61 درصد مردم آمریکا خواستار توافقی با ایران هستند که در برابر کاهش ظرفیت غنی‌سازی ایران و افزایش بازرسی‌ها، برخی تحریم‌ها برداشته شود. ابعاد جزئی‌تر نظرسنجی نشان می‌دهد 62 درصد جمهوری‌خواهان و 65 درصد دموکرات‌ها و 51 درصد افراد مستقل، حامی چنین توافقی هستند.

گروه جنگ نرم مشرق- مرکز مطالعات امنیتی و بین‌المللی دانشکده سیاست عمومی دانشگاه مریلند یک نظرسنجی از شهروندان آمریکایی درباره مذاکرات ایران و آمریکا منتشر کرده است.

این نظرسنجی چندماه پیش (جولای 2104) و در آستانه پایان دوره 6 ماهه توافق ژنو از 748 نفر از مردم آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران انجام شده است.

نتایج این نظرسنجی که اینک منتشر شده نشان می‌دهد: 61 درصد مردم آمریکا خواستار توافقی با ایران هستند که در برابر کاهش ظرفیت غنی‌سازی ایران و افزایش بازرسی‌ها، برخی تحریم‌ها برداشته شود. ابعاد جزئی‌تر نظرسنجی نشان می‌دهد 62 درصد جمهوری‌خواهان و 65 درصد دموکرات‌ها و 51 درصد افراد مستقل، حامی چنین توافقی هستند.

طبق این نظرسنجی، فقط 35 درصد مردم آمریکا از گزینه توقف مذاکرات و افزایش تحریم‌ها حمایت می‌کنند.

همچنین 61 درصد مردم آمریکا با همکاری ایران و آمریکا در موضوع عراق، موافقند. 70 درصد نیز با اقدامات اعتمادساز میان دو کشور همچون مراودات فرهنگی و ورزشی و مذاکرات دولت‌های دو کشور در مسائل مشترک موافقند.

نکته حائز اهمیت این نظرسنجی آن است که بسیاری از مردم آمریکا از محتوای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان.پی.تی) بی‌اطلاعند. این در حالی است که آمریکایی‌ها بیش از یک دهه است به بهانه احتمال نقض این پیمان، پرونده هسته‌ای ایران را به مهمترین مسئله سیاسی جهان تبدیل کرده‌اند.

نظرسنجی

نظرسنجی

نظرسنجی

نظرسنجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • Ali ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    چرا رنگ هاي درصد ها رو تغيير دادي
  • کربلا ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    مشرق جان .ذات گرگ را نمیتوان تغییر داد هرچه بشود ما و آمریکا در جهان بینی و ایدئولوژی تفاوت ماهوی داریم.هدف نظام ما حکومت الله است و آنها یه مشت ماسونند که تمام برنامه هاشان (اعم از جنگهای جهانی . جنگ ویتنام. دوره ی استعمار کهنه و نو. تشکیل رژیم نجس اشغالگر در قلب عالم اسلام.گران و ارزان کردن نفت و طلا.تولید و بسط القاعده و داعش.فشار برای یهودی سازی قدس شریف.ادعای وجود خرابه های هیکل سلیمان زیر مسجدالاقصا.و.........)برای هبوط و حکومت ابلیس است اما نفهمیدند که هرگز نمیتوانند چرا که ان الباطل کان زهوقا.
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    اصلا این مردم کی هستن که بخوان تعیین تکلیف کنن احمقتر ازین مردم امریکا نیست
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    آقا من به اندازه شما اطلاعات ندارم ولی مجموعاً حرف شما رو قبول دارم، چون اگر حرف امام رو قبول کنیم که آمریکا شیطان بزرگ و استکبار جهانی است، تبعات شگرف و مهیبی دارد! یعنی اصلاً تماس با آمریکا غلط و خطرناک است. گویا امام گفته حتی اگر آمریکاییها اسلام هم بیاورند باور نخواهد کرد. غربیها اینطور برداشت میکنند که آمریکا شیطان بزرگ و مثلاً انگلیس شیطان کوچک است؛ به نظر می آید منظور امام این بوده که ابلیس رجیم شیطان کوچک و آمریکا شیطان بزرگ (بزرگتر از ابلیس) است! قلبی و زبانی و عملی باید از آمریکا اعلام برائت کرد. انتظار سود و فایده از رابطه با آمریکا یک جورایی مصداق شرک هست! همین آمریکایی که با تهدید و تبلیغ و ترساندن انسانها از قدرت شیطانی خودش سعی کرده انسانها را از راه راست منحرف کند و روی زمین در برابر خدا استکبار ورزیده... حرفهای زیادی برای گفتن هست...
  • ناشناس ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    ما باید در عمل به مردم و دولت امریکا نشان دهیم که نمی توانند برای کشورهای دیگر تعیین تکلیف کنند و در امور داخلی دیگران دخالت نمایند.
  • محمود ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    درست هست ولی اینها فقط سیاست های دولت مردان و سیاست مردانشان هستن که زیر نفوذ لژ های ماسونی و یهودی هستن ولی مردم امریکا اکثریت که با این سیاست ها مخالف هستن مطئن اگر انقلاب مردمی و یا تجزیه امریکا روی دهد این شرایط هم تغییر پیدا خواهد کرد
  • شفق ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    نتیجه نظرسنجی نشون میده که جنگ طلبان در آمریکا زیر دبیرستان هم سواد ندارن!
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    ای بابا آقایون اگر این آمار رو ببینند می گن اینم آمار احمدی نژادیه . آقایون دیگه چطور باید با شما حرف زد. شما رو به به هرکی می پرستید درک کنید این آمار رو .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس