کد خبر 367688
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹

دادستانی فدرال آلمان اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور در هفته های اخیر 300 نفر را به جرم همکاری و یا اتهام به عضویت در گروه های تندرویی مانند داعش دستگیر و تحت بازجویی قرار داده اند.

به گزارش مشرق، وزیر دادگستری فدرال آلمان ازعملیات گسترده امنیتی و قضایی در این کشور علیه افرادی که متهم به همکاری و یا عضویت با داعش بوده اند، خبر داد.

«هیکو ماس» گفت: با بیان این که در این عملیات ها ها تا کنون 300 نفر به جرم اقدام برای داعش، یا تبیلغات برای این گروه و نیز جمع آوری کمک بازداشت شده و برای آنها تشکیل پرونده صورت گرفته است.

وی با بیان این که دولت تصمیم دارد تا قوانین مربوط به فعالیت در گروه های غیرقانونی را تشدید کرده و هرگونه فعالیت در این گروه ها را با شدت پیگیری کند، علت دستگیری این افراد را اقدام خلاف قانون انجمن های مردمی و فعالیت های گروهی دولت فدرال اعلام کرد.

وزیر دادگستری فدرال آلمان همچنین از ارائه لایحه ای قانونی به مجلس این کشور برای مقابله با افرادی که به کشورهای دیگر سفر کرده و در آنجا با عضویت در گروه های غیرقانونی اقدام به بر هم زدن امنیت آن کشور می کنند، خبر داد.

«ماس» خاطرنشان کرد: برای تمام افراد دستگیر شده به جرم همکاری با داعش در کمترین حالت یک سال حبس در نظر گرفته خواهد شد و با اثبات جرم آنها این مقدار مجازات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس