پایان مبارزه نتیجه را 32 بر32 به تساوی رساندند. تاکتیک مربی کره ای مکزیک ها که ورود تکواندوکاران با ضربات بالا اتخاذ شده بود به ثمر نشست و در نهایت میزبان از تاخیر چندباره مسابقه به خواسته خود رسید و 44بر39 برنده و راهی بازی پایان شد.

دلیرمردان کشورمان با وجود تمام کارشکنی های کشور میزبان و خستگی ناشی از اتفاقات به وجود آمده در این رقابت نتیجه را واگذار کردند و بر سکوی سوم هجدهمین دوره مسابقات جام جهانی ایستادند.

تکواندوکاران کشورمان با کسب این مدال ارزشمند، هر کدام 7.20 امتیاز را به سبد اندوخته های رنکینگ المپیکی خود اضافه کردند.

هدایت این تیم در این رقابتها بر عهده بیژن مقانلو (سرمربی)، مهدی بی باک و مهرداد یوسفی (مربی) بود و غلامحسن ذوالقدری نیز بعنوان سرپرست در کنار تیم حضور داشت.

گفتنی است؛ در پايان اين مسابقات روسيه قهرمان، مكزيک بر سكوی نايب قهرمانی ايستاد و ايران و كره جنوبی نيز مشتركا سوم شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس