به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





پرسپولیس و ناکامی‌هایی که تمامی ندارند

به پرسپولیس زل می‌زنیم. تیم تمام ناکام این روزها. یک تیم ورشکسته تمام عیار که تنها و تنها ناکامی درو می‌کند و دیگر هیچ. ناکامی که حاصل یک خرد جمعی بی نظیر است. یک تیم ورک واقعی برای رسیدن به تباهی!

از امیررضا خادم شروع می‌کنیم. همو که با چمدانی افتخار و تجربه آمد تا برای دو تیم پرسپولیس و استقلال نسخه شفابخشی بنویسد اما نمی‌دانست که فوتبال و لابیرنت‌های پیچیده و تو در تویش با دایره زرد کشتی متفاوت است و حل مشکلات آن از قهرمانی جهان و شکست دادن غول عضله سیاهپوستی چون کندی ماندی نیز دشوارتر است و از پس مدیر سابقا موفق کشتی ایران برنمی‌آید؛ حتی اگر این مدیر خوشنام ورزش حرفه‌ای و البته موفقیت در آن را در عالی‌ترین سطح تجربه کرده باشد، تحصیلات آکادمیک داشته باشد، سال‌ها تجربه مدیریت موفق ورزشی و ریاست فدراسیون را دارا باشد و حتی تنی به دریای سیاست زده و تجربه مدیریت سیاسی در سطح مجلس را به کوله بار تجارب بی نظیرش اضافه کرده باشد. حاصل تصمیمات خادم در یک ساله اخیر تمامی کارنامه مدیریتی و ورزشی او را خدشه دار کرده و زیر سوال برده. سه مدیرعامل، دو رییس هیات‌مدیره و تغییرات اتوبوسی و پی در پی در هیات‌مدیره و البته دو سرمربی. این رفت و آمدها ثمره تصمیمات استاد در حوزه فوتبال و پرسپولیس هستند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


رئال با هت‌تریک رونالدو به رکورد بارسا رسید

در ادامه هفته پانزدهم لالیگا تیم فوتبال رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو و در حضور بیش از 80 هزار تماشاگر، میزبان سلتاویگو بود و با درخشش و هت تریک رونالدو با نتیجه 3-0 به برتری رسید. 

 رونالدو در این بازی موفق به هت‌تریک شد و در دقایق 36، 65 و 81 دروازه حریف را باز کرد.

برنامه، نتایج کامل و جدول رده‌بندی و گلزنان لالیگا

این هجدهمین برد پیاپی رئالی بود که در چند ماه اخیر شکست ناپذیر به نظر می رسد و آن‌ها موفق شدند با رکورد بارسای ریکارد برابری کنند. رئال در 11 بازی لیگ، 5 لیگ قهرمانان و 2 رقابت کوپا دلی ری به پیروزی رسیده است.

رئال با هت تریک رونالدو به رکورد بارسا رسید +جدول
بعد از این گل بازیکنان سلتا برای کاهش فاصله، حملات خطرناکی را ترتیب دادند اما این رئال بود که روی حمله، به گل سوم رسید. یک ارسال از مارسلو، در محوطه جریمه به رونالدو رسید و او هم بدون معطلی، ضربه نهایی را وارد کرد. در 9 دقیقه پایانی اتفاق خاصی رخ نداد تا رئال به یک پیروزی دلچسب دیگر دست پیدا کند.

 شاگردان آنچلوتی با این برد 36 امتیازی شدند و به صدرنشینی خود در لالیگا ادامه دادند.

جدول رده بندی لالیگا
ردیف تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 رئال مادرید 14 12 0 2 51 12 39 36
2 اتلتیکو مادرید 14 10 2 2 27 12 15 32
3 بارسلونا 13 10 1 2 31 6 25 31
4 سویا 13 8 2 3 24 17 7 26
5 والنسیا 13 7 3 3 24 11 13 24
6 ویارئال 13 6 3 4 19 14 5 21
7 مالاگا 13 6 3 4 16 14 2 21
8 سلتاویگو 14 5 5 4 17 16 1 20
9 اتلتیک بیلبائو 14 5 3 6 11 14 -3 18
10 رایووایکانو 13 5 2 6 16 24 -8 17
11 ایبار 13 4 4 5 14 19 -5 16
12 اسپانیول 13 3 5 5 13 17 -4 14
13 گتافه 13 4 2 7 9 17 -8 14
14 رئال سوسیداد 13 3 4 6 15 16 -1 13
15 لوانته 13 3 3 7 10 28 -18 12
16 گرانادا 13 2 5 6 7 22 -15 11
17 آلمریا 13 2 4 7 9 15 -6 10
18 دیپورتیوو لاکرونیا 13 2 4 7 12 23 -11 10
19 کوردوبا 14 1 7 6 11 22 -11 10
20 الچه 14 2 4 8 12 29 -17 10

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


روحانی در صحن علنی مجلس حاضر شد

حسن روحانی رئیس‌جمهور از دقایقی قبل برای ارائه لایحه بودجه سال 1394 کل کشور در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

علی لاریجانی رئیس مجلس حضور آقای روحانی و هیأت همراه وی در پارلمان را خوشامد گفت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


محور دیدار نصرالله با معاون وزیر خارجه روسیه

محور دیدار نصرالله با معاون وزیر خارجه روسیهروزنامه مصری الیوم السابع نوشت: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد.

در این دیدار الکساندر زاسپیکن، سفیر روسیه و عمار موسوی، مسئول روابط بین‌المللی در حزب‌الله نیز حضور داشتند.

حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار مسائل سیاسی مختلف و تحولات منطقه به ویژه تحولات سوریه و لبنان مورد بررسی قرار گرفت.

میخائیل بوگدانف پیشتر نیز با مسئولان لبنانی از جمله جبران باسیل، ‌وزیر خارجه و میشل سلیمان، رئیس جمهوری پیشین لبنان و ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان و دیگر مقامات دیدار کرده‌اند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جزئیات لایحه بودجه 94

امروز یکشنبه مصادف با 16 آذر 93 دومین لایحه بودجه دولت یازدهم توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.

پس از سال‌هایی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منحل شد، امسال این سازمان احیا شده و اولین بودجه دولت یازدهم با آرم این سازمان به مجلس ارائه شد.

جزئیات لایحه بودجه سال 94 نشان می‌دهد، قیمت هر بشکه نفت خام در لایحه بودجه 72 دلار در نظر گرفته شده است. این در حالی است که بودجه 93 با نفت 100 دلاری بسته شده بود.

حقوق کارمندان دولت سال آینده به میزان 14 درصد افزایش خواهد یافت که سال جاری این میزان 20 درصد در نظر گرفته شده است.

ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه

پیوست شماره یک: اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای

پیوست شماره دو: درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی

پیوست شماره سه: بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت

پیوست شماره چهار: اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برحسب برنامه و فعالیت

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اوباما به بیمارستان رفت

خبرگزاری فرانسه نوشت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا راهی بیمارستان شد. وی برای انجام آزمایشات پزشکی در حنجره خود به بیمارستان رفته است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


توضیحات سیف درباره فساد 12 هزار میلیاردی و ایجاد دادگاه ویژه بانکی

'ولی الله سیف' رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، که در برنامه 'نگاه یک ' شنبه شب شبکه اول سیما سخن می گفت، اظهارداشت: پس از کشف این سوء جریان در اواخر شش ماهه نخست سال 92 در سیستم بانکی، مساله تحت کنترل قرار گرفت و مراجع قضائی در جریان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه 12 هزار میلیارد تومان، حجم سوء استفاده نیست بلکه گردش عملیاتی است که اتفاق افتاده است، توضیح داد: 70 میلیارد تومان بیشترین مبلغی بوده که در اختیار سوء استفاده کنندگان قرار گرفته بود اما چون گردش داشت چنین حجمی را از عملیات بانکی ایجاد کرده است.

سیف افزود : تاکنون همه عوامل این مسئله شناسایی شده و تحت پیگرد قرار گرفته اند و یکی از آنها نیز بازداشت شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


علت انصراف بسیج دانشجویی از حضور در مراسم 16آذر

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن اعتراض به سانسور اتحادیه‌های دانشجویی توسط دولت برای سخنرانی در مراسم ۱۶ آذر، گفت: به احترام دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور در مراسم ۱۶ آذر با حضور رئیس‌جمهور شرکت نمی‌کنیم.

علیرضا امیرآبادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران،در واکنش به کم بودن زمان سخنرانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در حضور رئیس جمهور، گفت: این اقدام که توهین به دانشجویان و جامعه دانشگاهی است.

وی افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران به احترام دانشجویان و جامعه دانشگاهی از سخنرانی و ارائه نقطه نظرات در حضور رئیس جمهور در مراسم 16 آذر انصراف داده است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ما به احترام جمهوریت نظام و رئیس جمهور قانونی کشورمان علیرغم اینکه دوستانمان اطلاع داده بودند که سخنرانی ما زینت المجلس خواهد بود،‌ آمادگی خود را برای سخنرانی در حضور رئیس جمهور اعلام کردیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تهدید النصره به اعدام 2 نظامی دیگر

شبکه خبری الجزیره نوشت: خبرنگار این شبکه اعلام کرد که منابعی در فرماندهی گروه جبهه‌ النصره تهدید کردند که اگر دولت لبنان با درخواست آنها از جمله آزادی زنان و کودکان این گروه موافقت نکند دو نظامی لبنانی را اعدام می‌کنند.

همچنین سجعان قزی، وزیر کار لبنان اعلام کرد که کمیته بحران که دولت لبنان برای حل بحران نظامیان ربوده شده تشکیل داده بود اقدامات مناسبی را اتخاذ کرده است.

وی در خصوص جزییات این اقدامات چیزی نگفت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بایدن: سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال کردیم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه با حضور در مجمع «سابان»، با بیان اینکه واشنگتن سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال کرده، گفت در حال حاضر زمان تصویب تحریم‌های تازه نیست، چراکه این امر به فروپاشی اجماع جهانی منجر می‌شود.

«جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه با حضور در مجمع «سابان»، به سخنرانی در رابطه با موضوعات مختلف از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت و گفت توافق موقتی که سال گذشته به دست آمد، محدودیت‌های گسترده‌ای بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال کرد و در مقابل تهران تعلیق حداقلی تحریم‌ها را دریافت کرد. وی همچنین با اشاره به اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران، خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا گفت که اکنون زمان تصویب تحریم‌های تازه نیست، چراکه این اقدام ادامه مذاکرات را تهدید می‌کند.

اعمال سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ایران

وی در ابتدای سخنرانی خود، در رابطه با مذاکرات هسته‌ای گفت: «از همان ابتدا ما با اسرائیل مشاوره‌های نظامی و اطلاعاتی داشتیم. شخص من ساعت‌ها در این مورد با اسرائیلی‌ها صحبت کردم... ما با جزئیات در رابطه با موارد فنی صحبت کردیم.»

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آقای مطهری این خاطره را با دقت بخوانید؛
ماجرای دستور امام خمینی(ره) برای شکستن حکومت نظامی

مرحوم مرتضایی‌فر نیز که خود در زمان تماس آیت‌الله طالقانی با امام خمینی(ره) در منزل آیت‌الله طالقانی حضور داشته و شاهد و شنونده مکالمه تلفنی آن دو بزرگوار بوده است.

چندی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، در واکنش به موضع‌گیری‌های علی مطهری علیه وظیفه نظارتی مجلس خبرگان رهبری، گفت: «ولی فقیه، مؤید از جانب امام زمان(عج) است و آیا امام زمان(عج)، جامعه اسلامی را تحویل آقایی می‌دهند که بعد یک ابوالیلغوزی از گوشه‌ای بیاید و بگوید او اشتباه می‌کند؟»

ماجرای دستور امام خمینی(ره) به آیت‌الله خامنه‌ای در روز 21 بهمن چه بود؟

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
وزیر اقتصاد:فساد 12 هزار میلیاردی رخ داده اما همه پول برگشت/یک پرونده دیگر از تخلفات در کیش/مصرف سالانه 2 میلیارد دلار لوازم آرایشی در ایران/چرا هیگل رفت، چرا کارتر آمد؟

 روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*وطن امروز

مدارس پولی خلاف قانون

حسین کرمانی: «هر دم از این باغ بری می‌رسد» اگر این مثل معروف را مصداق حال و اوضاع این روزهای آموزش و پرورش در نظر بگیریم سخن به گزاف نگفته‌ایم چراکه در حال حاضر برنامه‌هایی مانند واگذاری مدارس به بخش خصوصی در این وزارتخانه پیگیری می‌شود که موجی از نگرانی را در میان خانواده‌ها ایجاد کرده است. این در حالی است که براساس قانون اساسی وظیفه دولت فراهم آوردن زمینه آموزش رایگان برای دانش‌آموزان تعیین شده و بیشترین دغدغه این روزهای خانواده‌ها پولی شدن آموزش به دنبال مطرح شدن موضوع واگذاری مدارس به بخش خصوصی است. اما با اظهارات رئیس‌جمهور درباره تصمیم‌گیری دولت برای واگذاری مدارس به مردم این ماجرا وارد فاز تازه‌ای شد و انعکاس این خبر با انتقادات فراوانی از سوی برخی کارشناسان و اعضای کمیسیون آموزش مجلس مواجه شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پیوند مدعیان حقوق‌بشر با تروریست‌ها؛
دیدار مخفیانه "احمد شهید" با اعضای جیش‌العدل در اروپا

"احمد شهید" از زمان انتصاب به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر درباره ایران، مبنای بسیاری از گزارش‌های خود را اظهارات چهره‌های اپوزسیون، ضدانقلاب، کمونیست، لیبرال، سلطنت‌طلب، گروه‌های ترویستی همچون سازمان منافقین، جندالشیطان، جیش‌العدل و گروه‌های تجزیه‌طلب قرار داده است.

در همین حال بخشی از توجه ویژه گزارش‌های حقوق بشری احمد شهید به حقوق گروه‌های مذهبی و قومی در استان‌های سنی‌نشین کشورمان اختصاص دارد. وی در تمامی گزارش‌های رسمی حقوق بشری خود از تبعیض، عدم آزادی بیان و مذهبی گروه‌های قومی و اهل سنت در ایران سخن می‌گوید.

احمد شهید برای تهیه گزارش‌های خود درباره اهل سنت و اقوام سنی کشورمان، منبع اصلی خود را گروه‌های اپوزسیون مرتبط با گروه‌های تروریستی همچون جیش‌العدل و در گذشته گروهک عبدالمالک با سرویس‌های اطلاعاتی غربی قرار داده است.

دیدار مخفیانه

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


عقب‌نشینی داعش از فرودگاه «دیرالزور»

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری با عناصر داعش موفق شدند این تروریست‌ها را به عقب برانند و شماری از آنها را بکشند.

شبکه خبری «العربیه» به نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند در برابر تروریست‌های داعش در دیر الزور ایستادگی کنند و این تروریست‌ها را به عقب برانند.

به گزارش این شبکه، تروریست‌ها نتوانستند کنترل پایگاه هوایی سوریه در دیر الزور را به دست گیرند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مدعی است مرکزش در لندن قرار دارد، گزارش داد که پس از بمباران شدید توسط ارتش دولت سوریه، عناصر داعش از کوه مشرف بر دیرالزور عقب‌نشینی کردند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • دل واپس ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    چون تو دولت تدبیر امید انجام شد حجم سوء استفاده نیست بلکه گردش عملیاتی است که اتفاق افتاده است .اگر مال دولت نهم ودهم بود حتما اختلاس بوده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس