کد خبر 368380
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴

مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی، نمایش جدید خود را در مسیر پیاده روی زائران به کربلا در ستون 285 اجرا می‌کند.

به گزارش مشرق، علیرضا کوهفر رییس مرکز مُهنا، درباره تازه‌ترین فعالیت گروه نمایشی این مرکز توضیح داد: قرار است این بار نمایش را در مسیر نجف به کربلا اجرا کنیم. چرا که این محل مسیر اصلی حرکت زائران به کربلا است و در کنار بسته فرهنگی تبلیغاتی مرکز مُهنا همچون برگزاری نمایشگاه عکس و اجرای سرود، اجرای نمایش نیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: مخاطبان اصلی ما زائرانی هستند که به صورت پیاده به سمت کربلا حرکت می‌کنند و ما سعی می‌کنیم نمایش را در قالب آیتم‌های کوتاه 10 دقیقه‌ای اجرا کنیم و این آیتم‌ها در طول روز تکرار می‌شوند.

رییس مرکز مُهنا با اشاره به بخش‌های مختلف نمایش، اظهار کرد: نمایش با آیتم کربلا و روایت حضرت مسلم آغاز می‌شود و با روضه حضرت ابوالفضل و کاروان اسرای کربلا با محوریت حضرت زینب ادامه پیدا می‌کند. در ادامه آیتم امام رضا (ع) را داریم و به حدیث سلسله الذهب اشاره می‌کنیم. پس از آن هم آیتم ظهور اجرا می‌شود که در آن بحث‌های آخرالزمانی همچون بحث داعش و جنایت تکفیری‌ها مطرح خواهد شد.

کوه‌فر از اجرای این آیتم‌ها در 30 دقیقه خبر داد و گفت: همان عوامل نمایش «فصل شیدایی» در این کار حضور دارند و بخش صدا و تصویر همچون نورپرداز، جلوه‌های ویژه میدانی، صحنه، کارگردانی و تولید افراد با رزومه‌ای هستند که آن نمایش را اجرا کردند. آنها از چهارشنبه هفته گذشته در منطقه مستقر شده‌اند و مرحله ساخت دکور در حال انجام است.

وی با اشاره به خلاء خدمات فرهنگی در مسیر پیاده‌روی زائران تصریح کرد: اکثر زائران از خدمات رفاهی همچون دریافت تغذیه و امکانات بهره‌مند هستند اما کمتر کار فرهنگی شده است. در حالی که حضور 17 تا 20 میلیون زائر از کشورهای مختلف و شیعیان ترکیه، مالزی‌ و... در کنار هموطنانمان فضای مناسبی برای کار فرهنگی ایجاد می‌کند.

رییس مرکز مُهنا درباره نحوه انجام هماهنگی برای این اجرا، یادآور شد: رایزن فرهنگی ایران در عراق حاج آقا اباذری کمک شایانی به ما کرد و موسسات فرهنگی نیز یاری‌دهنده ما بودند. ضمن اینکه خادمان ایرانی نیز ما را حمایت کردند.

کوه‌فر در پایان با بیان اینکه مسیر پیاده‌روی زائران از 1400 ستون تشکیل شده، از اجرای نمایش مرکز مُهنا در ستون 285 در فاصله زمانی 5 روز مانده تا اربعین حسینی خبر داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس