مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید برای پایه گذاری قوی مولفه های فرهنگی در کشور گفت: ایران فقط تهران نیست و برای تحقق این سیاست، در همه استان های کشور نمایشگاه کتاب برپا می شود.

نمایشگاه کتاب در همه استان ها برپا می شود/ ایران فقط تهران نیستبه گزارش مشرق - همایون امیرزاده شامگاه یکشنبه در آیین پایانی نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان در سنندج، با اشاره به اینکه اکنون همزمان سه نمایشگاه کتاب در کشور برپا است، افزود: در زمان حاضر سنندج، بیرجند و یاسوج شاهد رویداد بزرگ فرهنگی نمایشگاه کتاب هستند و دو روز دیگر نیز در خرم آباد نمایشگاه کتاب آغاز می شود.

وی اظهار کرد: ما معتقدیم همه ایران تهران نیست و براساس این دیدگاه از سال گذشته تاکنون 14 نمایشگاه کتاب با هدف تعمیق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و دسترسی آسان علاقه مندان به کتاب در سطح کشور برگزار شده است.

وی نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه کتاب را ویژه دانست و گفت: تا پایان امسال 9 نمایشگاه کتاب دیگر در سطح کشور برگزار می شود.

او تعداد ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه ها را پنج هزار و 376 ناشر با 723 هزار و 351 عنوان ذکر کرد و گفت: بیش از 14 میلیون و 833 هزار جلد کتاب در این نمایشگاه ها عرضه و براساس این آمارها در هر نمایشگاه بیش از یک میلیون جلد کتاب ارایه شده است.

وی به اهدای هفت میلیارد ریال بُن خرید کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در وضعیت نامساعد مالی این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: این میزان اهدای بُن به خاطر نگاه ویژه دولت به حوزه کتاب و مطالعه است.

این مسوول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خبر داد که در 14 نمایشگاه برپا شده در کشور علاقه مندان به کتاب 100 میلیارد ریال کتاب خریداری کرده اند.

امیرزاده اعلام کرد، پیش بینی می شود در نمایشگاه سنندج نیز حدود شش میلیارد ریال کتاب به فروش برسد.

وی افزود: هفت میلیون و 500 هزار نفر از ایرانیان در این 14 نمایشگاه حضور یافته اند.

مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش دوم سخنان خود را به نگاه این وزارتخانه به حوزه فرهنگ استان کردستان اختصاص داد و گفت: به اهدای دو میلیارد و 600 میلیون ریال کتاب به استان کردستان متعهد شده ایم که بخشی از این کتاب ها به استان ارسال شده و بخش دیگر نیز به زودی ارسال خواهد شد.

امیر زاده به حمایت از ناشران، مولفان و نویسندگان نیز اشاره کرد و افزود: اعتبار اختصاص یافته به حوزه نشر و کتاب در استان کردستان را به چهار برابر افزایش داده ایم.

او برگزاری برنامه های بزرگداشت شخصیت های برجسته فرهنگی و دینی استان کردستان را نیز جزو برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و کنگره امام شافعی، آیت الله گروسی، پروفسور پرتوماه و جایزه ادبی مولوی کُرد را از جمله این برنامه ها ذکر کرد که تعدادی از آن برگزار شده و برخی نیز برگزار خواهد شد.

وی برگزاری برنامه های تجلیل از مفاخر را نشان از توجه عمیق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به داشته ها و فرهنگ متنوع و غنی کردستان دانست.

او برپایی نمایشگاه مشترک کتاب در اربیل کردستان عراق را نیز جزو برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و از استاندار و مسوولان استان کردستان خواست برای برپایی این نمایشگاه تلاش کنند.

امیرزاده از نگاه مهربانانه نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان به حوزه فرهنگ بخصوص کتاب قدردانی کرد و گفت: این نگاه ها در کمتر استانی وجود دارد و می تواند منجر به توسعه شاخص های فرهنگی استان کردستان شود.

او با اشاره به اینکه حوزه نشر و کتاب روزهای سختی را سپری می کند، گفت: با این وجود همچنان کشورمان در حوزه کتاب در میان کشورهای جهان اسلام در رده اول است.

نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان از چهارم آذر با حضور 330 ناشر داخل و خارج استان کردستان در سنندج آغاز شد و اگرچه روز یکشنبه آیین اختتامیه آن برگزار شد اما نمایشگاه تا ساعت 20 روز دوشنبه 10 آذر دایر است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس