به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





سقوط جنگنده اف-۱۶ ارتش ترکیه

منابع مسئول در ترکیه روز دوشنبه از سقوط یک فروند هواپیمای جنگی در شمال این کشور خبر دادند.

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه امروز با صدور بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود یک فروند هواپیمای جنگی (اف-۱۶) ارتش ترکیه پس از برخاستن از پایگاهی در شمال ترکیه در منطقه مرزیفون در استان آماسیا سقوط کرد.

در این بیانیه اعلام شده است هنوز علت سقوط این اف-۱۶ مشخص نشده است با این حال مسئولان تحقیقات در خصوص این حادثه را آغاز کرده‌اند.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اعترافات تکان دهنده پزشک اسیدپاش

روزنامه ایران در گزارشی در باره اسیدپاشی به صورت دکتر سیامند انوری مدیر بیمارستان ضیائیان نوشت: پس از ساعت‌ها عملیات تحقیقی، پلیس به سرنخی از یک جراح عمومی رسید که عضو هیأت علمی دانشگاه نیز بود و از مدت‌ها پیش با مدیر بیمارستان ضیائیان اختلاف داشته است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


برگی نادیده‌ از نژادپرستی در سرزمین آزادی/
وقتی رنگ پوست باید با رنگ پیراهن جور باشد!

پدیده شوم نژادپرستی و خشونت در ورزش اروپا و آمریکا موضوع تازه ای نیست و شاید بتوان گفت که تاریخ آن با تاریخ شکل گیری انواع رشته های ورزشی در غرب برابری می کند. از طرفی، این پدیده معطل ورزش نبوده و این عرصه بهانه ای بوده برای بال و پر گرفتن این مورد شوم و غیر اخلاقی که هنوز هم در اروپا و آمریکا موج می زند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زن دوم البغدادی در لبنان به دنبال چه بود؟

زن دوم البغدادی در لبنان به دنبال چه بود؟لبنان همواره یکی از اهداف استراتژیک دشمنان مقاومت بوده است و از این رو کشورهای عربی مترجع و از جمله گروه تروریستی تکفیری داعش برای ورود به این کشور به دسیسه‌های مختلفی متوسل شده‌اند اما با هوشیاری حزب الله لبنان حملات داعش به خاک این کشور قلع و قمع شده و داعشی‌ها نه تنها از حمله به این کشور طرفی نبسته‌اند؛ بلکه تنها اجسادی از عناصر این گروه تروریستی بر روی دست آنان باقی مانده که توسط نیروهای حزب الله به هلاکت رسیده‌اند.

اما دیروز خبر جالب توجهی در رسانه‌های مختلف عربی منتشر شد که حاکی از دستگیری یکی از همسران سرکرده داعش در لبنان است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بازداشت یک هندی عضو داعش

 یک دانشجوی هندی به دلیل ناخرسندی از ماموریتی که داعش به وی محول کرده بود، این گروه تروریستی را در عراق ترک کرد و به کشورش بازگشت.

گروه تروریستی داعش «اریب مجید» دانشجوی ۲۳ ساله هندی را که به همراه سه تن درگیر از دوستانش در ماه مه گذشته هند را ترک کرده و برای پیوستن به داعش وارد عراق شده بود به جای فرستادن به جبهه‌های جنگ، مامور تمیز کردن دستشویی‌ها کرده بود.

این دانشجوی رشته مهندسی روز جمعه گذشته وارد فرودگاه شهر بمبئی هند شد، اما از سوی پلیس این کشور، به اتهام همکاری با گروههای تروریستی بازداشت شد.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ترور ناکام سفیر ایران در صنعا/ اقامتگاه سفیر منهدم شد/ پیکر چهار شهید و مجروح با آمبولانس انتقال یافت

رسانه‌های یمنی، در خبری فوری از وقوع انفجار مهیب یک خودرو بمبگذاری‌شده در کنار اقامتگاه سید حسین نیکنام، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران ایران در صنعا خبر دادند.

تصاویر انفجار تروریستی امروز صنعا را در اینجا ببینید.


خبرنگار شبکه خبری «المیادین» نیز اعلام کرد که یک خودرو بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی اقامتگاه سفیر ایران در محله «حدة» در صنعا منفجر شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نبرد تمام پرسپولیسی در ورزشگاه خالی

اولین دیدار نیمه نهایی جام حذفی روز جمعه بین دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. پرسپولیس با شکست مقابل نفت تهران در لیگ برتر قدم به این مسابقه می‌گذارند.

از سویی دیگر سرخپوشان تهرانی نمی‌توانند در این مسابقه روی حمایت هواداران‌شان حساب کنند زیرا کمیته انضباطی هواداران پرسپولیس را به دلیل رفتار‌شان در دربی محروم کرده آن هم در شرایطی که مهدی تاج رئیس سازمان لیگ از رفتار هواداران پرسپولیس در دربی 79 تقدیر کرد!

به این ترتیب دیدار تماشایی و مهیج نیمه نهایی مقابل سکوهای خالی ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خاموشی نیمی از سیم‌کارت‌های کشور

آمارهای رسمی گویای آن است که تا پایان خرداد‌ماه سال جاری حدود 122 میلیون و 196 هزار و 917 سیم‌کارت از سوی اپراتورهای مختلف تلفن همراه واگذار شده و ضریب نفوذ سیم‌کارت‌های واگذار شده به 156.95 درصد رسیده است که این آمار نسبت به سال قبل 1.8 درصد رشد داشته است.

با این وجود بخش مهمی از سیم‌کارت‌های واگذار شده در حال حاضر غیرفعال هستند و از میان آنها تنها 65 میلیون و 208 هزار و 934 سیم‌کارت فعال قرار گرفته است.

به عبارت دیگر ضریب نفوذ سیم کارت‌های فعال در بازار حدود 83.76 درصد است که این رقم نسبت به سال گذشته حدود یک درصد رشد داشته است.

خاموشی نیمی از سیم‌کارت‌های کشور+ نمودار

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پسِ‌پرده تشکیل ارتش سُنّی در عراق

پایگاه خبری – تحلیلی الوقت در مطلبی تحت عنوان «پشت پرده وعده های آمریکا برای تشکیل ارتش سنی عراق» نوشت:

در اقدامی بسیار معنادار دولت آمریکا به هیاتی از عشائر عراقی وعده تجهیز تسلیحاتی آنان را درمقابله با گروه  تکفیری – تروریستی داعش داد. اثیل النجیفی استاندار موصل در بیانیه ای ضمن اشاره به این موضوع گفت: هیاتی از عشایر دیدارهایی را با مسئولان آمریکایی و همچنین مجموعه ای از مراکز مطالعاتی برای تعیین برنامه ای با محوریت عشایر عراقی جهت مقابله با داعش انجام داده اند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آشنایی با «باور 4» نسل جدید قایق‌های پرنده سپاه

استراژی اصلی نیروی دریایی سپاه پاسداران در سالهای اخیر آنچنان موفق و تاثیرگذار بوده است که به بزرگترین چالش نیروهای دریایی امریکا تبدیل شده است و قایق های تندرو، شناورهای موشک انداز، پهپادها، پرتابگر های موشک کروز ساحل به دریا و قایق های پرنده بخش های مهمی از این استراتژی محسوب می شود.

قایق های پرنده به عنوان یکی از اجزا مهم این استراتژی، حضور رسمی خود را از سال 1385 اعلام کردند و علاوه بر متخصصان نیروی دریایی سپاه، سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع نیز گام هایی برای ارتقاء و ساخت مدلهای جدیدی از این شناورهای پرنده برداشته است.

قایق پرنده باور 4 +عکس

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پشت پرده انتقال دروازه‌بان تراکتور به پادگان

اتفاقاتی که در دیدار حساس روز سه شنبه تیم‌های فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز در اردوی سرخ‌پوشان تبریزی رخ داد تصمیماتی جدی را برای سه بازیکن این تیم به دنبال داشت. دیداری جذاب که تراکتورسازی نتیجه آن را 3 بر 2 به میزبان خود واگذار کرد تا پس از هفته‌ها صدرنشینی، این عنوان را از دست بدهد.

گل‌هایی که تراکتورسازی در این بازی دریافت کرد اگرچه حاصل حملات بی‌شمار شاگردان اسکوچیچ در تیم فولاد خوزستان بود اما تبریزی‌ها معتقد هستند که حامد لک دروازه‌بان این تیم در دریافت این گل‌ها مقصر بوده است. دست کم روی گل‌های اول و سوم این بازی نقش این دروازه‌بان ملی‌پوش انکار ناپذیر بود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تنها عامل فروپاشی دولت رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط در مقاله ای با اشاره به طرح کابینه رژیم صهیونیستی در مورد "یهودیت دولت اسرائیل" نوشت که زمانی که بنیامین نتانیاهو در سال 2009 به نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی رسید، این ایده  مطرح شد، ایده‌ای که به معنای تحقق فلسطین به عنوان وطن قومیت یهود است و با این طرح تنها منحصر به یهودیان خواهد بود و فلسطینی‌ها هیچ حقی در داخل فلسطین نخواهند داشت. این موضوع محور اساسی مذاکرات فلسطینی اسرائیلی بود ولی با امتناع طرف فلسطینی مواجه شده است.

در درجه اول این دیدگاه در نزد مذاکره ‌کنندگان فلسطینی بدون مشکل به نظر می‌رسید، چرا که آن‌ها فکر می‌کردند یهودیت دولت اتفاق افتاده است، اما نظرات کارشناسان فلسطینی و عربی خطرات این اقدام را آشکار کرد و نشان داد که بیشترین ضرر را برای فلسطینی‌ها و آرمان فلسطین و آینده آن‌ها در ابعاد سیاسی و اقتصادی و بویژه دینی خواهد داشت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کدام لوازم خانگی ایرانی صادر می‌شوند؟

برندسازی، افزایش صادرات و کیفیت و توجه بیشتر به تحقیق و توسعه از مهمترین اولویت‌های توسعه صنعت لوازم خانگی محسوب می‌شود. البته باید فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در جامعه بیشتر گسترش یابد و خود تولیدکنندگان نیز با افزایش کیفیت و توسعه خدمات پس از فروش به این مهم کمک کنند چون صنعت لوازم خانگی قابلیت یک حرکت جهشی دارد وبا تلاش تولیدکنندگان می تواند سهم خود را در کل صنعت افزایش دهد.

به گفته کارشناسان مشارکت تولیدکننده داخلی با برندهای معتبر جهانی موجب افزایش کیفیت محصولات و جلوگیری از قاچاق کالا شده و این امر سبب می‌شود در آینده بسیار نزدیک بتوانیم مانند صنایع دیگر، در عرصه صادرات لوازم خانگی به جایگاه ارزنده‌ای دست پیدا کنیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


معرفی‌ بازیکن ذخیره زلاتان به‌ پرسپولیس

عدم حضور بازیکنان برزیلی در تمرینات سرخپوشان باعث شد حمیدرضا سیاسی قید جذب آنها را بزند. با توجه به این قضیه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حال بررسی گزینه‌های دیگری است که به او پیشنهاد شده است.

یکی از گزینه‌های پیشنهاد شده به سیاسی مهاجم پیشین تیم ملی سوئد، ماتیاس رانیگی 30 ساله است که در حال حاضر در تیم انگلیسی میلوال بازی می‌کند. دوران اوج این بازیکن 196 سانتیمتری بر می‌گردد به سال‌های 2011 و 2012 که او موفق شد با زدن 13 گل در 26 بازی آقای گل لیگ کشورش شده و کفش طلا را از آن خود کند. بعد از آن رانیگی راهی تیم ادوینزه ایتالیا شده و دو فصل را در کالچو سپری کرد. او با پیراهن ادوینزه در 24 بازی موفق به زدن شش گل شد و در سال 2014 به لیگ فوتبال انگلیس رفت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس