به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





جروزالم پست مدعی شد؛
ایران داعش را بمباران کرد

برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (سه شنبه، 11 آذر 93) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

 روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost):

اولین فیلم نمایان شده: جنگنده ایرانی درحال حمله به مواضع داعش در عراق مشاهده شد.

نیروی هوایی ایران درحال بمباران مواضع داعش در داخل خاک عراق است. این اقدام در واقع تشدید حضور نظامی ایران در عراق و کمک این کشور به همسایه خود است که حکومتی شیعی دارد. اولین فیلم بمباران داعش توسط هواپیماهای نظامی ایران در عراق توسط الجزیره منتشر شد که عملیاتی مشترک با نیروهای پیشمرگه کرد، ارتش عراق و شبه نظامیان شعیه را برای بازپس گیری دو شهر کردنشین در شمال غربی عراق و نزدیکی مرزهای ایران انجام دادند. [جام نیوز: این خبر که در دیگر رسانه‌های انگلیسی‌زبان از جمله هافینگتون پست امریکا نیز انعکاس داشته، هنوز توسط منابع داخلی تایید یا رد نشده است]

 

 

رسانه های انگلیسی:ایران داعش را بمباران کرد


برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آب روی خط آتش فوتبال ایران؛
انبار باروتی که با رفتن علی دایی نم کشید

با خداحافظی علی دایی که انگار ژنش با تیم ملی قرابتی دیرینه داشت گویا محتویات انبار باروت فوتبال ایران نیز به آخر رسید.

نداریم که نداریم. فقر مهاجم گلزن و با اشتها سال‌هاست که در فوتبال ایران بیداد می‌کند. برای کارلوس کی‌روش تنها مدتی پرسه در ایران کافی بود تا تکلیفش را برای خط آتش تیمی که می‌خواهد بچیند بفهمد. فوتبال ایران هیچ‌گاه به اندازه ۱۰ سال اخیر در داشتن مهاجم گلزن و نفرات پیشانی خط حمله دچار رکود یأس‌آور نبوده. گویا خداحافظی علی دایی از فوتبال مساوی بود با نم کشیدن انبار باروت خط آتش فوتبال ایران و اگر رضا عنایتی را از فهرست گلزنان نامدار سال‌های اخیر لیگ کنار بگذاریم چیزی جز سکوت بهت‌آور در برابر این پدیده نامیمون به‌وجود نمی‌آید. برخلاف رکود یک دهه اخیر در داشتن مهاجمان پرتعداد و البته گلزن بالفطره نگاهی به گذشته فوتبال آماتوری ایران نشان می‌دهد تیم ملی و فوتبال باشگاهی کشورمان همیشه با صفی رنگارنگ از فورواردهای تشنه گلزنی روبه‌رو بوده. حتی از همان دهه ۳۰ که واژه مهاجم تخصصی وارد ادبیات فوتبالی کشورمان شد.

با رفتن دایی انبار باروت خط آتش فوتبال ایران نم کشید
فرشاد پیوس و علی دایی دو گلزن بالفطره فوتبال ایران که جزو آخرین مهاجمان گلزن ایران به شمار می روند.



برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


گزارش ویژه؛
سازمان اطلاعاتی پاکستان؛ خانه تزویر در بهشت تروریست‌‌ها

سرویس اطلاعاتی پاکستان موسوم به ISI را چقدر می‌شناسید؟ آیا می‌دانید بسیاری از مناقشات منطقه از سوی این سازمان طرح‌ریزی می‌شود؟ آیا می‌دانید که نظامی‌ترین سازمان اطلاعاتی جهان ISI‌ است؟ برای شناخت سرویس اطلاعاتی پاکستان - بهترین سرویس اطلاعاتی سال 2013 - با گزارش ویژه مشرق همراه شوید.

سازمان اطلاعاتی پاکستان: خانه تزویر در بهشت تروریست‌‌ها ///در حال انجام///

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تیر خلاص پوتین به اردوغان

رئیس‌جمهور روسیه که در دیداری یک‌روزه به آنکارا سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود از رئیس‌جمهور سوریه حمایت کرد تا اردوغان بیش از پیش در معرض فشارهای بین المللی در خصوص سیاست های منطقه ای خود قرار گیرد. این سخنان در حالی مطرح شده است که به تازگی اخباری متقن و جدی در خصوص همکاری داعش با ارتش ترکیه در رسانه ها منتشر شده است. اخباری که بارها اردوغان را به واکنش وا داشت و باعث شد او هراسان هرگونه ارتباط میان ترکیه و داعش را رد کند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پخش فایل صوتی درخشان روی آنتن زنده

بعد از اینکه حمید درخشان اعلام کرد قرار است از نعیم سعداوی به خاطر اینکه اعلام کرده او با یوسف وکیا تماس گرفته شکایت کند اما در اقدامی جالب مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان صدای سرمربی پرسپولیس را که در حال مکالمه با یوسف وکیا است را در برنامه این هفته 90 و روی آنتن زنده تلویزیون پخش کرد.

در این فایل صوتی درخشان به وکیا می‌گوید: تو (وکیا) تا چه زمانی با فولاد قرارداد داری و قراردادت کی تمام می‌شود؟ چون بازیکنان فولاد قراردادهای 3 تا 5 ساله دارند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


النشره مدعی شد؛
شش دلیل برای عدم دستیابی ایران و 1+5 به توافق دائم هسته‌ای

6 دلیل برای عدم دستیابی ایران و1+5 به توافق دائم هسته‌ایپایگاه خبری النشره لبنان نوشت که با وجود تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده به ویژه میانجگری عمان و شخص سلطان قابوس بن سعید شاه این کشور و با وجود انتشار اخباری مبنی بر نامه محرمانه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران و نزدیک شدن به زمان 24 نوامبر به عنوان موعد نهایی رسیدن به توافق بین ایران و 1+5، اطلاعات موجود نشان می‌دهد که زمینه برای رسیدن به توافق نهایی و سرنوشت ساز در آخرین دوره از مذاکرات که قرار است سه شنبه آینده در وین برگزار شود، وجود ندارد.

این پایگاه خبری در ادامه 6 دلیل  برای اثبات ادعای خود در به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای مطرح کرده و می‌نویسد:

اول: آمریکا با هر نوع غنی سازی اورانیوم در اراضی ایران مخالف است، این موضع اوباما با مخالفت ایران مواجه شده و تهران خواستار دستیابی به این حق است. البته ایران مانعی نمی‌بیند که روند غنی‌سازی در مقادیر مشخص و در سایه نظارت بین‌المللی در این کشور انجام شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


رقص و پایکوبی زیر تابوت

در تشييع جنازه «صباح» خواننده زن 87 ساله لبناني كه در بيروت برگزار شد، هواداران وي يكي از ترانه‌هاي او را پخش كردند و با رقصاندن تابوت حاوي جنازه در ميان جمعيت، تعدادي از آنها از زن و مرد به رقص و پايكوبي زير جنازه پرداختند.

به نوشته جمهوری اسلامی، شبكه‌هاي اجتماعي كه اين صحنه را به عنوان يك پديده عجيب نشان داده‌اند، درصدد هشدار دادن نسبت به چنين هنجارشكني‌هايي در كشورهاي اسلامي برآمدند كه مي‌تواند الگوي غلطي باشد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آنچه در برنامه 90 گذشت
افشاگری سعداوی علیه درخشان و خطیبی/ انتخاب برترین مربی نیم فصل

برنامه نود این هفته که به مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی و روز اول مسابقات لیگ برتر در هفته شانزدهم اختصاص داشت از ساعت 22:41 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

با توجه به پایان نیم فصل لیگ برتر، سئوال پیامکی این هفته به بهترین مربی نیم فصل اختصاص یافته بود.



پنالتی پدیده گرفته نشد، گل نفت خطا بود
محمد فنایی کارشناس داوری این برنامه بود. وی تصمیمات داور بازی تراکتورسازی با پدیده مشهد در جام حذفی را تایید کرد و البته گفت که داور یک پنالتی دیگر به خاطر خطای هند بازیکن تراکتورسازی برای پدیده نگرفته است. در دیدار پرسپولیس با گل گهر هم به گفته فنایی حمید علی عسگری بازیکن پرسپولیس باید به جای کارت زرد، با کارت قرمز جریمه می‌شد. گل اول استقلال به ذوب آهن هم طبق اعلام کارشناس داوری برنامه آفساید بوده است. همچنین بازی هفته شانزدهم لیگ برتر کارشناسی شد که طبق اعلام فنایی، گل نفت تهران به پرسپولیس خطا بوده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


انتقام به سبک پلیس‌مخفی انگلیس؛
18سال زندان؛ جزای مردی که هفته‌ای یک نفر را در انگلیس مسلمان می‌کرد

شبکه پرس تی.وی گزارش مستندی از جاسوسی دولت انگلستان از مسلمانان منتشر کرده است. متن زیر، خلاصه گزارش مستند پرس تی.وی است:

دولت انگلستان از طریق پلیس مخفی و نیروهای امنیتی به طور گسترده اقدام به جاسوسی از مساجد، جوامع و خانه‌های مسلمانان می‌کند. در چارچوب این برنامه‌ها، فشارهای فراوانی به مسلمانان انگلیسی وارد آمده که در این گزارش به چند نمونه اشاره می‌شود.

شهیب شر Shaheeb Sher از مسئولان مرکز حقوق بشر مانینگهام Manningham Human Rights Center درباره نحوه عملکرد ماموران مخفی انگلستان علیه مسلمانان می‌گوید: این فشارها همیشه برای کسب اطلاعات است. همچنین از دستگاه‌های شنود نیز در مساجد و سایر اماکن مذهبی استفاده می‌شود.

جاسوسی انگلستان از مسلمانان
هریس فاروق
دانلود
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
احتمال صدور حکم اعدام برای اسیدپاش‌ها/ «نه» عبادی به آمریکایی‌ها/ فهرست اختلافات موجود در مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

****


*وطن امروز

«نه» عبادی به آمریکا

حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین با اشاره به نقش ایران در تامین امنیت و حفظ ثبات عراق در مقابل تروریست‌های داعش؛ صراحتا گفت برخی کشورها از دولت او خواسته‌اند مناسبات بغداد با تهران را به هم بزند که او با این موضوع مخالفت کرده است. العبادی در این گفت‌وگو تصریح کرد: ایران در جنگ مرگ و زندگی در کنار عراق قرار گرفت و من آمادگی ندارم روابط خود را با ایران تخریب کنم درحالی که دیگران خواستار این امر هستند. العبادی در ادامه گفت‌وگو با المیادین همچنین افزود: ما اکنون در عراق با جنگ مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می‌کنیم و ایران در این جنگ کنار ما ایستاده است. عبادی در این مصاحبه همچنین تصریح کرد: در روزی که بغداد مورد تهدید قرار گرفت طرف آمریکایی برای حمایت از بغداد و نیروهای امنیتی و دیگر مناطق تردید داشت ولی ایران هرگز و حتی درباره کُردها هنگامی که اربیل در معرض تهدید قرار گرفت، تردیدی به خود راه نداد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دردسرهای اوباما در دو سال باقیمانده؛
از دشمنی منفورترین عضو کنگره تا آمادگی پیمانکاران نظامی پنتاگون برای آغاز عملیات "اراده درونی"

دولت اوباما طی زمان باقی‌مانده خود در قدرت تمام تلاشش را می‌کند تا صحنه را برای نامزد بعدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آماده کند و همچنین آبرویی هم برای کارنامه خود به دست آورد. از سوی دیگر، جمهوری‌خواهان در همین مدت تلاش خواهند کرد تا سیاست‌های خود را که عمدتاً با سیاست‌های اوباما در تضاد است پیاده کنند. کنگره تلاش می‌کند تا روابط آمریکا را با متحدین قدیمی مانند مصر، ترکیه، و کشورهای عربی خلیج فارس تقویت کند و اگر بتواند حتی وارد یک درگیری نظامی علنی با دولت سوریه شود.

پست‌های کلیدی کنگره در دست جمهوری‌خواهان/ پیمانکاران نظامی آمریکا خود را برای عملیات «اراده درونی» آماده می‌کنند

اوباما در سال 2008 کمپین تبلیغاتی خود را بر ارتباط با ایران و پایان دادن به جنگ عراق متمرکز کرد. بخش بزرگی از این کار نیازمند استفاده از سیاست خارجی برای ایجاد صورتی ظاهری از موفقیت و برقراری دوباره تعادل ژئوپلتیک در خاورمیانه و به خصوص اخیراً در سوریه است. با این حال، تا به امروز، سناتورهای جمهوری‌خواه، از جمله "جان مک‌کین"، "باب کورکر" و "لیندزی گراهام" سردمداران انتقاد از واکنش اوباما به بحران سوریه و سنگ‌اندازی در سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا بوده‌اند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


همسر بغدادی بازداشت شد

السفیر در شماره روز سه شنبه خود افزود: نیروهای امنیتی ارتش لبنان با همکاری دستگاه های امنیتی خارجی توانستند یکی ازهمسران البغدادی را به همراه فرزندانش در حالی که با هویتی ساختگی درصدد عبور از یکی از گذرگاه های مرزی لبنان بودند، شناسایی و بازداشت کنند.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه ارتش لبنان در چند روز گذشته این موفقیت امنیتی بزرگ شکار این صید گران بها را پنهان کرده بود، اضافه کرد که تحقیقات از همسر البغدادی در مقر وزارت دفاع لبنان در منطقه الیرزه بیروت ادامه دارد.

السفیر نوشت که ارتش لبنان اقدامات و تدابیر پیشگیرانه ای را در مناطق و بویژه مناطق نظامی اتخاذ کرده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جوابیه بانک مرکزی به عبده تبریزی:
به جای تشویش اذهان عمومی با مدارک مستدل، پیشنهادات قابل اجرا بدهید

جوابیه بانک مرکزی به عبده تبریزی: اذهان عمومی را تشویش نکنیدعبده تبریزی که طراح اصلی افزایش وام خرید مسکن در دولت یازدهم محسوب می شود، اخیرا از عدم موافقت بانک مرکزی با پیشنهاد پرداخت وام خرید مسکن از سوی همه بانک ها (علاوه بر بانک مسکن) انتقاد کرده بود.

در جوابیه بانک مرکزی آمده است: از زمان شروع به کار دولت یازدهم، وزارت راه و شهرسازی طرح‌های متعددی از جمله طرح پیشنهادی اعطای تسهیلات خرید مسکن در چارچوب صندوق پس‌انداز مسکن را به این بانک ارائه نمود که نتایج حاصل از بررسی‌های به عمل آمده از سوی آن وزارت و نیز این بانک، حاکی از آن بود که صندوق مزبور با کسری منابع مالی مواجه خواهد شد. با توجه به اینکه منابع مالی دولت بسیار محدود است و پیش‌بینی می‌شد صندوق مزبور جهت تامین کسری منابع مالی به منابع مالی تورم‌زای بانک مرکزی متوسل و تجربه نامطلوب و تامین مالی ناسالم طرح مسکن مهر تکرار شود، اجرای طرح به شیوه‌های پیشنهادی میسر نشد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


وقت کاهش سود بانکی نیست

بانك مركزي و سياستگذار بازار پولي يعني شوراي پول و اعتبار براساس قانون پولي و بانكي مصوب سال 1351خورشيدي كف نرخ سود بانكي را تعيين مي‌كنند و رقابت در نرخ سود بالاتر را بايد به‌خود بانك‌ها سپرد. البته نبايد از نظر دورداشت كه تعدادي از بانك‌ها در رعايت مقررات ناظر بر نرخ سود بانكي داراي انحراف هستند و برخي بانك‌هايي كه در چندسال اخير شكل گرفته‌اند، نحوه شكل‌گيري و نوع فعاليت آنها جاي تامل دارد و بايد رفتار اين دسته از بانك‌ها براساس عمليات بانكي تنظيم شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


افزایش 17 درصدی حقوق در سال 94

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: دولت در لایحه بودجه سال 1394 کل‌کشور قیمت هر بشکه نفت‌خام را 70 دلار در نظر گرفت.

وی افزود: بحث‌های زیادی درباره نرخ نفت در بودجه سال آینده در دولت و مجلس صورت گرفته و با توجه به شرایط موجود در بازار بین‌المللی نفت، می‌بایست قیمت نفت در بودجه سال آینده به صورت منطقی و واقعی لحاظ شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس